هنا الزاهد ترد على شائعة ارتباطها وتكشف مواصفات رجل أحلامها
تاريخ النشر: 7th, December 2024 GMT
متابعة بتجــرد: حلت الفنانة هنا الزاهد، ضيفة على برنامج “ضيفي” الذي يقدمه الإعلامي معتز الدمرداش على قناة الشرق، حيث تحدثت خلال الحلقة عن العديد من الموضوعات الشخصية والعملية، كاشفة عن حقيقة وجود قصة حب مع أحمد حاتم، وعلاقتها بتامر حسني وذكرياتها مع الفنان الراحل طلعت زكريا، ومواصفات الرجل المثالي لديها.
قالت هنا عن شائعات وجود قصة حب بينها وأحمد حاتم: “أحمد حاتم صديقي، وفيه كيميا كبيرة بينا ومن أحلى أعمالي كان فيلم قصة حب معاه والناس حبته لأن الطاقة بينا كانت طاغية، ومفيش قصة حب بينا هو مجرد زميلي وصديقي وبحبه على مستوى الشغل”.
وعن مواصفات الرجل المثالي بالنسبة لها، قالت الزاهد: “لازم يبقى دمه خفيف علشان يفهم أنا بقول إيه. أنا ساعات بقعد مع ناس دمهم تقيل مش فاهمين أنا بقول إيه، وأقعد أقول إفيهات أفلام مبيردوش عليا”.
أضافت: “مهما كان فيه مميزات، اللي ميفهمش الإفيهات بتاعتي وهزار الأفلام بحس إنه من عالم تاني، ويبقى دمه خفيف بس مش عمال على بطال”.
تابعت: “يكون لذيذ بس في وقت الجد جد، مش مونولوجست، ويكون طيب معايا وشرس مع كل الناس، طيب بس مش أهبل”.
وعن علاقتها الفنية مع تامر حسني كشفت عن تقديمها دويتو غنائي مع تامر، في أولى تجاربها الغنائية، قائلة: “عملت دويتو مع تامر حسني أغنية جديدة ضمن فيلمنا ريستارت وهتنزل في العيد، في أول تجربة ليا في الغناء بس هتكون أداء أكتر”.
وعن ذكرياتها مع الفنان الراحل طلعت زكريا، قالت هنا الزاهد: “هو اللي رباني من صغري، وكان بيخاف عليا كأني بنته، كان صادق وصريح، وحضر معايا فرحي واتوفى بعدها بشهر”.
تابعت: “أنا عفوية مبفكرش بقول إيه وممكن أقول كلام له معاني كتير ويتفهم غلط، وعلى المستوى الشخصي والعاطفي عملي مشاكل عشان مش بعرف أسيطر على لساني”.
يذكر أن هنا الزاهد، تستعد لطرح فيلم “بضع ساعات في يوما ما”، قريبا، عن رواية المؤلف محمد صادق، والذي يشارك في بطولته كل من أحمد السعدني، مي عمر، أسماء جلال، وغيرهم، والعمل من إخراج عثمان أبو لبن.
main 2024-12-07Bitajarodالمصدر: بتجرد
كلمات دلالية: هنا الزاهد قصة حب
إقرأ أيضاً:
فرح الزاهد تكشف سر موافقتها على فيلم فار بسبع ترواح.. خاص
كشفت الفنانة فرح الزاهد عن سبب موافقتها على المشاركة فى فيلم “فار بسبع ترواح” الذى يعرض حاليا فى السينما مؤكدة انها تجربة كانت مميزة بالنسبة لها.
وقالت فرح الزهد فى تصريح خاص لصدى البلد :الذى جذبنى فى العمل التجربة فى حد ذاتها على الرغم من اننى أظهر فى عدد مشاهد قليلة ولكن هناك حالة من المتعة الخاصة فى هذا العمل وفكرته كان سببا ايضا فى مشاركتى بالعمل.
وأضافت فرح الزاهد : شخصية الطالبة فى كلية الطب كانت جديدة بالنسبة لى ولم أقدمها من قبل وكان ذلك دافعا اخر.
وقد كشفت الفنانة فرح الزاهد عن كواليس العمل فى فيلم “فار بسبع ترواح” والذى يعرض حاليا فى السينما ضمن قائمة أفلام موسم عيد الفطر.
وقالت فرح الزاهد: كانت كواليس فيلم “فار بسبع ترواح” لذيذة خاصة مع الفنانة لينا صوفيا والتى كان يجمعنا كل المشاهد سويا وسعيدة بالمشاركة فى هذا الفيلم لانه من الاعمال الكوميدية التى تحمل كثير من المواقف الغريبة.
وأضافت : برغم ان مشاهدى فى العمل ليست كبيرة الا أننى استمتعت كثيرا بهذا العمل.
كشفت الفنانة فرح الزاهد عن صعوبات دورها فى فيلم فار بسبع ترواح الذى يعرض حاليا فى السينمات.
وقالت فرح الزاهد : لم اجد صعوبة فى الدور وللذى أظهر فيه بعدد مشاهد قليلة ولكن كانت الصعوبة الوحيدة بسبب سليمان عيد وتحديد حمل مجسم سليمان الذي يقدم دور جثة تتنقل بين المشاركين فى الفيلم.
وأضافت فرح الزاهد : جميع المشاهد كانت تجمعني بالفنانة لينا صوفيا وكانا نحمل المجسم “جثة” سويا وكان ذلك يمثل حملا جسديا وارهاقا بالنسبة لى.
فرح الزاهد تتحدث عن دورها فى مسلسل أهل الخطايامن ناحية أخرى كشفت الفنانة فرح الزاهد، كواليس مشاركتها في مسلسل أهل الخطايا، مع الفنان جمال سليمان، خلال الموسم الدرامي الرمضاني الماضي.
وقالت فرح الزاهد، في ندوة بموقع “صدى البلد” الإخباري: «أنا أول ما قريت سيناريو المسلسل كلمت أستاذ رؤوف عبد العزيز وسألته اختارني انا ليه خاصة إن في فنانات ملامحهم حادة يقدروا يلبعوا دور الشيطان زي ما كان بيتقدم، وانا عشان ألعب دور "هند" صح اشتغلت على اني اشوف شخصية الحاج نوح (جمال سليمان) عاوزة إيه وألعب على ده عشان أدخلها».
وتابعت فرح الزاهد: «لو شخصية الشيطانة هند كانت طلعت لـ إلهامي (محمد ثروت) كانت هتطلعله بشكل مختلف.. لكن هي مرتبطة بالحاج نوح اللي هو راجل بتاع ربنا».
وأضافت الزاهد: «لو شخصية هند كانت طلعت بالشكل النمطي للشيطان كان شخصية الحاج نوح هينفر منها ومش هيقرب منها، لكن الشيطان زكي بيعرف يدخل للبني آدم من الجزء اللي شبهه عشان يسمع كلامه».
واختتمت فرح الزاهد: «انا جالي كومنت بيقول إن الشيطان لابس أبيض وعنده جناحات بس احنا اللي فاكرينه عبيط وبيطلع بشكله.. والمسلسل بيحكي قصص حقيقية فمش هينفع اعمل الشيطان بمكياج شرير أو ملامح ممسوخة زي ما بيتعمل لأن المسلسل بيحكي قصص حقيقية وشخصية الشيطانة هند موجودة في الواقع وبتبحث ازاي تنزل دموعها عشان اللي قدامها يحتويها .. والشيطان بيتجسد في كل ما هو جميل من جنبك عشان يبقى قريب منك ويدخلك».