نيوزيمن:
2024-09-17@00:28:13 GMT

The Yemeni agricultural sector provided 20% of the country's food needs in 2022

تاريخ النشر: 24th, August 2023 GMT

The World Bank said that the agricultural sector in Yemen provides only 15-20% of its basic food needs in 2022 and 2023, although this sector is the backbone of livelihoods in Yemen.

The World Bank's "Breaking the Circle of Food Crises in Yemen" report added that the conflict has distorted and inconsistent agricultural policies at the national and local levels.

The report noted that major pest outbreaks such as the desert locust, and more frequent droughts and floods, have steadily eroded the country's agricultural assets.

He stated that local wheat production and fisheries experienced a higher rate of decline in production during the conflict, compared to local fruit and vegetable production.

The report indicated that domestic food production in Yemen in 2022 and 2023 remained restricted, despite the dependence of many residents on the sector for their livelihood.

He noted that fruit and vegetable crops combined represent the largest food product in Yemen, and farmers have increasingly turned to commercial crops over the past decades.

According to the report, qat is one of the most profitable cash crops in Yemen. Other commercial crops include animal feed. Yemen's largest crop by volume is sorghum, a rain-fed grain grown to feed livestock.

According to figures from 2015 through 2019, production levels remained stable during the conflict for commercial crops, as well as meat, dairy and poultry.

المصدر: نيوزيمن

إقرأ أيضاً:

حققت تركيا إيرادات بقيمة مليارين و349 مليون دولار من صادرات البندق في موسم التصدير 2023- 2024. وذلك بحسب بيان اتحاد مصدري البندق في منطقة البحر الأسود، الجمعة، بشأن موسم التصدير الذي بدأ في 1 سبتمبر/ أيلول 2023 وانتهى في 31 أغسطس/آب 2024. وأشار الاتحاد إل

روسيا – سجلت السياحة الداخلية والوافدة إلى روسيا رقما قياسيا خلال يوليو الماضي حيث بلغت أعداد السياح 22.4 مليون شخص، حسب هيئة الإحصاء الروسية “روستات”.

وأظهرت البيانات أنه في الفترة من يناير إلى يوليو، قدّر التدفق السياحي إلى روسيا بنحو 95.9 مليون شخص، وهو ما يزيد بنسبة 5٪ عن نفس الفترة من العام الماضي 2023.

يشار إلى أنه في عام 2022، بدأ متخصصو “روستات” في حساب التدفقات السياحية على أساس شهري، وقالت إن تعريف “التدفق السياحي” هو عدد الرحلات السياحية مع إقامة ليلة واحدة على الأقل في منطقة معينة خلال فترة زمنية معينة.

وبذلك ارتفع عدد المسافرين في يوليو إلى 22.4 مليون بينما بلغ 17.4 مليون في شهر يونيو الذي سبقه.

وذكرت البيانات أنه في الأشهر الـ7 الأولى من هذا العام، زار موسكو 12.2 مليون شخص ومقاطعة كراسنودار 10.3 مليون، ومقاطعة موسكو 10.3 مليون. وفي الفترة من يناير إلى يوليو، زار 7.6 مليون سائح مدينة سان بطرسبورغ، وزار 5.4 مليون مقاطعة لينينغراد.

كما شملت المناطق الـ10 الأكثر زيارة في روسيا من السياح أيضا كل من تتارستان وشبه جزيرة القرم وتفير وسفيردلوفسك وتيومين.

المصدر: نوفوستي

مقالات مشابهة

  • "القناة 13": زوجة نتنياهو هي العقبة الوحيدة أمام توقيع الاتفاق بينه وبين ساعر لتولي الدفاع
  • نمو اقتصاد سريلانكا يتباطأ بالربع الثاني ويسجل 4.7%
  • برو: تحويل عائدات البلديات من الصندوق البلدي المستقل عن عام 2022 الشهر المقبل
  • ميلانيا ترامب تُحذر الأمريكيين من " إف بي آي"
  • محاكمة المتهم بقتل نجل لاعب الزمالك السابق.. اليوم
  • محاكمة المتهم بقتل نجل لاعب الزمالك السابق.. غدًا
  • “لن تتوقعها”… ترتيب أكثر 10 دول عربية امتلاكا للخيول
  • حققت تركيا إيرادات بقيمة مليارين و349 مليون دولار من صادرات البندق في موسم التصدير 2023- 2024. وذلك بحسب بيان اتحاد مصدري البندق في منطقة البحر الأسود، الجمعة، بشأن موسم التصدير الذي بدأ في 1 سبتمبر/ أيلول 2023 وانتهى في 31 أغسطس/آب 2024. وأشار الاتحاد إل
  • بعد حكم حبسهم 5 سنوات.. والد طفلة يعقد صلحا مع 3 أطباء بقنا.. تفاصيل
  • مركز دراسات: لماذا لم تنضم السعودية والإمارات مع تحالف حارس الأزدهار ؟!