تصدر اسم الفنان أحمد عزمي تريند محركات بحث جوجل، فور ظهوره مع الإعلامية والفنانة الكبيرة اسعاد يونس، وكشف  عزمي عن كواليس مقابلته مع عمرو الفقي المدير التنفيذي للشركة المتحدة للخدمات الإعلامية،وكواليس وفاة والدته،وغيرها من الأمور. 


وقال: “اول مكالمة جاتلي كانت بعد 24 ساعة من المستشار الإعلامي للشركة المتحدة، أنا عملت البوست ومفتحتش السوشيال ميديا تاني واستنيت التليفون يرن لو مرنش يبقى اللي عملته كان غلط وربنا يتولاني، لما كلمني قالي عندك ميعاد مع عمرو الفقي، وقعدت أعيط وأعصابي سابت من الفرحة مكنتش مصدق ومش عارف أرد قولتله الحمدلله وشكرته، قفلت معاه وكنت سعيد وخايف وبعدها كلمني عمرو الفقي قال لي أنا في انتظارك”.





وأضاف: “أول ما دخلت المنتجة دينا كريم بركن العربية شوفتها وهي داخلة قالتلي هستناك فوق المقابلة كانت كأني اعرفه من زمان وكأننا اتكلمنا كتير وقال لي انت متعرفش احنا بنحبك اد ايه وانت مكانك بينا موجود واللي جاي كله خير وهنفضل في ضهرك وكأن كل تعبي راح وحد شال من على ضهري فترة ألم وحسيت إنه بيتي، واتفاجئت بالتعاقد كنت فاكر إنه لقاء تراضي اتفاجئت إن في عقد والصورة اتاخدت وانا بقول لدينا أنا بقيت معاكي تاني”.




أحمد عزمي يكشف حقيقة أزمته مع المخرج وحيد حامد: منتج وقع بينا وقاله ده بيتنطط علينا



وتابع: “قبل كده حصل كلاش في فيلم دم الغزال كنت ماضي مع وحيد حامد وبعده كنت ماضي مسلسل الدم والنار بعتلي الاسكريبت وكان المنتج الفني مش بيحبني وكان في حركة عارف إنه بيضايقي وضغط عليا في التعاقد بعدها بـ 5 أيام لقيته بيكلمني وبيقول لي انزل قررنا ننزل أجرك للربع وانا رفضت لأني ازاي بعد ما امضي رقم تقللوه، راح لاستاذ وحيد حامد قاله الواد بيتنطط علينا وفاكر نفسه أحمد زكي، كنت حزين من خسارتي لأستا وحيد حامد أنا حبيت السينما من أفلامه، بعدها لقيت وحيد حامد بيكلمني وبيقولي انا عرفت اللي حصل وعرفت الحقيقة قالي انا عايزك في فيلم وعد واول ما تيجي كلمني وتجيلي”.






وأشار: “الفترة دي كنت حاسس إني جوا مركب وشايف الاعمال وشايف اني في مركب بتبعد لحد ما بقيت شايف ضباب حاسس اني عايز ابقى موجود واحقق حاجة حاسس إنه عندي مسؤوليات كبيرة، تراكم الناس في الشارع الكلمة اللي كنت بحبها زمان بقت توجع انت فين عايز اشوفك وحسيت اني مش هعرف ارجع ومفيش طريقة ارجع كل ده خلاني اكتب الحالة اللي حاسس بيها”.





وواصل: “أمي لما ماتت بقى عندي احساس إني اتحرمت من الدعوة بتاعتها، هي اللي حفظتني بنفسها صورة ياسين كاملة وفي الأيام الأخيرة كنت بقوم وقت الفجر أصلي وأقرأ سورة ياسين على روحها، ولما حصل البوست وردود الأفعال عليه لقيت نفسي بكلمها وبقولها انتِ لسه موجودة وكنت حاسس إني تعبان وكأنها خدتني في خضنها وبتطبطب عليا”.








 

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: احمد عزمى آخر أعمال أحمد عزمي الفجر الفني وحید حامد

إقرأ أيضاً:

غادة عبد الرازق تخطف التريند من جورجينا في عرض أزياء ميسيكا (صور)

تألقت الفنانة غادة عبد الرازق، في عرض أزياء العلامة التجارية «ميسيكا»، الذي أقيم ضمن فعاليات أسبوع الموضة في باريس، حيث خطفت الأنظار، بإطلالتها المميزة من جورجينا رودريجيز، صديقة لاعب كرة القدم كريستيانو رونالدو.

نشرت غادة عبد الرازق، عبر حسابها بموقع التواصل الاجتماعى «انستجرام»، مجموعة صور من العرض، والذي ضم العديد من المشاهير، وظهرت مرتدية فستان من خامة الجينز مكون من قطعتين من تصميم زينة زكي، يصل سعره إلى 30 ألف جنيه مصري، وعلقت: «قضيت وقتًا رائعًا في عرض ميسيكا الليلة الماضية، تهانينا على هذا الحدث المذهل».

View this post on Instagram

A post shared by Ghada Abdelrazek (@ghadaabdelrazek)

آخر أعمال غادة عبد الرازق

ونافست غادة عبد الرازق، في موسم رمضان 2024، بمسلسل صيد العقارب، بجانب نخبة من نجوم الفن، والذي لاقي نجاحا كبيرا أثناء عرضه على قنوات cbc.

مسلسل صيد العقارب، من تأليف باهر دويدار، إخراج أحمد حسن، بطولة غادة عبد الرازق، رياض الخولي، سيمون محمد علاء، أحمد ماهر، مجدى بدر، سامية عاطف، ميار الغيطى، عماد صفوت، أحمد ماجد، أحمد جمال سعيد، محمد على رزق، عزوز عادل، منال سلامة، صفاء جلال، مي القاضي، سيف الديربى، محمد صلاح، ونخبة من النجوم، ومن إخراج أحمد حسن، وإنتاج فينومينا، منتج فني مصطفى الغزولى، وبرديوسر محمد سليمان.

اقرأ أيضاًبعد تصدرها التريند.. نبيلة عبيد لـ غادة عبد الرازق: عاجباني اختياراتك

أجمل حاجة حصلتلي.. شاهد كيف احتفلت غادة عبد الرازق بعيد ميلاد ابنتها «روتانا»

منهم غادة عبد الرازق.. أبرز المكرمين في الدورة الثالثة من ملتقى التميز والإبداع العربي

مقالات مشابهة

  • أحمد عزمى يكشف تفاصيل خلافه مع الراحل وحيد حامد
  • لهذا السبب سلمي أبو ضيف تتصدر التريند
  • أحمد فريد يتصدر التريند في مصر والسعودية بـ زمان وجبر
  • بسبب إطلالة.. غادة عبد الرازق تتصدر التريند
  • تعرف على أبرز تصريحات المشاهير عن حياتهم الزوجية (تقرير)
  • قرار اعتزالي شائعة سخيفة.. أبرز تصريحات سهير رجب التلفزيونية
  • غادة عبد الرازق تخطف التريند من جورجينا في عرض أزياء ميسيكا (صور)
  • تامر حسني لـ أحمد العوضي: فنان كبير وكسرت الدنيا رمضان اللي فات
  • في ذكرى رحيل أحمد رمزي.. تعرف على أبرز اعماله الفنية