كشفت الاعلامية سلمي صباحي، عبر حسابها بموقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»، تطورات حالتها الصحية عقب إجرائها عملية جراحية في المخ، موضحةً أنها تتمنى أن تنام بشكل جيد.

وكتبت سلمي صباحي قائلة: «النهارده فات 20 يوم ع العملية.. 20 يوم منمتش فيهم ساعه على بعض.. ما هو لما دماغك تتفتح و يتحط فيها جسم غريب متوصل بأنبوب لحد بطنك و يبقى عندك غرز في دماغك و في بطنك يبقى طبيعي ماتعرفش تنام، لا تعرف تحط راسك على مخدة ولا حتى تنام على جنبك! بس بالرغم من إن دي فترة صعبه من عدم النوم و شدة الألم و كتر الأدوية، أنا اتعودت دايما أبص على الحلو وفيه حاجات حلوة كتير شوفتها الفتره دي».

سلمي صباحي: ربنا نجاني من خطر كبير

وأضافت: «أولا إن ربنا بيحبني لطف بيا أوي لما خلاني أكتشف المشكله اللي عندي من حاجه بسيطة جدا ماكانتش حتى بتوجعني و كان ممكن جدا أطنش ومركزش فيها لكن ربنا خلاها تزيد عشان أنتبه وأدور على السبب والحمدلله الحمدلله هداني لدكاترة محترمين ونجاني من خطر كبير كان ممكن يحصلي لو كنت استنيت أكتر من كده،ثانيا حسيت أوي ب حب الناس في سؤالهم ودعواتهم وممتنة جدا جدا لكل حد افتكرني بدعوه في صلاته أو في الكعبة أو عند مسجد سيدنا النبي وبعتلي من هناك، وكل حد زارني وخفف عني كبيرة أوي عندي إن حد يقرر يديني شوية من وقته وينزل من بيته عشان يجيلي وأنا تعبانة».

وتابعت سلمي قائلة: «من الحاجات اللي أثرت فيا أوي الناس اللي خدوا من يومهم وقت وجهد وتعبوا نفسهم وعملولي أكل بأيديهم وبعتهولي! حقيقي تصرف فيه اهتمام وخير غير طبيعي! أكتر حاجه فرحتني و بكيتني كمان الأطفال اللي بعتولي رسايل ورسومات و فويس نوتس حبكم أكبر نعمه ربنا كرمني بيها، ثالثا اكتشفت اني غلط! أيوه غلطت كتير في حق نفسي، ودي رساله لكل أم، ركزي مع نفسك خلي بالك من نفسك ماتطنشيش نفسك، أول ما تحسي بتعب اكشفي من فضلك واطمني، مش لازم تفضلي تستحملي لحد ما تقعي، و متخليش حاجة تعصبك عشان آخرة العصبية خطر كبير عليكي، أنا بوجه كلامي هنا للأمهات بالذات عشان إحنا كلنا زي بعض، الفترة دي خلتني أعيد تفكير في طريقتي وأحاول إني أكون أهدى و أخلي بالي من نفسي عشان أكون قادرة أخلي بالي من ولادي»

سلمى الصباحي: نعم الله كثيرة 

واختتمت سلمي قائلة: «رابعا بصيت على النعم اللي ربنا ادهالي طول حياتي وأيقنت ان الابتلاء دايما ربنا بيدي معاه الصبر و التحمل، ربنا عارف أنا أقدر أحتمل إيه ومقدرش أحتمل إيه، الحمدلله الحمدالله الحمدالله على نعمك الكتير يا رب، أنا بس نفسي أنام».

المصدر: الوطن

كلمات دلالية: فن أخبار الفن

إقرأ أيضاً:

الأوقاف تكشف تطورات ملف الحجاج غير النظاميين

التحقيفات الاولية اكدت قيام وسطاء وسماسرة وشركات وهميّة بالتحايل وتسفير حجاج اردنيين بصورة غير نظامية

قال وزير الاوقاف والشؤون والمقدسات الاسلامية الدكتور محمد الخلايلة ان الوزارة ستتخذ الإجراءات الصارمة بحق شركات الحج والعمرة التابعة لها بما في ذلك الاغلاق في حال اثبتت التحقيقات الجارية، تورط هذه الشركات في تسهيل تسكين الحجاج ونقل المواطنين الحاصلين على تأشيرة الزيارة لغايات الحج.

اقرأ أيضاً : تقرير لـ"رؤيا": رحلة الحجاج غير النظاميين.."سماسرة بالخفاء" تركوا الباحثين عن "الأجر" دون رعاية

واشار الى ان التحقيفات الاولية اكدت قيام وسطاء وسماسرة وشركات وهميّة بالتحايل وتسفير حجاج اردنيين بصورة غير نظامية، حيث ان النيابة العامة لازالت تواصل تحقيقاتها في الظروف والملابسات التي أحاطت بسفر مواطنين أردنيين إلى المملكة العربية السعوديّة لغايات اداء فريضة الحج مما تسبب بوفاة بعضهم.

واصلت النيابة العامة تحقيقاتها في قضية سفر أردنيين لأداء مناسك الحج خارج إطار البعثة الرسمية خلال عام 2024، والتي نجم عنها وفاة 99 حاجا.

اقرأ أيضاً : النيابة العامة: ارتفاع عدد المشتكى عليهم بقضية الحجاج الأردنيين - فيديو

وقالت النيابة العامة في تصريح صحفي، الثلاثاء، إنه ارتفاع عدد المشتكى عليهم في القضية إلى 54 شخصا، وتوقيف 27 منهم في مراكز الإصلاح والتأهيل.

وأضافت أنها قامت بمنع سفر 27 مشتكى عليهم، واستمعت إلى 35 شاهداً، وقررت إغلاق 3 شركات بموجب قانون منع الاتجار بالبشر حسب المادة 15 من نفس القانون، والحجز على الأموال والمتحصلات الجرمية التي كانت ثمرة الأعمال الجرمية.

وأكدت  النيابة العامة أن التحقيقات لا تزال جارية، وما يزال هناك عدد من الشركات قيد التحري والتدقيق، مشيرة إلى أنها ستعمل بشكل مكثف لجمع الأدلة للوصول إلى العدالة وإعادة الحق لأصحابه ومنع تكرار مثل هذه الأعمال التي تسببت بإزهاق أرواح أردنيين والتغرير بهم والاحتيال عليهم والاتجار بهم.

مقالات مشابهة

  • الأوقاف تكشف تطورات ملف الحجاج غير النظاميين
  • بينك تلغي حفلها في سويسرا بسبب حالتها الصحية
  • طارق الشناوي يكشف آخر تطورات الحالة الصحية للفنان توفيق عبد الحميد
  • حسن الرداد يحيي ذكرى وفاة شقيقه «فادي» بكلمات مؤثرة: «توأم روحي»
  • التونسية أنس جابر تكشف خطتها للتتويج بلقب ويمبلدون هذا العام
  • جيمي فوكس يكشف آخر تطورات حالته الصحية
  • أول تعليق من زوجة مدحت شلبي على حالته الصحية بعد تعرضه لحادث سير
  • محمد طارق: نفسي أبقى جامد زي الأهلي.. الزمالك حرك المياه الراكدة.. وليه بيتحط رخامة لبيراميدز عشان بينافس على الدوري؟
  • عمرها 45 عامًا.. استئصال ورم دقيق لمريضة بمستشفي وادي النطرون التخصصي
  • جراحة ناجحة لطفل يعاني من شلل الأحبال الصوتية بالمدينة الطبية بجامعة الملك سعود