هاجمت أسماء شريف منير من خلال بث مباشر على موقع التواصل الاجتماعي الشهير إنستجرام، بعض الأشخاص الذين يقومون بسب آخرين.

وقالت أسما شريف منير: اللي بيشتموا دول معملوش حاجة، أنت شايف لما بتشتم حد بتاخد حسنات؟ أنت كده دكر أنت كده محصلتش؟ بتتعلم إيه وبتعلم اللي حواليك إيه؟، ربنا يهديهم وأنا ولا بفكر في الناس دي ، اللي بيزعلني أن الناس اللي بتشتم دي أكثر ناس مدعيين ولو دخلنا عندهم بنلاقي كاتبين لا إله إلا الله وفلسطين الحرة، أنا مش شيخة أنا إنسانة نفسي اتعامل مع بني آدمين طيبين، والدين أخلاق سواء إسلامي أو مسيحي، واللي الناس بتعمله ده مش منطقي، لازم نتعلم منبقاش همج ونعمل اللي دينا قال عليه باللي نقدر عليه، أنا مش محجبة وبغلط في حاجات، واللي بيحصل ده لازم يعلمنا حاجة، بلاش ادعاء وتوكلوا نفسكم إنكم تربوا الناس.

كسّرت الدنيا | أغنية رفضتها سميرة سعيد لجرأة كلماتها.. وسبب قرار الموافقة استكمال المشوار.. سميرة أحمد: أدعم الرئيس عبدالفتاح السيسي في الانتخابات القادمة l خاص

 

وتابعت أسما شريف منير: لو أنت شايف إني مش مسلمة وطلعتني من الديانة، هل علشان أدخل تاني الإسلام شايف أن دي الطريقة اللي تدخلني بيها تاني؟ يا جماعة والله العظيم ما ينفع اللي بيحصل ده، والله في ناس مافيش فيها فايدة وموجودين علشان نتعلم أن منبقاش زيهم، أنا مش زعلانة إنهم بيشتموني أبدًا ومحصنة نفسي منهم.

واستكملت أسما شريف: لازم تحمد ربنا أن عندك بلد وجيش يحميك ، وكل اللي  بيحصل ده ليه سبب وفي ناس بتكتب عنده فلسطين الحرة وتلاقيه بيشتم وبيعمل حاجات مش حلوة في حياته، واللي بيبقى عنده نقمة على البلد بتاعته أو أي حاجة بتحصل في سياستها لازم يحمد ربنا أن أنت عندك بلد وجيش بيحميك.

 

المصدر: صدى البلد

كلمات دلالية: أسماء شريف منير أسماء شريف شريف منير فلسطين انستجرام أسما شریف شریف منیر

إقرأ أيضاً:

محمد عبد الجليل: اللي عنده النخوة هو اللي كسب في السوبر الإفريقي

 

قال محمد عبد الجليل نجم الكرة المصرية السابق، إن من كانت لديه النخوة هو من تمكن من الفوز في مباراة السوبر الإفريقي بين الأهلي والزمالك.

محمد عبد الجليل: اللي عنده النخوة هو اللي كسب في السوبر الإفريقي

وأضاف محمد عبد الجليل، خلال تصريحات لبرنامج لعبة والتانية الذي يُقدمه الإعلامي كريم رمزي عبر إذاعة ميجا إف إم، أن الجميع شاهد كيف جمع شيكابالا جميع لاعبي نادي الزمالك قبل المباراة وحفزهم من أجل الفوز.

محمد عبد الجليل: نجلي لا يتحدث منذ 3 أيام بسبب صدمة خسارة السوبر الإفريقي ناصر منسي: جوزيه جوميز يناديني بالأسطورة.. وشيكابالا قالي هتجيب جون تكسبنا

واختتم محمد عبد الجليل: ما حدث كان صدمة جيدة للأهلي من أجل العودة إلى الطريق الصحيح، ومن المهم عودة شخصية قوية في منصب مدير الكرة، ولا يهم المسمى هل هو مدير كرة أم مدير رياضي، لكن الأهم إعادة الاتزان.
 

مقالات مشابهة

  • "لازم تبقى عربجي".. شيرين عرفة تثير الجدل بهذا التصريح|هل له معنى خفي؟
  • شغل خرفان..!!
  • غارة إسرائيلية تستهدف مقر القيادي في حركة فتح منير مقدح في لبنان
  • إعلام لبناني: فشل محاولة اغتيال قائد كتائب شهداء الأقصى منير المقدح في لبنان
  • محاولة اغتيال اللواء منير المقدح باءت بالفشل
  • غارة إسرائيلية تستهدف مقر القيادي بحركة فتح منير مقدح في مخيم عين الحلوة جنوب لبنان
  • السيسي للمصريين: لازم نستمر في صمودنا واستقرارنا حتى نحقق ما ننشده لبلدنا
  • محمد عبد الجليل: اللي عنده النخوة هو اللي كسب في السوبر الإفريقي
  • شيكابالا: "أول مرة أشوف فرحة عبد الله السعيد..وكان لازم يجي الزمالك من سنوات
  • أسما إبراهيم تدعم لبنان: "عيشت فيها أحلى أيام حياتي"