طرح الفنان مصطفى حجاج، واللبناني جاد شويري، فيديو كليب أغنيتهما الجديدة، الناس غدارة، عبر قناته الرسمية بموقع الفيديوهات الشهير يوتيوب، حيث يُعد هذا الكليب أول تعاون غنائي بينهما.

وأغنية كليب مصطفى حجاج الجديد من كلمات محمد شافعي، وألحان كريم عاشور، وتوزيع أحمد وحيد كينج، إنتاج وهندسة صوت هاني محروس، وإخراج جاد شويري.

وظهرت في كواليس فيديو كليب أغنية الناس غدارة، أجواء من البهجة والسعادة بين النجمان، كما يطلان علينا بإطلالة صيفية، وتم تصوير معظم لقطات الكليب في الصحراء.

وجاءت كلمات الأغنية كالأتي:

يا خسارة الناس غدارة

آخرها قاعدة آخرها سجارة

شالوا قلوبهم حطوا حجارة

ساقوا الشر ومسكوا الطارة

على ١٠٠ لون حقد تداري

وانا بيهون ع الناس حالي

سهران اواصل ليلي ب نهاري

بقيت مسجون بين أفكاري

ليه ليلي يا ليلي يا ليل.

حملي تقيل بس انا صابر ليه

ليلي يا ليلي يا ليل.. يا دنيا تميلي وأقول حاضر

المصدر: الأسبوع

كلمات دلالية: مصطفى حجاج

إقرأ أيضاً:

بسنت صيام تهدي العمرة الثانية لـ سعاد حسني (فيديو)

أعلنت الفنانة بسنت صيام، عبر حسابها الرسمي بموقع تداول الصور والفيديوهات «إنستجرام»، عن انتهائها من أداء شعائر العمرة للمرة الثانية، وإهداء ثوابها للفنانة الراحلة سعاد حسني، مشيرة إلى أنها كانت تخطط لأن تفعل هذا منذ الطفولة.

وشاركت بسنت صيام، مقطع فيديو عبر حسابها الرسمي على «إنستجرام»، تكشف من خلاله عن أداء العمرة بالنيابة عن الفنانة الراحلة سعاد حسني، قائلة: «وعدت ووفيت يا ست سعاد، الحمد لله وربنا يتقبل، العمرة التانية اللي عملتها كانت لسعاد حسني، وعد كنت وعدته من وأنا صغيرة إن أول ما ربنا يكتبلي عمرة هعملها واحدة».

عرض هذا المنشور على Instagram

تمت مشاركة منشور بواسطة ???????????????????????????? ???????????????????? | بسنت صيام (@passantseyam)

وأضافت بسنت صيام: «حبي ليها مش حب عادي اللي يعرفني عارف ان بيتي كله صورها عندي لبس و شنط و حاجات كتير عليها صورها، أنا حبيت الفن منها و أنا صغيرة كنت عايزة أمثل عشان أمثل افلامها بس مش هو ده الحب أنا بحبها اللي هو ديماً بترحم عليها وادعيلها واقرالها قرآن».

وتابعت: «طول عمري شايفة اني معنديش هدية اكبر ولا احلى من العمرة اهديها بيها و الحاجة الوحيد اللي ممكن تكون هي محتاجاها و كمان هي معندهاش أولاد، وللأسف على قد ما الناس كلها بتحبها الناس مبتفتكرش تترحم ولا تدعي للفنانين معرفش ليه».

وواصلت: «أنا مكنتش ناوية اتكلم في الموضوع ده عشان دي حاجة بيني و بينها و بين ربنا بس بقالي شوية بضايق و بستغرب اوى ازاي الناس تكون بتحب فنان او فنانة اوى و يجروا عشان يتصوروا معاهم و في نفس الوقت يقطعوا فيهم و يشتموهم و يستحلوا الكلام في عرضهم كدة، بجد حاجة مخى مش فاهمها».

وأوضحت أنه «كله كوم بقى و لما يبقى الكلام ده على حد أتوفي و الفكرة ان ديماً الناس دي بتتكلم بالدين طب ده حتى الدين بيقول أذكروا محاسن موتاكم، نفسي تاخدوها حاجة كدة و انتوا بتتفرجوا على التليفزيون ولقيته ممثل بتحبوه و توفى خدوا عشر ثواني اقروله الفاتحة و لو يا سيدي شايف ان اللي بيعمله حرام قول لنفسك كدة معناه انه محتاج الدعوة اكتر».

اقرأ أيضاًشقيقة سعاد حسني ترد على تصريحات إيناس الدغيدي بشأن انتحار السندريلا (خاص)

سميرة أحمد: تعلمت الإلقاء من عبد الوارث عسر.. وأنا من رشحت سعاد حسني للسفيرة عزيزة

«سعاد حسني ومحمد هنيدي».. صفات برج الدلو بين الحنان والصدق (تفاصيل)

مقالات مشابهة

  • نيكول سابا تستعد لإحياء حفل غنائي بالتعاون مع مصطفى حجاج
  • خبير أمني يكشف مفاجأة.. هكذا تم اختراق أجهزة البيجر التابعة لعناصر حزب الله.. فيديو
  • بسنت صيام تهدي العمرة الثانية لـ سعاد حسني (فيديو)
  • بعد افتتاح مصنع «بيكو».. رئيس الوزراء يكشف عن كواليس التفاوض مع الشركات العالمية
  • شاهيناز تطرح فيديو كليب أغنيتها الجديدة «كده فل»
  • شاهيناز تطرح فيديو كليب أغنيتها الجديدة «كده فل».. فيديو
  • فيديو.. شاهيناز تطرح كليب أغنية «كده فل»
  • مصطفى حجاج يطرح أغنية "الناس غدارة"
  • مصطفى حجاج يتعاون مع جاد شويري في الناس غدارة