تعرض منصة شاهد الإلكترونية فيلم تاج ، بطولة نجم الجيل الفنان تامر حسني، دينا الشربيني، خلال الفترة القادمة .

أحداث فيلم تاج تدور حول تتبع الأحداث حياة التوأم تاج وهارون، اللذان يمران بالعديد من الأزمات، ومع امتلاكهما لقدرات خارقة، تتسبب في وقوع العديد من المفارقات لهما.

يذكر أن فيلم "تاج" بطولة تامر حسنى، دينا الشربيني، هالة فاخر، عمرو عبدالجليل، ساندي، أحمد بدير، ليلى عز العرب، وعدد آخر من الفنانين وضيوف الشرف، والعمل قصة وسيناريو وحوار تامر حسني، إخراج سارة وفيق.

أغنية تامر حسني ماوحشتكيش

كان تامر حسني قد طرح حديثًا كليب “ماوحشتكيش”، الذي سجل أكثر من 27 مليون مشاهدة، وتقول كلماتها:" شكل المكان زي ما كان متغيرتش حاجات كتير شايف بعيني ذكريات من قلبي حبيتها بضمير أجمل سنين أنا عيشتها كانت هنا كل اللي ناقص في المكان إنتي وأنا وتفاصيل كتير مش ممكن أحسها من غيرك .. معقول أكون موحشتكيش !!؟ من يوم بعادنا مش بعيش رغم الفُراق مفارقتنيش عندك خلاص واقفه الحياه من بعد حضنك حضني مات .. وكلامي يشبه للسكات فاضلي منك ذكريات .. ذكريات .. آه واللي فاضلي مني آه بيلف صوتك في المكان لسه صورنا على الرفوف وكلام كتبته من زمان وضحكتك بين الحروف إسمك حبيبتي في كل لحظة أنا بنطقه إحساس بعادك كل يوم أنا برفضه ولا عمر قلبي في يوم هيحس بواحده تانيه غيرك .. معقول أكون موحشتكيش !!؟ من يوم بعادنا مش بعيش رغم الفُراق مفارقتنيش عندك خلاص واقفه الحياه من بعد حضنك حضني مات .. وكلامي يشبه للسكات فاضلي منك ذكريات .. ذكريات .. آه واللي فاضلي مني آه".

المصدر: بوابة الوفد

كلمات دلالية: فيلم تاج تاج تامر حسني دينا الشربيني أحداث فيلم تاج الفن بوابة الوفد تامر حسنی

إقرأ أيضاً:

بموقف قديم مع صحفي ومطرب.. وصفة تامر حسني السحرية للنجاح

يحرص تامر حسني دائما على تسليط الضوء على الإصرار والتحدي في مشواره الفني ليكون مثال للشباب بالإضافة إلى الطاقة الإيجابية دائمًا.

إصرار تامر حسني على التلحين برغم الانتقاد


وكشف تامر حسني من خلال حسابه الشخصي على فيسبوك عن موقف قديم انتقاد صحفي ومطرب لتامر في بدايته إلا أن بالرغم من ذلك كانت بداية انطلاق لتامر في التلحين وكتابة الاغاني ليكون هناك نحو 70% من مشواره الغنائي من كلماته وألحانه.

طاقة نجاح من تامر حسني بالاستشاهد لبعض مواقف مسيرته الفنية


وقال:"زمان وأنا ببدأ حياتي مكنتش ناوي إني أصمم أكتب أغانيا وألحنها، عملت أول لحن في حياتي لأغنيه اسمها راحت حبيبتي في ألبوم تامر وشيرين، وإنتوا عارفين الألبوم ده إزاي نجح وكل أغانيه نجحت، وكانت الأغنية كلمات الشاعر الكبير بهاء الدين محمد، طلع صحفي ينتقدني وكتب هو أنت لحقت تنجح عشان تلحن".


واستكمل:"فسألت نفسي هو كتب كده ليه مع إن الأغنية من أنجح أغاني الألبوم وأكتر أغنية ساعتها أثرت في الشباب، فسألت هو مين الصحفي ده طلع صاحب مطرب معين فعرفت إنه يمكن يكون غيران شوية وخلاص، بعد شوية نزلت أغنية عيونه دار وكسبت مسابقة كبيرة جدًا في مصر ساعتها على نجوم اف إم، وأخدت لقب أغنية القرن، فطلع نفس الصحفي كتب إنت مصمم تلحن ليه تخيلوا أغنية حاصلة على لقب أغنية القرن وبتتحارب !!! من هنا خدني الحماس أدور جوه نفسي وأركز جامد إني أغيظه ومش بس ألحن لاء أنا هلحن وهكتب أغانيا”.


وأضاف:"وفعلًا من قلبي بشكر الصحفي والمطرب اللي خلاه يكتب كده لآن لولاهم مكنتش عملت الأغاني اللي هذكرها دي ومكنتش هبقى في مكانتي دي وياريت تركزوا إنهم كلهم كلامي ولحني عشان في ناس كتير متعرفش (نور عيني، كل مره،  لما بتكون بعيد، أنا مش عارف اتغير،  يا بنت الايه،  قسمة ونصيب،  هي دي، أنا ولا عارف، يا تاعبني، ضحكتها مبتهزرش، ماتوصينيش، إرجعلي، ميحرمنيش منك، الله يباركلي فيك،  صوتِك، بغير عليها، اسكتي، حرقة دم، زي الأيام دي، تليفوني رن، سي السيد، 100 وش، هدلعني".

 

واختتم تامر حسني قائلًا: "طبعًا لسه في أغاني كتير بس دول اللي حضروا في ذهني دلوقتي ولما لحنت وألفت لغيري كانوا أغنيتين (قوم اقف وأنت بتكلمني لبهاء، وبص بقى لشيرين)، كل دول كلماتي وألحاني تخيلوا بقى قد إيه الصحفي ده والمطرب اللي زقه عليا فادوني في مستقبلي قد إيه كلمة جارحة المقصود منها تحطيمي بكرم ربنا أقدر أحوّلها لأحد الأسباب اللي تخليني أنجح وأكمل 20 سنة من كلامي وألحاني بكتب البوست ده عشان عارف إن كتير مننا بيسمع كلام مُحبط كل يوم فبلفت نظره إنه عنده فرصة كل يوم إنه يسمع كلمة تضايقه عشان يحولها لطاقة نجاح عظيمة تفرق في مستقبله وحياته".

مقالات مشابهة

  • فيلم السرب مُتاح للجمهور .. يعرض على منصة شهيرة غدًا
  • تامر حسني يوجه رسالة هامة إلى جمهوره في أحدث ظهور له (صورة)
  • بموقف قديم مع صحفي ومطرب.. وصفة تامر حسني السحرية للنجاح
  • أكتوبر المقبل..عرض فيلم تاج لـ تامر حسني على شاهد
  • حسام حبيب يوجه رسالة للجمهور: «أوعدكم قريب أوي هتزهقوا مني»
  • تامر حسني عن فيلم «بحبك»: «مبسوط إنه من تأليفي وإخراجي»
  • تامر حسني: «أي كلمة بتضايقني بحولها لطاقة نجاح تفرق في مستقبلي»
  • تامر حسني : الاستفزاز سر نجاح كلماتي وألحاني
  • «إزاي تحول كلمة تضايقك لنجاح».. تامر حسني يوجه رسالة للجمهور (فيديو)