بوابة الفجر:
2024-07-09@23:00:22 GMT

أولادي نقطة ضعفي.. تعرف على أبرز تصريحات أكرم حسني

تاريخ النشر: 13th, September 2023 GMT

حل الفنان أكرم حسني ضيفا في برنامج "AB Talks" الذي يقدمه الإعلامي أنس بوخش، ليتحدث عن النجاح الذي قدمه خلال الفترة السابقة له ومعناه، وعن معاملته مع أولاده ورأيه في الشهرة وعيوبها، وفي السطور التالية يرصد "الفجر الفني" أبرز تصريحات الفنان أكرم حسني.

 

أبرز تصريحات الفنان أكرم حسني

 

ـ لو هعلم الناس حاجة هي أنهم ميكذبوش لأن الكذب من الحاجات المَرضية.

ـ لو معايا ورقة فيها تاريخ وفاتي مش هفتحها.. وعندي رقم متكرر في حياتي وبقول ما يمكن ده اليوم اللي هتوفى فيه.
ـ أولادي نقطة ضعفي.. وأكتر حاجة محتاجها في حياتي هي الصحة والستر.

ـ عندي تحدي دايمًا أني أفصل بين حياتي الشخصية وبين شغلي.

ـ كل ما افتكر أبويا قلبي يحزن.. وهو ارتاح من العذاب اللي كان بيشوفه.
ـ النجاح بالنسبة لي أحلى فترات حياتي.

ـ سيبت كارير مختلف عشان بحب الفن من وأنا صغير وعايز أبقى حاجة في الفن.

ـ علاقتي بأولادي تمثلي لي شيء كبير.. وبحاول اتبسط في الدنيا وأؤثر في الناس بشكل لطيفة.
ـ تجربة طلاقي الأولى علمتني إزاي أعمل اللي يراضيني.

ـ أكبر عيب فيا هو التردد، وباخد وقت كبير في اتخاذ قرارتي.

ـوبحب في الشهرة حب الناس، واللي مش بحبه فيها الخصوصية، وأن التصرفات لازم تكون محسوبة.

ـ الحنان بيفرق جدًا مع الأطفال، وبيخليهم أسوياء نفسيًا.

 

ماهي آخر أعمال أكرم حسني؟


وجديرا بالذكر أن آخر أعمال الفنان أكرم حسني هو فيلم "العميل صفر" الذي يعرض حاليا في دور العرض السينمائية المصرية، وحقق العمل نجاحا كبيرا منذ طرحه، وحظي أعلى الإيرادات في شباك التذاكر.


فيلم "العميل صفر" بطولة أكرم حسني، الفنانة أسماء أبو اليزيد، فيدرا، بيومي فؤاد، مصطفى غريب، منذر رياحنة وغيرهم، والعمل من تأليف وائل عبد الله وإخراج كريم العدل، وتدور أحداثه في إطار كوميدي اجتماعي.

 


قصة وأحداث فيلم العميل صفر


تدور أحداث فيلم العميل صفر، في إطار كوميدي حول فرد أمن يحلم أن يكون بطلًا مثل جيمس بوند؛ لكنه يفشل في ذلك ويتعرض للعديد من المواقف الكوميدية.

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: اكرم حسنى أنس بوخش الفنان أکرم حسنی

إقرأ أيضاً:

تامر حسني في صدارة يوتيوب بـ"جامدين جامدين"

تصدرت أحدث أغنيات الفنان تامر حسني وتحمل اسم "جامدين جامدين" قائمة الأكثر استماعًل، إضافة إلى حصولها على مليون و100 مشاهدة خلال 3 أيام من طرحها عبر موقع الفيديوهات الأشهر عالميًا يوتيوب.

 

"جامدين جامدين" من كلمات محمود سليم وألحان محمد أيام وتوزيع هشام محمد.

تقول كلمات الأغنية:" لو حد زعلان قابلك، هاته من ايديه ، قوله في ناس فرحانه، وجو جديد عليه، لو جالنا بس هيطلع، من كل اللي فيه، احنا لمتنا دي، بالدنيا كلها، كل دقيقه انبساط بنستغلها، والسكه اللي بتزعل نمشي عكسها، رقص اللي مكشر دلعه، وتعالى من الحزن نطلعه، يالا خلي اليوم ده نولعه، ونكتر الحلوين، جامدين جامدين وده كده كده ، صحبتنا الحلوه مأكده ، لأ بقى والحلو في كل ده، احنا كده من سنين ، لسه الأيام الحلوه بينا مكمله، والسهره جامده معانا ولسه مبيته واكيد بكرا اللي جاي اجمل من كده، عدي وفوت وكبر، وانسى ومتقفش، فك الزعل علشان بقى، وشك ميكرمش ، هنعيش الدنيا مره ياعم

فكها، رقص اللي مكشر دلعه، وتعالى من الحزن نطلعه، يالا خلي اليوم ده نولعه ونكتر الحلوين، جامدين جامدين وده كده كده صحبتنا الحلوه مأكده ، لأ بقى والحلو في كل ده

احنا كده من سنين ".

 

وفي سياق أخرى، يستعد تامر حسني لإحياء أمسية استثنائية يوم 8 أغسطس المقبل على خشبة مسرح أبو بكر سالم بالمملكة العربية السعودية.

 

روج المستشار تركي آل شيخ للحفل، وكتب عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”:" أمسية استثنائية مع الفنان تامر حسني على مسرح أبو بكر سالم ضمن حفلات جولة المملكة والفعاليات المصاحبة لكأس العالم للرياضات الإلكترونية في الرياض ".

تركي آل شيخ آخر حفلات تامر حسني

كان الفنان تامر حسني، أحيا حفلا غنائيا ساهرا في 19 أبريل الماضي، بفاميلي بارك بالقاهرة الجديدة، ضمن مهرجان المدارس الذي يضم حفل تخرج لأكثر من 50 مدرسة في مصر.

وقدم تامر حسني، خلال الحفل باقة متنوعة من أجمل أغانيه القديمة والحديثة التي تفاعل معها الجمهور، من بينها: "قدها، حلو المكان"، وغيرها من الأغاني التي تفاعل معها الجمهور.

 

تامر حسنيسبب تأجيل "يا نهار أبيض"

من جهة أخرى، أعلن المطرب تامر حسني عن سبب تأجيله أغنية "يا نهار أبيض"، من خلال منشور له على صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”.

وكتب تامر حسني عبر صفحته الرسمية، قائلاً: "يا شباب يا جميل، لفت نظري سؤالكم المتكرر عن أغنية "يا نهار أبيض" الحقيقة أن اغنية "يا نهار أبيض" محتاجة توقيت أفضل يوسع لها علشان تنتشر صح، فتم تحويلها لأغنيات الصيف علشان خلاص شهر رمضان الكريم داخل كل سنة وانتوا طيبين".

وأضاف: "الأغنيات هيبقوا 2 أو 3 عشان أكون معاكم إن شاء الله في الصيف بحاجة مبهجة تليق بيكم بعد رومانسيات وأحزان الشتا اللي كأبتكم بيها".

وتابع: "مبقتش شايف حد بيغنيلي إلا وبيعيط، فا إن شاء الله نرجع ببهجة جميلة في الصيف، سؤال مهم أوي محتاج رده منكم وبمنتهى الصراحة كل حد فيكم يقولي أكتر الأغاني اللي عجبته في ألبوم هرمون السعادة كله وشكراً".

 

أغنية تامر حسني ماوحشتكيش

كان تامر حسني قد طرح حديثًا كليب “ماوحشتكيش”، الذي سجل أكثر من 27 مليون مشاهدة، وتقول كلماتها:" شكل المكان زي ما كان متغيرتش حاجات كتير شايف بعيني ذكريات من قلبي حبيتها بضمير أجمل سنين أنا عيشتها كانت هنا كل اللي ناقص في المكان إنتي وأنا وتفاصيل كتير مش ممكن أحسها من غيرك .. معقول أكون موحشتكيش !!؟ من يوم بعادنا مش بعيش رغم الفُراق مفارقتنيش عندك خلاص واقفه الحياه من بعد حضنك حضني مات .. وكلامي يشبه للسكات فاضلي منك ذكريات .. ذكريات .. آه واللي فاضلي مني آه بيلف صوتك في المكان لسه صورنا على الرفوف وكلام كتبته من زمان وضحكتك بين الحروف إسمك حبيبتي في كل لحظة أنا بنطقه إحساس بعادك كل يوم أنا برفضه ولا عمر قلبي في يوم هيحس بواحده تانيه غيرك .. معقول أكون موحشتكيش !!؟ من يوم بعادنا مش بعيش رغم الفُراق مفارقتنيش عندك خلاص واقفه الحياه من بعد حضنك حضني مات .. وكلامي يشبه للسكات فاضلي منك ذكريات .. ذكريات .. آه واللي فاضلي مني آه".

 

مقالات مشابهة

  • نقطة.. سطر جديد
  • تعرف على شروط دخول حفل تامر حسني في العلمين
  • تعرف على تفاصيل حفل تامر حسني بمهرجان العلمين
  • في ذكرى وفاة عبد المنعم مدبولي.. تعرف على أبرز المحطات الفنية له
  • الإحترام والمحبة هما أساس النجاح فى الحياة الزوجية... أبرز تصريحات عماد زيادة ببرنامج واحد من الناس
  • رضوى الشربيني تفتح النار على حسام حبيب.. تعرف على أبرز تصريحاتها عن شيرين عبد الوهاب
  • بعد إخلاء سبيله بكفالة مالية..تصريحات جديدة من حسام حبيب بشأن ضربه شيرين
  • تامر حسني في صدارة يوتيوب بـ"جامدين جامدين"
  • "بتتهموا ناس ظلم".. مصطفى شوبير يدافع عن والده
  • «بعتبرها تحقيق لحلمي».. يسرا تحتفل بنجاح مسرحية «ملك والشاطر» (صور)