اجتمعت كاميرات الفجر الفني بالفنان توني ماهر في كواليس تصوير فيلم عنب وكشف الفنان توني ماهر عن بعض الأشياء عن حياته الشخصية وعن مولودته الجديدة نور وتحدث أيضاً عن شخصيته في فيلم عنب. 

 

 

 

و قال توني ماهر: “مبسوط جداً بالمشاركة مع أصدقائي احنا ثلاثه أو أربعة بندرس كلنا في مركز الإبداع الفني، ودي من العناصر الأساسية اللي خلتني أقبل الفيلم و الدور مختلف عني و أنا بحب أعمل الحاجات المختلفه عني عشان بحطلها عناصر أساسية أمشي عليها عشان لما الجمهور يتفرج يتبسط”.

 

وأضاف: " شخصيتي في الفيلم أنا بعمل ولد باد بوي، وهو اللي بيوقع صحابه في مجموعة مشاكل، و أسم عنب هو اسم الفيلم والأسم دا له دلالة”.

 

و تحدث توني عن دور أحمد فهمي في سفاح الجيزة من الأدوار اللي بتبقى جاذبة جداً للجمهور والأدوار المركبة بتعلم معاهم جدا. 

 

 

و تابع توني بخصوص فيلمه الجديد مع هيفاء: “صعب اتكلم عن الفيلم مع هيفاء، وهنبدأ التصوير في شهر أكتوبر ومعرفش هيتعرض امتى”.

 

 

 

 

و بخصوص مولودته الجديدة نور، قال توني: “ بقيت عايش عشان بنتي نور و بحب أسم نور جداً بحس ربنا نور عليا، و أحب أن بنتي تاخد من الأسم ده حاجة، والحياة بعد مجئ نور بقت مقتصر عليها يعتبر و بقت أهم حاجه في حياتي  و كل حاجه أختلفت من وقت ولادتها”.

فيلم عنب 

 

يذكر أن فيلم عنب من إنتاج شركة رشا برودكشن، المنتجة رشا الظنحاني، ومن المقرر طرحه خلال الفترة المقبلة فور الانتهاء من تصويره، وتدور أحداثه في إطار الكوميديا.

 

آخر أعمال توني ماهر 

 

ويذكر أن أخر أعمال توني ماهر مشاركته في مسلسل “شغل في العالي”، والذي عرض في رمضان 2022 فيفي عبده، شيرين رضا، توني ماهر، بسمة داود، مروان يونس، كريم سرور، وعدد من ضيوف الشرف، من تأليف حسين مصطفى محرم وإخراج مرقس عادل.

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: أحمد فهمي حسين مصطفى تصوير فيلم خلال الفترة المقبلة سفاح الجيزة الفجر الفن مولودته الجديدة الفترة المقبلة حياته الشخصية الإبداع الفني أبطال فيلم عنب تونی ماهر فیلم عنب

إقرأ أيضاً:

ماذا قالت صابرين عن زواجها من عامر الصباح

تحدثت الفنانة صابرين عن زواجها من المنتج اللبناني عامر الصباح، مؤكدة أن قصة حبهما بدأت منذ 32 عامًا.

وأكدت صابرين في تصريحات لبرنامج «الراديو بيضحك» لإذاعة «الراديو 9090»: «بداية الحب كانت من 32 سنة، كنت بعمل فيلم أنا والعذاب وهواك وكان إنتاج والد عامر، وإخراج أستاذ محمد سالمان، وكان صديق والده، وخلال تصوير المشاهد دخل عامر وقولتله أهلًا يا أستاذ منتج، أنا كنت بتاعة إفيه حاضر طول الوقت، وهما كانوا بيضحكوا على الكلام المصري جامد، وإحنا بنصور اتولدت قصة الحب دي».

صابرين وزوجها شرارة الحب 

و أضافت: «هو كان متزوج بنت عمه وكان على خلاف معاها في الفترة دي، وبدأت شرارة الحب تحصل، وأنا قولت ليه هدخل نفسي في المتاهة دي، ووالده توفي وهو سافر وبعدنا عن بعض، وهو انفصل عن زوجته الأولى واتجوز تاني، وأنا اتجوزت وانفصلت واتجوزت تاني وانفصلت».

 

و تابعت: «وبعدين بالصدفة البحتة الصديقة لمياء عبدالحميد وأخوها وائل فهمي عبدالحميد، كان بيعرض عليا مسلسل واتقابلنا وكان في صديقة من الإنتاج بتكلمه وقالت إن هي راجعة مع عامر الصباح وهيعملوا مسلسل، أنا رجعت بالزمن وقالتلي أنه طلق، قولتلها أنا كمان اتطلقت بلا جواز وقعدت أضحك، وقعدت أحكي لـ لمياء ووائل على قصتي مع عامر، وفجأة لقيت رقم لبناني بيتصل عليا، كنت فكراه برنامج وطلع عامر الصباح».

حسيت أني بنت ولادي مش أمهم

واستكملت: “قالي أنا مسافر لندن وهرجع أتجوزك، اللي بعدنا الـ 32 سنة دول أنا لازم أتجوزك دلوقتي حالًا بلا مقدمات، قولتله أنا عندي 3 رجالة، قالي سيبي كل حاجة حلوة في وقتها، وفجأة حسيت أني بنت ولادي مش أمهم”.

صابرين وزوجها 

واختتمت: “ولادي وكانوا خايفين عليا أني لو اتجوزت عامر الصباح أرجع للخلافات وأبقى متضايقة، وقالولي خدي بالك، ولما قعدوا معاه ولقوه عاقل بحكم سننا، وأن السن ده مش سن حب اتطمنوا، وأنا لو مكنتش أعرف عامر من زمان، كان مستحيل أني أتجوز تاني”.

مقالات مشابهة

  • أرقام خرافية في ليلة وداع كروس كرة القدم
  • وزير التعليم لطلاب الثانوية العامة: اعملوا اللي عليكم و النتيجة بتاعة ربنا
  • ماذا قالت صابرين عن زواجها من عامر الصباح
  • خطيب المسجد الحرام: اللهم أنج المستضعفين في فلسطين واحفظ المسجد الأقصى شامخا عزيزا
  • نجم الاهلي السابق ينصح عبدالله السعيد بالاعتزال
  • يورو 2024 ... خوسيلو : مساء الجمعة ستكون اخر مباريات كروس
  • إيفان توني: منزعج من «التبديل»!
  • حسن الرداد يحيي ذكرى وفاة شقيقه «فادي» بكلمات مؤثرة: «توأم روحي»
  • خوسيلو يأمل في إجبار كروس على الاعتزال!
  • علي ماهر يعتمد سياسة التدوير لتقييم لاعبي المصري وتجنب الإصابات العضلية