يحيي الفنان تامر حسني حفله الصيفي الجديد في الإسكندرية، بالتزامن مع بدء موسم الحفلات الشتوية هناك مع نجوم الغناء العربي.

موعد ومكان حفل تامر حسني في الإسكندرية 

ومن المقرر أن يقام الحفل في 18 أكتوبر في حديقة أنطونيادس وتم طرح التذاكر عبر الموقع الإلكتروني الخاص بها.

 

 

كانت أحدث أغاني تامر حسني من خلال أغنية “جامدين جامدين” التي حققت أكثر من 4 ملايين مشاهدة، وتقول كلماتها "وتقول كلماتها:" لو حد زعلان قابلك، هاته من ايديه ، قوله في ناس فرحانه، وجو جديد عليه، لو جالنا بس هيطلع، من كل اللي فيه، احنا لمتنا دي، بالدنيا كلها، كل دقيقه انبساط بنستغلها، والسكه اللي بتزعل نمشي عكسها، رقص اللي مكشر دلعه، وتعالى من الحزن نطلعه، يالا خلي اليوم ده نولعه، ونكتر الحلوين، جامدين جامدين وده كده كده ، صحبتنا الحلوه مأكده ، لأ بقى والحلو في كل ده، احنا كده من سنين ، لسه الأيام الحلوه بينا مكمله، والسهره جامده معانا ولسه مبيته واكيد بكرا اللي جاي اجمل من كده، عدي وفوت وكبر، وانسى ومتقفش، فك الزعل علشان بقى، وشك ميكرمش ، هنعيش الدنيا مره ياعم

فكها، رقص اللي مكشر دلعه، وتعالى من الحزن نطلعه، يالا خلي اليوم ده نولعه ونكتر الحلوين، جامدين جامدين وده كده كده صحبتنا الحلوه مأكده ، لأ بقى والحلو في كل ده احنا كده من سنين ".

 

 

المصدر: بوابة الوفد

كلمات دلالية: تامر حسنی

إقرأ أيضاً:

تامر حسني عن والده: هكان هيبقي مطرب عظيم لولا أعداء النجاح (فيديو)

وجه الفنان تامر حسني، رسالة لوالده حسني شريف عباس، قائلًا: «أبويا حبيبي اتغرب غصب عنه وبعدنا سنين وسنين بس عمري ما نسيت إن هو السبب في وجودي».

ونشر تامر حسني، على صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي «إنستجرام»، فيديو جمعه بوالده في لقاء سابق، وعلق عليه: «أبويا حبيبي اتغرب غصب عنه وبعدنا سنين وسنين بس عمري ما نسيت إن هو السبب في وجودي والسبب في موهبتي كان بيغني زمان وكان مطرب عظيم بس مكملش لظروف نفسيه سيئه مع أعداء النجاح وظروف صحية من عند ربنا وقال الحمد لله».

View this post on Instagram

A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny)

وتابع: «عشان كده انتقمتله وأخدت حقه من حلمه اللي ماكملش و بعون الله حققتهوله و كملتهوله و نص، ثانياً الأغنية دي يمكن مأخدتش حقها في النجاح عشان كده غنيناها في برنامج رحلة صعود في 2014 لأن كلامها فعلاً بيعبر عن حال الدنيا الفتره دي و الناس اللي بتجبرها الظروف إنها تتغرب و تعيش بعيد عن أهاليها، يارب رجع كل غايب لأهله و لـ ولاده و لـ ناسه يارب شدة و تزول من على وطنا يارب يارب يارب، اللهم آمين».

آخر أعمال تامر حسني

والجدير بالذكر أن آخر أعمال تامر حسنى، هي أغنية «جامدين جامدين» من كلمات محمود سليم وألحان تيام علي وتوزيع هشام محمد وماستر علي فاتح الله وجيتار محمد مغربي.

وجاءت كلماتها: «لو حد زعلان قابلك هاته من ايديه قوله في ناس فرحانه وجو جديد عليه لو جالنا بس هيطلع من كل اللي فيه احنا لمتنا دي بالدنيا كلها كل دقيقه انبساط بنستغلها والسكة اللي بتزعل نمشي عكسها».

اقرأ أيضاًتامر حسني في أحدث ظهور رفقة نجله آدم «صورة»

«اجتهادات بعض المواقع».. تامر حسني ينفي شائعة تغيير موعد فيلم «ريستارت»

«الناس معادن».. تامر حسني يوجه رسالة غامضة (صور)

مقالات مشابهة

  • "راح لأحن حد عليه".. تامر حسني ينعى وفاة الملحن محمد عبد المجيد
  • تامر حسني ينعى الملحن محمد عبد المجيد بهذه الكلمات (صورة)
  • تامر حسني يوجه رسالة مؤثرة لوالده: “سبب وجودي وموهبتي”
  • فنان شهير في الثمانينيات.. معلومات عن والد تامر حسني
  • تامر حسني يعلن الانتقام لوالده
  • تامر حسني: "أبويا سبب وجودي وأنا انتقمت من حلمه اللي مكملش"
  • تامر حسني عن والده: هكان هيبقي مطرب عظيم لولا أعداء النجاح (فيديو)
  • تامر حسني يوجّه رسالة والده: انتقمت له.. كان هيبقى مطرب عظيم لولا أعداء النجاح
  • «فخور باختياركم لي».. تامر حسني يوجه رسالة لطلاب الثانوية العامة في الإسكندرية