بوابة الوفد:
2024-09-19@06:29:04 GMT

تامر حسني : الاستفزاز سر نجاح كلماتي وألحاني

تاريخ النشر: 17th, September 2024 GMT

تحدث الفنان تامر حسني عن ذكرياته مع تأليف وتلحين أغانيه في بداياته والتحديات التي واجهها في نجاحه، وذلك عبر حسابه الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات  الشهير “انستجرام” .

تامر حسني صحفي استفزني وخلاني أكتب وألحن 

بدأ تامر حسين سرده لحكاية التأليف والتلحين، قائلًا" زمان وأنا ببدأ حياتي مكنتش ناوي إني أصمم أكتب أغانيا و ألحنها عملت أول لحن في حياتي لأغنيه إسمها راحت حبيبتي في ألبوم تامر و شيرين و إنتوا عارفين الألبوم ده إزاي نجح و كل أغانيه نجحت و كانت الأغنيه كلمات الشاعر الكبير بهاء الدين محمد طلع صحفي ينتقدني و كتب هو أنت لحقت تنجح عشان تلحن … فسألت نفسي هو كتب كده ليه مع إن الأغنيه من أنجح أغاني الألبوم و أكتر اغنيه ساعتها أثرت في الشباب ،، فسألت هو مين الصحفي ده طلع صاحب مطرب معين فعرفت إنه يمكن يكون غيران شويه و خلاص".

 

وتابع قائلًا" بعد شويه نزلت أغنية عيونه دار و كسبت مسابقه كبيره جداً في مصر ساعتها على نجوم اف إم و أخدت لقب أغنية القرن فطلع نفس الصحفي كتب إنت مصمم تلحن ليه تخيلوا أغنيه حاصله على لقب أغنية القرن و بتتحارب !!! من هنا خدني الحماس أدور جوه نفسي و أركز جامد إني أغيظه و مش بس ألحن لاء أنا هلحن و هكتب أغانيا و فعلاً من قلبي بشكر الصحفي و المطرب اللي خلاه يكتب كده لآن لولاهم مكنتش عملت الأغاني اللي هذكرها دي و مكنتش هبقى في مكانتي دي و ياريت تركزوا إنهم كلهم كلامي و لحني عشان في ناس كتير متعرفش
نور عيني .. كل مره .. لما بتكون بعيد .. أنا مش عارف اتغير .. يا بنت الايه .. قسمه و نصيب .. هي دي .. أنا ولا عارف .. يا تاعبني .. ضحكتها مبتهزرش .. ماتوصينيش .. إرجعلي .. ميحرمنيش منك .. الله يباركلي فيك .. صوتِك .. بغير عليها .. اسكتي .. حرقة دم .. زي الايام دي .. تليفوني رن .. سي السيد .. 100 وش .. هدلعني …
‏come back to me

 

 


وأضاف" طبعاً لسه في أغاني كتير بس دول اللي حضروا في ذهني دلوقتي و لما لحنت و ألفت لغيري كانوا أغنيتين
قوم اقف وانت بتكلمني لبهاء و بص بقى لشيرين ???? كل دول كلماتي و ألحاني تخيلوا بقى قد إيه الصحفي ده و المطرب اللي زقه عليا فادوني في مستقبلي قد إيه كلمه جارحه المقصود منها تحطيمي بكرم ربنا أقدر أحوّلها لأحد الأسباب اللي تخليني أنجح و أكمل ٢٠ سنه من كلامي و ألحاني بكتب البوست ده عشان عارف إن كتير مننا بيسمع كلام مُحبط كل يوم فا بلفت نظره إنه عنده فرصه كل يوم إنه يسمع كلمه تضايقه عشان يحولها لطاقة نجاح عظيمه تفرق في مستقبله و حياته"

 

كان قد طرح تامر حسني أخيرًا أغنية “جامدين جامدين”، التي سجلت أكثر من 4 ملايين مشاهدة، وتقول كلماتها “و حد زعلان قابلك هاته من ايديه قوله في ناس فرحانه وجو جديد عليه لو جالنا بس هيطلع من كل اللي فيه احنا لمتنا دي بالدنيا كلها كل دقيقه انبساط بنستغلها والسكه اللي بتزعل نمشي عكسها رقص اللي مكشر دلعه وتعالى من الحزن نطلعه يالا خلي اليوم ده نولعه ونكتر الحلوين جامدين جامدين وده كده كده صحبتنا الحلوه مأكده لأ بقى والحلو في كل ده احنا كده من سنين لسه الأيام الحلوه بينا مكمله والسهره جامده معانا ولسه مبيته واكيد بكرا اللي جاي اجمل من كده عدي وفوت وكبر وانسى ومتقفش فك الزعل علشان بقى وشك ميكرمش هنعيش الدنيا مره ياعم فكها رقص اللي مكشر دلعه وتعالى من الحزن نطلعه يالا خلي اليوم ده نولعه ونكتر الحلوين جامدين جامدين وده كده كده صحبتنا الحلوه مأكده لأ بقى والحلو في كل ده احنا كده من سنين”

المصدر: بوابة الوفد

كلمات دلالية: تامر حسني تامر حسني 2024 أغاني تامر حسني تامر حسني أغنية جامدين أغنية جامدين كلمات وألحان تامر حسني صور تامر حسني بسمة بوسيل تامر حسني طليقة تامر حسني تامر حسنی

إقرأ أيضاً:

تامر حسني يوجه رسالة هامة إلى جمهوره في أحدث ظهور له (صورة)

شارك الفنان تامر حسني، عبر حسابه الرسمي بموقع تداول الصور والفيديوهات «إنستجرام» أحدث ظهور له اليوم الأربعاء، موجها رسالة إيجابية لجمهوره.

ووجه تامر حسني، عبر حسابه على «إنستجرام» رسالة لجمهوره قائلا: «نهاركم جميل زيكم إن شاء الله، هلعب معاكم لعبة الإشارات، لو فيكم حد بياخد دلوقتي قرار إيجابي في حياته و كان مستني علامة يلا العلامة جات توكل على الله وطول ما القرار خير وللأحسن متخافش، ربنا معاك».

عرض هذا المنشور على Instagram

تمت مشاركة منشور بواسطة Tamer Hosny (@tamerhosny)

آخر أعمال تامر حسني

يعيش تامر حسني، حالة من النشاط الفني في الوقت الحالي، حيث انتهى من تصوير مشاهد فيلم «ري ستارت» مؤخرا، بالتعاون مع النجمة هنا الزاهد.

تفاصيل فيلم ري ستارت

ويعد فيلم «ري ستارت»، هو التعاون الثاني بين تامر حسني وهنا الزاهد في السينما، بعدما قدما معاً فيلم «بحبك» الذي تم عرضه في عام 2022، وحقق نجاحاً كبيراً، والفيلم تأليف وإخراج تامر حسني في أولى تجاربه، وشارك في بطولة الفيلم حمدي الميرغني، هدى المفتي، مدحت تيخة، أحمد عزمي، تميم عبده، سمر محمد متولي، شهد الشاطر.

أبطال فيلم ري ستارت

ويضم فيلم ري ستارت، في بطولته، عدد من نجوم الفن بجانب تامر حسني، وهم: هنا الزاهد، باسم سمرة، ومحمد ثروت، وجاري التعاقد مع باقي أبطاله في الفترة الحالية، والعمل من تأليف أيمن بهجت قمر وإخراج سارة وفيق.

اقرأ أيضاً«إزاي تحول كلمة تضايقك لنجاح».. تامر حسني يوجه رسالة للجمهور (فيديو)

ليلة رائعة.. أول تعليق لـ تامر حسني بعد حفله في الساحل | صور

برفقة ابنتيه.. أبرز لقطات حفل تامر حسني في الساحل الشمالي

مقالات مشابهة

  • تامر حسني يوجه رسالة هامة إلى جمهوره في أحدث ظهور له (صورة)
  • بموقف قديم مع صحفي ومطرب.. وصفة تامر حسني السحرية للنجاح
  • تامر حسني عن فيلم بحبك:من أكتر أفلامي اللي بحبها ومبسوط أنه تأليفي وإخراجي
  • أكتوبر المقبل..عرض فيلم تاج لـ تامر حسني على شاهد
  • "أي كلمة بتضايقني بحولها لطاقة نجاح".. تامر حسني يوجه رسالة للشباب
  • تامر حسني عن فيلم «بحبك»: «مبسوط إنه من تأليفي وإخراجي»
  • تامر حسني: «أي كلمة بتضايقني بحولها لطاقة نجاح تفرق في مستقبلي»
  • «إزاي تحول كلمة تضايقك لنجاح».. تامر حسني يوجه رسالة للجمهور (فيديو)
  • تامر حبيب عن فيلم "رحلة 404": مبروك يا جامدين