عبر الفنان مصطفي قمر بكلمات قاسية على هجوم الناقد طارق الشناوي ضد فيلم "أولاد حريم كريم"، مضيفا "هو أنا مش طلبت منك تبعد عني أصلاً وماتتكلمش عني علشان ماتتهزأش".

مصطفى قمر وطارق الشناويمصطفي قمر ردا علي هجوم طارق الشناوي

كشف مصطفي قمر في منشور عبر حساباته علي موقع التواصل الاجتماعي،ردا على صورة الشناوي وتصريحاته، قائلا: "طيب إنت اللي جيبته لنفسك، عموماً ياللي اسمك طارق إنت كاتب كلام أهبل يدل للمرة المليون إنك ماشفتش الفيلم، وعموماً اللي هيردّ عليك جمهور السينما الحقيقي اللي دخل الفيلم، اللي مالوش دعوة بالنفاق أو مصلحة أي حد تاني".

انهي مصطفى قمر حديثه ساخراً: "فكّرني كدة شغلتك إيه؟ هي من أربع حروف بيتهيألي".

مصطفى قمر وطارق الشناوي

صرح طارق الشناوي مؤخرا معلقا: "الفيلم من أسوأ الأعمال الفنية على الرغم من أن مخرجه علي إدريس مخرج مهم، وزينب عزيز كاتبة مهمة، ولكن اللي عملوه ملهوش علاقة بالجزء الأول، ولا فن السينما اللي بنعيشه دلوقتي وتراجع لزمن ما قبل الجزء الأول".

 

 تابع طارق الشناوي: "مشكلة مصطفى قمر إنه عايش على الزمن القديم، المطرب بيتعمل له أفلام إزاي؟ نرجع لأم كلثوم لما بتنجح بيتعملها فيلم، وعبد الحليم حافظ لما عمل أغنية "على قد الشوق"، فاتعمله فيلم مع شادية لإنه كان ناجح كمطرب، ولما بتفشل كمطرب مش هتصعدك السينما والسينما بتروح للبريق مش هي اللي بتعطيك بريق، مصطفى قمر في عز فشله كمطرب قرر إنه يعمل الفيلم واللي اشتغل معاه الجزء الثاني الحريم اللي مش مطلوبين أوي في السينما".

أولاد حريم كريم

وعن السبب الحقيقي لاعتذار ياسمين عبد العزيز عن عدم المشاركة في الفيلم، أوضح طارق الشناوي: "هي الوحيدة اللي لها وهج واسم ورفضت تكون موجودة مع مصطفى قمر في "أولاد حريم كريم"، قالت لأ لإنها مش هتبقى موجودة كنصف بطلة أو خُمس بطلة... كتابة "أولاد حريم كريم" قديمة أوي والتفاصيل معدتش تجيب ولا تضحك، ومصطفى قمر افتقد الوهج وفق نجاحه وبيمثل الدور من غير حالة من الوهج والشغف، بيؤدي فقط حافظ مش حابب".

أحمد سعد بإطلالة شبابية بحفلة جامعة بدر: "هتفضل علامة في حياتي" عمر خيرت يختتم مهرجان القلعة للموسيقى والغناء وسط أشهر مقطوعاته كريم أبو زيد يتألق بأحدث أغانيه "عيشلك يومين" هاني فرحات يكشف حقيقة فيديو أصالة: "مفبرك" أيمن بهجت قمر يروي كواليس أغانى مسلسل جت سليمة: عملنا منتج جديد بليغ حمدي كان بارا بأمه للغاية.. أسرار مهمة يكشفها ابن شقيقته أيمن بهجت قمر يكشف علاقته مع محمد حماقي: إحنا صحاب من قبل ما يتشهر نوال عبد الشافي تكشف لحظات نجاح أغنية "مخصماك".. أتخضيت من نجاحها نسرين أمين تهاجم منتقديها: "أنا مش ممكن ألبس الحجاب" فيلم Blue Beetle.. حصيلة إيراداته بشباك التذاكر خلال أغسطس

المصدر: بوابة الوفد

كلمات دلالية: مصطفي قمر طارق الشناوي الناقد طارق الشناوي فيلم أولاد حريم كريم أولاد حریم کریم طارق الشناوی مصطفى قمر

إقرأ أيضاً:

كريم قاسم يكشف عن علاقته بـ علي صبحي منذ 15 عاما «صورة»

كشف الفنان كريم قاسم، عبر حسابه الرسمي بموقع تداول الصور والفيديوهات «إنستجرام» عن علاقته بالفنان علي صبحي التي تمتد لأكثر من 15 عام خلال الساعات القليلة الماضية، وذلك عقب النجاح الكبير الذين حققه في فيلم ولاد رزق 3.

وشارك كريم قاسم صورة عبر حسابه على «إنستجرام» تجمعه بـ علي صبحي، وعلق عليها: «ناس كتير ما كانتش تعرف مين علي من ١٥ سنة، من 2009 كام سنة و ناس اكثر ما تعرفش أن أنا وعلي نعرف بعض لما كنا بنحضر ورش تمثيل صامت مع مخرجين من هولندا في الأوبرا، و كنا مجموعة موهوبة من الممثلين منهم اللي بيشتغلوا و اللي لسه بيحاول، بس اشطرهم وأكثرهم حضوراً كان علي».

عرض هذا المنشور على Instagram

تمت مشاركة منشور بواسطة Karim Kassem (@karimkassem86)

وأضاف كريم قاسم: «علي، ممثل عنده مواهب كثير ما كانش الناس شافوها، الحمد الله بعد سنين من التعب و السعي بدأ العالم يشوف الموهبة دي في أكثر من مشروع ولازلت سعيد وفخور بيك يا صديقي، أنك ناجح و لازلت عندك شغف المبتدئين، وأحييك على صبرك السنين دي و حضورك في كل مشروع، أو دور بتعمله و روحك الحلوة في الشغل، ربنا يوفقك ويحميك يا علي في اللي جاي».

آخر أعمال كريم قاسم وعلي صبحي

والجدير بالذكر، أن آخر أعمال كريم قاسم وعلي صبحي مشاركتهم في فيلم ولاد رزق الذي عرض في السينما مؤخرا، وحقق ايرادات تصل لـ 205 ملايين جنيه

اقرأ أيضاًكريم قاسم يحتفل بتخطي إيرادات فيلم «ولاد رزق 3» حاجز الـ 200 مليون جنيه

«علشان اللعب يمشي صح لازم الصغير يكبر».. كريم قاسم يروج لفيلم «ولاد رزق 3» (فيديو)

فيلم ولاد رزق 3.. كريم قاسم ينتهي من تصوير مشاهده: «فركش.. القاضية»

مقالات مشابهة

  • طارق الشناوي عن الدورة الثانية لمهرجان العلمين: يتطلع إلى آفاق بعيدة
  • كريم قاسم يكشف عن علاقته بـ علي صبحي منذ 15 عاما «صورة»
  • ولاد رزق 3 يحقق إيرادات ضخمة وينجح في إثارة إعجاب الجمهور
  • إيرادات "Inside Out 2" تتخطى تكلفته الإنتاجية 6 مرات
  • فيلم Bad boys Ride or die يحصد إيرادات ضخمة في السينما المصرية
  • آخر تطورات الحالة الصحية لـ توفيق عبد الحميد.. وتعليق مفاجئ من طارق الشناوي
  • طارق الشناوي يكشف آخر تطورات الحالة الصحية للفنان توفيق عبد الحميد
  • مهرجان الفيلم العربي في تورنتو.. نافذة المهاجر على السينما العربية
  • أفضل أفلام السينما المصرية على مر التاريخ: «تركت بصمة لا تنسى»
  • بشرى تطير لمهرجان عمان السينمائي للمرة الثانية برفقة يسري نصر الله «صورة»