بوابة الوفد:
2024-10-05@07:53:47 GMT

بين الأردن وتونس.. حفلات حماقي في أغسطس

تاريخ النشر: 14th, August 2023 GMT

يعيش الفنان محمد حماقي حالة من النشاط الفني، خصوصًا على مستوى الإصدارات الغنائية بجانب حفلاته الغنائية في مختلف الدول العربية.

 

ومن المقرر أن يحيي محمد حماقي حفلين غنائيين بين الأردن وتونس وذلك خلال موسم حفلات الصيف الذي يضم عددًا كبيرًا من نجوم الغناء.

 

يحيي حماقي حفله في مهرجان قرطاج بتونس في الـ19 من أغسطس، وتم نفاد التذاكر بالكامل بعد أيام من طرحها.

بجانب حفله في الأردن في الـ24 من أغسطس داخل أحد المنتجعات السياحية الكبرى هناك، وتم طرح التذاكر عبر الموقع الإليكتروني الخاص بها.

 

حقق حماقي بأحدث أغانيه “مش كفاية فراق”، أكثر من مليون مشاهدة بجانب حصولها على المركز الثامن في قائمة الأكثر مشاهدة عبر يوتيوب، من كلمات تامر حسين، ألحان تامر علي، توزيع تميم، وهي من نوعية الدراما التي يكسر بها حاجز إصداراته الصيفية المبهجة.

 

مشاوير ذكريات وسنين تفاصيل هنلاقيها في مين وسؤال كل يوم بليل راجعين ولا مش راجعين حواديت زي حب زمان عناوين روحنا كل مكان أيام مش بتيجي كتير أيام تغلب النسبان يافراق مش كفاية فراق هرتاح إمتى من الأشواق وديت ليه حبيبي بعيد أوجاعي كل يوم بتزيد يافراق مش كفاية فراق يا فراق جاي على العشاق يرضيك هو إحنا أي اتنين ما تروح روح لناس تانيين في اليوم ألف مرة بموت بيبان إني مش مبسوط وهجيب فرحة تاني منين ع الفاضي عمري بقى بيفوت الباب متقفلش وراه كداب لو هقول أنساه وهعيش ع الأمل ده هعيش دي حياتي كلها وياه يافراق مش كفاية فراق هرتاح إمتى من الأشواق وديت ليه حبيبي بعيد أوجاعي كل يوم بتزيد يافراق مش كفاية فراق يا فراق جاي على العشاق يرضيك هو إحنا أي اتنين ما تروح روح لناس تانيين

بجانب أغنية لمون نعناع التي مازالت في قائمة الأكثر مشاهدة بعد 3 أسابيع من طرحها واجتازت حاجز الـ6 ملايين مشاهدة.

من كلمات فلبينو أحمد ألحان وتوزيع أحمد طارق يحيى، وتقول كلماتها "هي سيرة وفضيناها وعادي تنزل الستاير فترة صعبة وقضيناها ياللا بجملة الخساير ماهو أصل العيب مش عيبنا احنا مافيش حاجة تعيبنا اشتريناه على إنه حبيبنا فمايمنعناش إنه لو هو باع احنا نجيبله لمون نعناع ونقوله روق كده ده احنا مايلزمناش بياع ولو هو راح احنا هنملا الكون أفراح وهنرقص جداً من بعده ولا فارقة معانا جراح لو هو باع احنا نجيبله لمون نعناع ونقوله روق كده ده احنا مايلزمناش بياع لو هو راح احنا هنملا الكون أفراح وهنرقص جداً من بعده ولا فارقة معانا جراح ماهو أصل العيب مش عيبنا احنا مافيش حاجة تعيبنا اشتريناه على إنه حبيبنا في الآخر بان إنه هو من البداية غلطة وقلبي مش بتاع دراما جاي يدّن ليه في مالطا ياللا وفي ستين سلامة ماهو أصل العيب مش عيبنا احنا مافيش حاجة تعيبنا اشتريناه على إنه حبيبنا فمايمنعناش إنه لو هو باع احنا نجيبله لمون نعناع ونقوله روق كده ده احنا مايلزمناش بياع لو هو راح احنا هنملا الكون أفراح وهنرقص جداً من بعده ولا فارقة معانا جراح لو هو باع احنا نجيبله لمون نعناع ونقوله روق كده ده احنا مايلزمناش بياع لو هو راح احنا هنملا الكون أفراح وهنرقص جداً من بعده ولا فارقة معانا جراح ماهو أصل العيب مش عيبنا احنا مافيش حاجة تعيبنا اشتريناه على إنه حبيبنا”.

 

إضافةً  إلى أغنية حبيت المقابلة التي سجلت أكثر من 4 ملايين مشاهدة، وتقول كلماتها "أغنية حبيت المقابلة من كلمات تامر حسين، ألحان عزيز الشافعي، توزيع توما، وتقول كلماتها:

 “انا حبيت المقابلة.. حبيت المقابلة يخربيت التنهيده.. الخطوة ترقص طبلة.. بترقص طبلة تفاصيل مختلفة جديدة كدا هنطووووول كدا هنطووووول هو احنا بتوع فرصة سعيدة انا حبيت المغازلة.. حبيت المغازلة يخربيت التوليفة الملكة طالعة نازلة.. الملكة طالعة نازلة لا.. نزلة طالعة كدا هنطووووول كدا كدا كدا هنطووووول هو احنا بتوع فرصة سعيدة انا حبيت المقابلة.. حبيت المقابلة اخد رأيك في حاجة تاخدي راي في حلاوتك ممكن وانا لسه عارفك احلف عادي بغلاوتك اخد رأيك في حاجة تاخدي راي في حلاوتك ممكن وانا لسه عارفك احلف عادي بغلاوتك كدا هنطووووول هنطول هنطول كدا كدا كدا هنطووووول هو احنا بتوع فرصة سعيدة انا حبيت المقابلة.. حبيت المقابلة يخربيت التنهيده.. الخطوة ترقص طبلة.. رقص طبلة بترقص طبلة حبيت المقابلة حبيت المقابلة الملكة طالعة نازلة بترقص بترقص طبلة كدا هنطووووول كدا كدا كدا هنطووووول هو احنا بتوع فرصة سعيدة حبيت المقابلة.. أنا حبيت المقابلة”.

المصدر: بوابة الوفد

كلمات دلالية: محمد حماقي حمي أغاني حماقي حماقي 2023 حبیت المقابلة

إقرأ أيضاً:

الأكاديمية المصرية لعلوم الطيران تختتم برنامج مهارات التأهيل لسوق العمل

اختتمت الأكاديمية المصرية لعلوم الطيران فعاليات برنامج المهارات التأهيلية لسوق العمل، وذلك في إطار المشاركة في المبادرة الرئاسية للتنمية البشرية "بداية جديدة لبناء الإنسان".

الأكاديمية المصرية لعلوم الطيران تختتم برنامج مهارات تأهيل سوق العمل

وشاركت وزارة الطيران المدني ممثلة في الأكاديمية المصرية لعلوم الطيران من خلال كلية الدراسات المتخصصة، والتي اختتمت فعاليات برنامجها الذي استمر على مدار الأربعة أيام الماضية تحت عنوان برنامج " المهارات التأهيلية لسوق العمل".

وتأتي تلك المشاركة تنفيذًا لبرنامج التنمية المستدامة في مختلف المجالات لتقديم أنشطة وخدمات وبرامج متنوعة لتوفير فرص عمل متكاملة لجميع الفئات العمرية، وذلك بالتنسيق والتعاون مع كافة جهات الدولة والمجتمع المدني، في إطار المشاركة في المبادرة الرئاسية للتنمية البشرية "بداية جديدة لبناء الإنسان " .

المشاركة تأتي تنفيذًا لبرنامج التنمية المستدامة في مختلف المجالات

وخلال البرنامج التدريبي، تم تقديم محاضرة هامة حول مهارات إجراءات المقابلة الشخصية وكيفية اجتيازها بنجاح، وقد استهدفت المحاضرة تزويد وإكساب الشباب المهارات اللآزمة لتأهيلهم لسوق العمل، وتم تعريفهم بمراحل وأشكال المقابلة الشخصية، وتوضيح الهدف من أنماطها المختلفة، كما تم عرض الأسئلة التقليدية وغير التقليدية التي يمكن أن تطرح خلال المقابلات، إلى جانب تقديم أساليب مختلفة للإجابة عليها وإدارة المقابلة بفعالية.

وتضمنت المحاضرة استعراض بعض النصائح الهامة التي يجب مراعاتها أثناء المقابلة الشخصية، وذلك لضمان ترك إنطباع إيجابي لدى مسؤولي التوظيف، وفي ختام فعاليات تم توزيع شهادات إتمام البرنامج التدريبي على الشباب المشاركين بحضور عميد كلية الدراسات المتخصصة، كما تم إجراء إستطلاع للرأي وتقييم البرنامج، الذي وجد إشادة كبيرة من جميع الحضور، لما وجدوه من إستفادة شاملة ومتميزة بمحتوى وجودة البرنامج التقديمي.

المبادرة تستهدف مختلف الفئات العمرية وتساهم في توفير فرص عمل للشباب

جدير بالذكر أن وزارة الطيران المدنى قد شاركت في فعاليات المبادرة من خلال هيئاتها وشركاتها التابعة ممثلة في الهيئة العامة للأرصاد الجوية وأكاديمية مصر للطيران للتدريب، كونها منصة ديناميكية لها تأثير كبير في شتى المجالات، وتعكس مدى تقارب وتعاون وتكامل جميع الجهات المعنية بالدولة.

وتستهدف المبادرة مختلف الفئات العمرية، هذا وتساهم في توفير فرص عمل واعدة وتعزز من خلق أجيال قادرة على الإبداع والابتكار والإستفادة من التكنولوجيا الحديثة، بما يعمل على سرعة تحقيق التنمية البشرية والتطور المطلوب.

مقالات مشابهة

  • اختتام فعاليات برنامج المهارات التأهيلية لسوق العمل بالأكاديمية المصرية لعلوم الطيران
  • الأكاديمية المصرية لعلوم الطيران تختتم برنامج مهارات التأهيل لسوق العمل
  • فرص وظائف للشباب في محافظة أسيوط.. اعرف الشروط
  • ناشر مذكرات ميلانيا ترامب طلب 250 ألف دولار نظير إجراء CNN مقابلة معها
  • حفلات نوفمبر 2024| الشامي يلتقي جمهوره في الإمارات (الموعد والمكان)
  • مصر وتونس وسوريا.. قائمة مطربي حفل افتتاح مهرجان الموسيقى العربية الـ32
  • شاهد بالفيديو.. في مشهد مؤثر الفنان شريف الفحيل يلتقي بوالدته بعد فراق دام 6 سنوات
  • «سليم» ابن إيمان العاصي في مسلسل برغم القانون: حبيت كل المشاهد
  • أرخص حفلات في مهرجان الموسيقى العربية.. استمتع بـ100 جنيه فقط
  • عمرو دياب يعتزل إحياء حفلات الزفاف