تقدم محمد صافي، المذيع الداخلي لاستاد القاهرة الدولي، بإعتزاله جميع أشكال الإذاعة الداخلية لكرة القدم المصرية المحلية، موضحا أنه سيكتفي بالإعلان عن تسليم النادي 2 بطولة إفريقيا منهم نهائي القرن ودرع الدوري.

اعتزال المذيع الداخلي لاستاد القاهرة بعد سبه من بعض جمهور الأهلي

وكتب المذيع عبر حسابه الشخصي‏ على مواقع التواصل الاجتماعي تويتر: "انا اسف يا أمي"

الاسبوع اللي فات فى حفل تسليم درع الدوري، تم سبّي بالأم (الاهلاوية جدا جدا على فكرة) من قبل "بعض" الجماهير، ولم اعلم هذا الا اليوم اللي بعده لما الفيديوهات اتبعتتلي، ولو كنت سمعت السباب فى ارض الملعب كنت سلمت المايك ومشيت إحتراما لأمي ولنفسي ولمهنتي.

متفهم اكيد ان الجمهور كان عاوز يهتف ويشجع، حقهم ١٠٠٪ وبالنسبالهم الصوت كان عالي والاغاني كانت مدايقاهم فا شتموني انا بالام وانا بسميهم "اعظم جمهور فى الكون". عمري ما ازعل من اطفال من دور اولادي انساقوا وراء هتاف، لكن مش عارف اتخطى منظر اللعيبة فى الملعب وهما بيضحكوا، منهم نفس اللعيبة اللي دافعت عن غريمهم لما اتشتم بحرقة كبيرة ولم يفكروا فى الدفاع عن راجل غلبان ابن ناديهم ضحى بالكثير ليكون هناك لاعلانهم "ابطال". لعيبة كنت اتشرف باعلان اساميهم فى محافل دولية كثيرة.

"أنتم الرمز الأبدي".. شيكابالا يوجه رسالة مؤثرة لجماهير الزمالك بعد التتويج بالسوبر الأفريقي فحوصات طبية لثلاثي الزمالك فور العودة من السعودية

مش قادر اوصفلكم صعوبة المكالمة وانا بكلم امي بعتذرلها ان شغلي جابلها الشتيمة القذرة بهذا الشكل. قالتلي "ربنا يسماحهم يا ابني ويديهم على قد نيتهم". اشكر كل من اعتذر لي على تيكتوك ومنصات اخرى واعتذارهم فوق راسي ليوم الدين، لكن مش عارف اتخطى اللعيبة اللي كانت بتضحك، مع ان سهل جدا انك كنت تشاور للجمهور "لأ".

كان صعب جدا اني اتكلم فى الموضوع ده قبل ماتش السوبر تفاديا لأي لغط ممكن يحصل، لكن بعد ماتش امبارح قررت ازالة الثقل ده من على صدري. لذلك قررت اعتزال جميع اشكال الاذاعة الداخلية لكرة القدم المصرية المحلية. اكتفى باعلان تسليم النادي  اللي بعشقه منذ الطفولة واللي هفضل اشجعه لحد ما اموت، ٢ بطولة افريقيا منهم نهائي القرن ودرع الدوري. وتحت امر الدولة فى اي محافل رياضية غير كرة القدم، لأني لن استطيع الاحتفال باسماء من ضحك على سباب امي، بالظبط زي ما عرفتش احتفل باسم لاعب متحرش فى بطولة افريقيا ٢٠١٩. لن استطيع ان انافق نفسي.

و إيمانًا بدوري المجتمعي، سأعكف على تمرين جيل جديد من المذيعين الداخليين لأكمال مسيرة بدأتها من ٢٠١٩ هدفها الارتقاء بمهنة الاذاعة الداخلية فى مصر ووضعها فى المكانة اللي تستاهلها، وتاني تحت امر الدولة فى اي محفل رياضي غير كروي، وافتخر بكل الشغل اللي اشتغلته وشاكر جدا للفرصة اللي اتيحت لي.

بعتذر للجمهور اللي كان موجود فى الاستاد، حتى اللي سبوني بالام دون وجه حق، أو اي حد زعل من شغلي، حقيقي انا اسف ليكم. اتعلمت زمان انك لن ترضي الجميع، فا ارضي ضميرك فى شغلك وده اقصى استطاعتك

حقيقي هارد لك لعيبة الاهلي على خسارة السوبر، هفضل اشجع الكيان لحد ما اموت مهمًا كان

تواضعوا يرحمكم الله

شكرا لجمهور مصر العظيم على كل الذكريات الجميلة، واراكم فى محافل قادمة ان شاء الله

حقك عليا يا أمي".

المصدر: بوابة الفجر

إقرأ أيضاً:

«هعملك البطاقة بالمهنة اللي عايزها».. ضبط عنصر إجرامي تخصص في تزوير المحررات الرسمية بعين شمس

ضبطت أجهزة وزارة الداخلية أحد الأشخاص بمنطقة عين شمس محافظة القاهرة تخصص نشاطه الإجرامي في تزوير المحررات الرسمية، وذلك في إطار جهود أجهزة وزارة الداخلية لمكافحة الجريمة بشتى صورها لاسيما جرائم تزوير المحررات الرسمية وترويجها.

كانت قد أكدت معلومات وتحريات قطاع الأمن العام بمشاركة قطاع الأحوال المدنية قيام مدير بإحدى الشركات، مقيم بدائرة قسم شرطة عين شمس، له معلومات جنائية ومطلوب ضبطه وإحضاره في قضية تزوير بمزاولة نشاط إجرامي في تزوير المؤهلات الدراسية تتيح لهم إثباتها ببطاقات الرقم القومي مقابل مبالغ مالية.

عقب تقنين الإجراءات تم ضبطه، وبحوزته 2 جهاز حاسب آلي، وعدد من الشهادات والمستندات مزورة ومعدة للتزوير منسوب صدورها لعدد من الجامعات، وهاتف محمول يحوي على آثار ودلائل نشاطه الإجرامي، وبمواجهته أقر بنشاطه الإجرامي على النحو المشار إليه، وتم إتخاذ الإجراءات القانونية.

اقرأ أيضاًجنح العجوزة تقضي بعدم اختصاصها في دعوى محمود الخطيب ضد المذيع أحمد جمال

إصابة أسرة كاملة بتسمم غذائي عقب تناولهم وجبة أرز ببني سويف

بحوزتهم ترسانة أسلحة وذخيرة.. سقوط 5 عناصر إجرامية في البحيرة

مقالات مشابهة

  • «هعملك البطاقة بالمهنة اللي عايزها».. ضبط عنصر إجرامي تخصص في تزوير المحررات الرسمية بعين شمس
  • جنح العجوزة تقضي بعدم اختصاصها في دعوى محمود الخطيب ضد المذيع أحمد جمال
  • ‏الفراج: جمهور الأهلي والزمالك ⁩كان جميل وهم ضيوفنا.. فيديو
  • تامر حسني لـ أحمد العوضي: فنان كبير وكسرت الدنيا رمضان اللي فات
  • إسعاد يونس: "اللي مهتم بمكاسب التيك توك هيلاقي نفسه وحيد"
  • السوبر الإفريقي.. جمهور الأهلي يلجأ إلى حيلة شيطانية قبل مواجهة الزمالك
  • المطوع: جمهور ‎الاتحاد و ‎الأهلي تضيف الحماس وتخلق المتعة على أجواء المباريات..فيديو
  • شادى محمد: جمهور الأهلي اللاعب رقم واحد لحصد البطولات
  • ‏العامر: لا نلوم جمهور الأهلي على ردة فعلهم.. فيديو