سارة زوجة عشرينية وقفت أمام محكمة الأسرة في الشيخ زايد، طالبة الخلع من زوجها بسبب عدم غيرته عليها ومطالبته لها بتغير طريقة لبسها وطريقتها إلى الملابس العارية والشفافة، حيث طلب منها مرارا وتكرار إرتداء المايوه القطعتين في السفريات إلى المناطق الساحلية، إلا أنها وبعد عامين من الزواج رفضت إستكمال المعيشة معه وتوجهت إلى محكمة الأسرة تطلب الخلع منه.

«مريض وعنده هوس».. مريم تطلب الخلع من زوجها: بيضربني أثناء العلاقة الزوجية كانوا محتاجين ياكلوا ويشربوا.. قوادة سفـ ـاح التجمع استغلت فتيات المحافظات| خاص متهمة بواقعة مؤمن زكريا: قالولي هتطلعي في برنامج وتاخدي 100 ألف جنيه دخل المقابر بالليل وصوروه عافية.. نص أقوال مؤمن زكريا | مفاجأة زوجة تطلب الخلع من زوجها

سردت سارة مأساتها مع زوجها الشاب قائلة «أنا مش مكسوفة على فكرة، هو اللي مفروض يتكسف على دمه من اللي بيعمله ده، معندهوش نخوة خالص، وعايزني البس عريان وشفاف وضيق عادي، ويقولي ليه مش بتلبسي كدة، أقوله أنت مش بتغير عليا يقولي أغير عليكي في حاجات تانية مش في اللبس إنما شكلك وهيئتك مهمين عندي جدا».

وقالت سارة «أنا عندي 24 سنة وممكن الناس تقول إني لسه صغيرة وفيها إيه لما ألبس شفاف وضيق، بس أنا لبسي شيك جدا ومن بيت ملتزم ومكنتش بلبس ضيق ولا الهدوم دي خالص، وأنا عندي 21 سنة علاء أتقدم لوالدي عشان يخطبني وأهلي وافقوا ومكنش بيعترض على حاجة ساعتها ولا إنتي تخرجي ولا بتدخلي ولا لابسة إيه ولا أي إعتراضات».

وتابعت سارة «أتجوزنا بعد 11 شهر، بعد ما جهزنا الشقة وخلصنا كل حاجة، وفي شهر العسل بدأت مشكلتي معاه، قبل ما نسافر لقيته بيشوف الهدوم اللي بحطها في شنطة السفر وقالي أمال فين المايوهات والحاجات بتاعت البنات العرايس دي، قولتله أهو البوركيني قالي إيه ده شكله وحش، هاتي التاني المايوه القطعتين وقالي لما نروح هناك نشتريهم، قولتله بس أنا مش هلبس كدة وأتخانقنا ساعتها».

وأضافت سارة في شكواها ضد زوجها «سافرنا وكانت أيام سوداء في شهر العسل وخناقات وهو مصمم وأنا مصممة إني ملبسش الكلام ده، ولما رجعنا بدأ يقولي هدومك دي مش نافعة وننزل وأشتريلك عادي، ونزلت معاه لقيت كل اللي عايزة قصير وضيق وشفاف، وأنا كنت برفض لحد ما قالي طيب هاتيهم إلبسيهم في البيت حتى، ووافقت وبقيت البس الهدوم دي في البيت، وكنت أطلع البلكونة يقولي مفيش حد قدمنا ما تطلعي عادي إيه المشكلة يعني في لبسك وشعرك».

وأختتمت سارة قائلة «حاولت كتير معاه لمدة سنتين وعرفت أهلي وأهله وهو بردو نفس الكلام معايا، وفي الأخر زهقت منه قعدت معاه قولت له ننفصل أحسن في هدوء وبلاش شوشرة، قالي معنديش طلاق وأضربي دماغك في حيطة، روحت محكمة الأسرة رفعت عليه قضية خلع».

المصدر: صدى البلد

كلمات دلالية: سارة العلاقة الزوجية محكمة الاسرة شهر العسل طلب الخلع تطلب الخلع الخلع من

إقرأ أيضاً:

إسرائيل تطلب إخلاء منطقة في غزة

غزة (وكالات) 

أخبار ذات صلة باريس تدعو إلى الكفّ عن تسليم أسلحة لإسرائيل للقتال في غزة يونيفيل: قواتنا بمواقعها في جنوب لبنان

طلب الجيش الإسرائيلي، أمس، من سكان منطقة في وسط قطاع غزة إخلاءها، مشيراً إلى أنّه يستعد للتحرّك بقوة ضد عناصر من حركة حماس، وطلب الإخلاء هذا هو الطلب الأول الذي يصدره الجيش منذ أسابيع في القطاع الفلسطيني. وأرفق الجيش أوامر الإخلاء بخريطة لأحياء في وسط القطاع، مؤكداً أنه سيعمل بقوة شديدة ضد هذه المناطق.
وطُلب من الفلسطينيين الذي يعيشون في المناطق القريبة من ممر نتساريم الذي يمتد بطول 14 كيلومتراً من شرق غزة إلى غربها ويفصل شمال القطاع عن جنوبه، إخلاؤها، وفقاً للإشعار على حسابات الجيش على منصات التواصل.
في الأثناء، ارتفع عدد القتلى الفلسطينيين، منذ فجر أمس، جراء غارات جوية إسرائيلية استهدفت منزلاً وخيمة تؤوي نازحين وتجمعاً لمدنيين في وسط وشمال القطاع، إلى 12 بينهم طفل. وأفاد مصدر طبي بمستشفى «الإندونيسي» شمال غزة، بأن 5 فلسطينيين قتلوا وأصيب آخرون بغارة جوية استهدفتهم ببلدة بيت حانون. وفي وسط غزة، أفاد مسعفون فلسطينيون، بأنهم نقلو 6 قتلى جراء قصف إسرائيلي استهدف منزلاً بمخيم النصيرات.
كما ذكرت مصادر طبية بمستشفى «شهداء الأقصى» بمدينة دير البلح، بأن طفلاً قتل وأصيب عدد آخر من الفلسطينيين بقصف إسرائيلي استهدف خيمة تؤوي نازحين داخل مدرسة «أحمد الكرد» في المدينة.

 

مقالات مشابهة

  • مدرب وادي دجلة السابق يهاجم لاعب الزمالك: معندوش أساسيات الكورة
  • «مريض وعنده هوس».. مريم تطلب الخلع من زوجها: بيضربني أثناء العلاقة الزوجية
  • متبلغوش البوليس.. تفاصيل التسجيل الصوتي الأخير لـ مينا ممرض المنيا (فيديو)
  • بشرى سارة للمسافرين في منفذ الوديعة
  • أحمد بدير عن وصية صديقه قبل استشهاده: «قالي مفيش عزاء إلا بعد العبور»
  • حرضني على مقاطعة إخواتي.. زوجة تلتمس سبيلها إلى الخلع
  • إسرائيل تطلب إخلاء منطقة في غزة
  • صحة قول "اللي يحبه ربه يحبب فيه خلقه"
  • «العبي معاه كورة».. 3 نصائح من ياسمين عز للسيدات لجذب الرجل