بوابة الوفد:
2024-09-19@16:19:50 GMT

تامر حسني يدعم القضية الفلسطينية بهذه الكلمات

تاريخ النشر: 16th, October 2023 GMT

حرص الفنان تامر حسني، على  التعليق لما يحدث في فلسطين وشعبها، وذلك عبر صفحته الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي الشهير فيسبوك.

 

وكتب الفنان تامر حسني، عبر صفحته قائلا:" في الوقت ده ناس كتير ايمانها بربنا ممكن يتزعزع  او ينهار و يقولوا طب ربنا فين مش هرد بالآيات و الأحاديث عشان في ناس احق مني يتكلموا بلغة الدين بس انا هرد رد بسيط من واقع الدنيا.

. انت لو دخلت فيلم و جالك تليفون فا استعجلت و مشيت في ربعه الأولاني هل تقدر تحكم على نهاية الفيلم  اكيد لأ  يعني متحكمش على حاجه لسه مش خلصانه ".

 

‏وأضاف :" طب الدنيا لسه شغاله مخلصتش يعني متعرفش بكرا ربنا شايل ايه متستعجلش و تحكم على الدنيا و انت لسه  مشوفتش مرحلة النصر اللي ربنا وعد بيها اصلاً في قرآنه  متحكمش دلوقتي حكمك هيكون غلط احنا لسه مكملناش الدنيا للآخر ".

 

‏  وتابع :" (( يمهل ولا يهمل )) و اللي راحوا دول جريوا على الجنه اللي هي الحياه الأساسية حياة الخُلد  راحوا دار الحق و مشيوا من دار الباطل يا جماعه الدنيا دي ولا حاجه دي دار باطل فيها الشر و الكره و الحقد و الظلم".

 

واستكمل حديثه قائلا : “ لكن الناس دي راحت لحياه كلها حب و خير و سلام و فرح و لما في الآخره نشوف  كل حد كانت حياته صعبه و مليانه معاناه ازاي ربنا كافئه على صبره و تحمله من كل اللي شافه و كرمه بأجمل نعيم الجنه هنقول (( ياريتنا كنا احنا  )) الصبر يا جماعه و الثقه في وعد ربنا.. الدنيا دلوقتي و سكان الارض  انقسمت ٢ ناس ايمانهم راح و ناس اتمسكوا بعقيدتهم اكتر و دول اول ناس كسبوا معركة الدنيا.. ثقوا في كاتب الدنيا العظيم انكم لازم هتسقفوا في النهايه من حلاوة نصره و هو بينصر المظلوم بمعجزه من عنده تتحقق في الوقت المناسب اللي يعلمه هو مش إحنا”.

 

واختتم حديثه قائلا : " والله والله والله  لازم يبقى معندناش شك نهائي في رحمته و فضله اكسبوا المعركه يا جماعه اوعوا ايمانكم بربنا يتهز احنا كلنا اصلاً عايشين في اختبار و لازم ننجح فيه .. ان شاء الله هتشوفوا بعنيكم اكبر رد من ربنا  كما وعد في قرآنه الكريم  (( ثقوا في الله )) ان وعد الله حق ".

المصدر: بوابة الوفد

كلمات دلالية: تامر حسنى الفنان تامر حسنى فلسطين فيسبوك القضية الفلسطينية

إقرأ أيضاً:

تامر حسني عن فيلم «بحبك»: «مبسوط إنه من تأليفي وإخراجي»

أعرب الفنان تامر حسني، عن حبه الشديد لفيلم «بحبك»، والذي شارك بطولته لأول مرة مع الفنانة هنا الزاهد، وتم عرضه في عام 2020، وحقق نجاحا كبيرا خلال فترة عرضه في السينمات.

ونشر تامر حسني عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي «إنستجرام»، من خلال خاصية القصص القصيرة، مقطع فيديو من الفيلم، وعلق: «من أكثر الأفلام اللي بحبها ومبسوط أنها تأليفي وإخراجي».

تامر حسني فيلم بحبك لـ تامر حسني

عُرض فيلم بحبك لـ تامر حسني، في دور العرض المصرية عام 2020، وحقق نجاحا كبيرا خلال فترة عرضه بين الجمهور، وشارك تامر حسني في بطولة الفيلم عدد من الفنانين منهم، هنا الزاهد، وحمدي الميرغني، وهدى المفتي، ومدحت تيخة، وشهد الشاطر، وعالية راشد، تأليف وإخراج تامر حسني.

فيلم بحبك أحداث فيلم «بحبك»

ودارت أحداث الفيلم حول مدى صدق التعبير عن الحب بين الرجل والمرأة، ما يجعل أحداثه محيرة جدا، ما يلفت إلى أن الفيلم الكوميدي في إطار رومانسي بحت غائب عن الساحة الفنية منذ فترة. ويشارك في بطولة الفيلم: هنا الزاهد، حمدي الميرغني، هدى المفتي، مدحت تيخة، شهد الشاطر، عالية راشد، تأليف وإخراج تامر حسني.

اقرأ أيضاً«إزاي تحول كلمة تضايقك لنجاح».. تامر حسني يوجه رسالة للجمهور (فيديو)

بعد انتهاء تصويره.. موعد عرض فيلم «ري ستارت» بطولة تامر حسني وهنا الزاهد

«أكتر حد جبر بخاطري».. تامر حسني يوجّه رسالة شكر لـ محمد سامي (صورة)

مقالات مشابهة

  • رانيا فريد شوقي تتذكر والدها بهذه الكلمات «صورة»
  • ناس كتير بتموت من الضغط النفسي.. شاهد حسين الشحات يدعم فتوح برسالة مؤثرة
  • الجمهور يُشيد بـ عودتني الدنيا لـ شيرين.. ويدعمها بهذه الكلمات
  • مدحت العدل يتضامن مع ضحايا لبنان بهذه الكلمات «صورة»
  • تامر حسني عن فيلم بحبك:من أكتر أفلامي اللي بحبها ومبسوط أنه تأليفي وإخراجي
  • أكتوبر المقبل..عرض فيلم تاج لـ تامر حسني على شاهد
  • تامر حسني عن فيلم «بحبك»: «مبسوط إنه من تأليفي وإخراجي»
  • تامر حسني : الاستفزاز سر نجاح كلماتي وألحاني
  • بالفيديو|سنجر: الرئيس السيسي يدعم القضية الفلسطينية من قبل أحداث 7 أكتوبر
  • بهذه الكلمات.. علي الطيب يهنئ زوجته بعيد ميلادها