بوابة الوفد:
2024-10-03@03:57:27 GMT

ده قلبي ده| فريق عمل أغنية حماقي الجديدة

تاريخ النشر: 17th, August 2023 GMT

يواصل الفنان محمد حماقي في طرح إصداراته الغنائية تدريجًا، حيث فاجأ جمهوره بالإعلان عن أغنيته الرابعة “ده قلبي ده”، عبر حساباته الرسمية على مختلف مواقع التواصل الإجتماعي.

صناع أغنية حماقي الجديدة “ده قلبي ده”

أغنية ده قلبي ده من كلمات أمير طعيمة، احلان أحمد إبراهيم، توزيع تميم، ومن المقرر طرحها في الخامسة مساء اليوم عبر موقع الفيديوهات الشهير “يوتيوب”، وكامل المنصات الموسيقية الشهيرة.

 

بوستر أغنية ده قلبي ده

 

كان قد أصدر حماقي حديثًا أغنية “مش كفاية فراق”، التي اقتربت من المليون الثاني خلال أسبوع من طرحها عبر يوتيوب، كلمات تامر حسين، ألحان تامر علي، توزيع تميم، وحصلت على المركز السادس.

 تقول كلماتها:

 “مشاوير ذكريات وسنين تفاصيل هنلاقيها في مين وسؤال كل يوم بليل راجعين ولا مش راجعين حواديت زي حب زمان عناوين روحنا كل مكان أيام مش بتيجي كتير أيام تغلب النسبان يا فراق مش كفاية فراق هرتاح إمتى من الأشواق وديت ليه حبيبي بعيد أوجاعي كل يوم بتزيد يافراق مش كفاية فراق يا فراق جاي على العشاق يرضيك هو إحنا أي اتنين ما تروح روح لناس تانيين في اليوم ألف مرة بموت بيبان إني مش مبسوط وهجيب فرحة تاني منين ع الفاضي عمري بقى بيفوت الباب متقفلش وراه كداب لو هقول أنساه وهعيش ع الأمل ده هعيش دي حياتي كلها وياه يافراق مش كفاية فراق هرتاح إمتى من الأشواق وديت ليه حبيبي بعيد أوجاعي كل يوم بتزيد يافراق مش كفاية فراق يا فراق جاي على العشاق يرضيك هو إحنا أي اتنين ما تروح روح لناس تانيين”

"لمون نعناع" في قائمة الأكثر مشاهدة بعد 3 أسابيع:

بجانب أغنية لمون نعناع التي ما زالت في قائمة الأكثر مشاهدة بعد 3 أسابيع من طرحها واجتازت حاجز الـ6 ملايين مشاهدة.

من كلمات فلبينو أحمد ألحان وتوزيع أحمد طارق يحيى، وتقول كلماتها:

 "هي سيرة وفضيناها وعادي تنزل الستاير فترة صعبة وقضيناها ياللا بجملة الخساير ماهو أصل العيب مش عيبنا احنا مافيش حاجة تعيبنا اشتريناه على إنه حبيبنا فمايمنعناش إنه لو هو باع احنا نجيبله لمون نعناع ونقوله روق كده ده احنا مايلزمناش بياع ولو هو راح احنا هنملا الكون أفراح وهنرقص جداً من بعده ولا فارقة معانا جراح لو هو باع احنا نجيبله لمون نعناع ونقوله روق كده ده احنا مايلزمناش بياع لو هو راح احنا هنملا الكون أفراح وهنرقص جداً من بعده ولا فارقة معانا جراح ماهو أصل العيب مش عيبنا احنا مافيش حاجة تعيبنا اشتريناه على إنه حبيبنا في الآخر بان إنه هو من البداية غلطة وقلبي مش بتاع دراما جاي يدّن ليه في مالطا ياللا وفي ستين سلامة ماهو أصل العيب مش عيبنا احنا مافيش حاجة تعيبنا اشتريناه على إنه حبيبنا فمايمنعناش إنه لو هو باع احنا نجيبله لمون نعناع ونقوله روق كده ده احنا مايلزمناش بياع لو هو راح احنا هنملا الكون أفراح وهنرقص جداً من بعده ولا فارقة معانا جراح لو هو باع احنا نجيبله لمون نعناع ونقوله روق كده ده احنا مايلزمناش بياع لو هو راح احنا هنملا الكون أفراح وهنرقص جداً من بعده ولا فارقة معانا جراح ماهو أصل العيب مش عيبنا احنا مافيش حاجة تعيبنا اشتريناه على إنه حبيبنا”.

 

إضافةً  إلى أغنية "حبيت المقابلة" التي سجلت أكثر من 4 ملايين مشاهدة، أغنية "حبيت المقابلة" من كلمات تامر حسين، ألحان عزيز الشافعي، توزيع توما، وتقول كلماتها:

 “انا حبيت المقابلة.. حبيت المقابلة يخربيت التنهيده.. الخطوة ترقص طبلة.. بترقص طبلة تفاصيل مختلفة جديدة كدا هنطووووول كدا هنطووووول هو احنا بتوع فرصة سعيدة انا حبيت المغازلة.. حبيت المغازلة يخربيت التوليفة الملكة طالعة نازلة.. الملكة طالعة نازلة لا.. نزلة طالعة كدا هنطووووول كدا كدا كدا هنطووووول هو احنا بتوع فرصة سعيدة انا حبيت المقابلة.. حبيت المقابلة اخد رأيك في حاجة تاخدي راي في حلاوتك ممكن وانا لسه عارفك احلف عادي بغلاوتك اخد رأيك في حاجة تاخدي راي في حلاوتك ممكن وانا لسه عارفك احلف عادي بغلاوتك كدا هنطووووول هنطول هنطول كدا كدا كدا هنطووووول هو احنا بتوع فرصة سعيدة انا حبيت المقابلة.. حبيت المقابلة يخربيت التنهيده.. الخطوة ترقص طبلة.. رقص طبلة بترقص طبلة حبيت المقابلة حبيت المقابلة الملكة طالعة نازلة بترقص بترقص طبلة كدا هنطووووول كدا كدا كدا هنطووووول هو احنا بتوع فرصة سعيدة حبيت المقابلة.. أنا حبيت المقابلة".

 

 

 

 

المصدر: بوابة الوفد

كلمات دلالية: حماقى محمد حماقي أغاني حماقي حماقي 2023 فراق مش کفایة فراق حبیت المقابلة

إقرأ أيضاً:

رغم مخاوفها.. هل تُقدّم أنغام أغنية باللهجة العراقية قريباً؟

متابعة بتجــرد: في لقاء صحافي على هامش الحفل الذي أحيته أخيراً في دبي، كشفت الفنانة أنغام عما إذا كانت تعرف المطرب الملثّم تووليت بعد طلبه تقديم ديو غنائي معها، فأكدت أنها لم تتعرّف إليه بعد، كما تحدّثت عن كواليس تعاونها مع الفنان أكرم حسني، وما يخيفها من الغناء باللهجة العراقية.

وقالت أنغام: “معرفش أي حاجة عن هوية تووليت ولكني شاكّة في شخص ما، وهو بعتلي على أغنية “تيجي نسيب” والألبوم كله وقاللي نتقابل في الاستوديو”.

وعن كواليس تعاونها في أغنية “تيجي نسيب” للفنان أكرم حسني، قالت: “أكرم حسني فنان كبير وموهوب جداً، أدعو الله أن يزيد من موهبته، وأشكر الشاعر أمير طعيمة لأنه كان حلقة الوصل بيننا”.

ولدى سؤالها عما إذا كانت ستقدّم أغنية باللهجة العراقية، أجابت أنغام: “أخاف أغنّي عراقي بالشكل الصحيح، ولكن أتمنى إن أغنّي باللهجة العراقية”.

يُذكر أن أنغام طرحت أخيراً ألبومها الجديد “تيجي نسيب”، وهو يتكوّن من 12 أغنية، وتعاونت فيه مع كِبار الشعراء والملحنين والموزعين في الوطن العربي، أبرزهم: أمير طعيمة ونادر عبد الله وإيهاب عبد الواحد وحسن الشافعي وتامر عاشور وطارق مدكور ونادر حمدي.

وفي جانب آخر، عبّرت أنغام عن سعادتها بنجاح حفلها الأخير في السعودية، حيث قالت في المؤتمر الصحافي: “الجمهور بيغنّي “من أول دقيقة”، وده شيء أسعدني ومكنتش مصدّقة، وغنّوا ألبومي الجديد كله معايا”. وأضافت: “أنا طايرة من الفرحة؛ بسبب استقبال الجمهور لألبومي الجديد والأغاني، وده بيأكد أن الجمهور الحقيقي هو اللي بيحضر الحفلة لايف، واللي شوفته هو ده النجاح اللي باعتز بيه”.

main 2024-09-30Bitajarod

مقالات مشابهة

  • فضل شاكر.. مشاهدات أغنية "إيام الجاي خلال أسبوعها الثاني
  • الملحن إيهاب عبد الواحد: أغنية «أنا بابا» كانت لمسلسل إمبراطورية ميم
  • من مسلسل "ديبو".. أغنية "كبرتوا الموضوع" لـ أحمد سعد تتخطى مليون مشاهدة
  • تلبية لاحتياجات مرضى القلب والزوار والمعتمرين “قلبي” تدشن مكتب مكة
  • رحاب الجمل: شخصية «ليلى» في مسلسل برغم القانون قريبة من قلبي
  • say big time.. تفاصيل أغنية موسم الرياض بصوت راشد الماجد
  • بالتزامن مع بدء الغزو البري”حزب الله: استهدفنا تحركات جنود إسرائيليين
  • أهالي قرية ناصر منسي يحتفلون بالسوبر الأفريقي.. ووالدته: «فرح قلبي»
  • «وجع فقدك يملأ قلبي».. مدحت العدل يحيي الذكرى الأولى لرحيل أحمد سامي العدل
  • رغم مخاوفها.. هل تُقدّم أنغام أغنية باللهجة العراقية قريباً؟