وجه إياد العسقلاني، لاعب روستوف الروسى الحالى والإسماعيلى السابق، رسالة خاصة إلى مدربه السابق، إيهاب جلال، والذي وافته المنية أمس الأربعاء.

وتوفي إيهاب جلال، أمس الأربعاء، على إثر وعكة صحية تعرض لها، يوم الأحد قبل الماضي، وأصيب بجلطة في المخ.

وكتب إياد العسقلاني عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك" اليوم: "كان نفسي أكون جمبك انهارده وأشيلك ع كتفي زي مانت كنت شايلنا في عينك وبتحمينا من أي حد".

وواصل: "كان نفسي أردلك جزء من الجميل الي انت عملته ليا كان نفسي مسبكش لوحدك كنت مستني أرجع أجازة عشان أحكيلك كل حاجة زي ما انت عودتني كانت نفسي مكالمتك معايا أو رسايلك متخلصش".

وأضاف: "كنت مستني اليوم اللي تخرجه فيه بالسلامة وتقف ع رجلك تاني كان نفسي أفضل أتعلم منك كل حاجه كان نفسي أودعك وأحضنك عشان أنا مش هحب قدك تاني".

وأردف: "كان نفسي أكون معاك في أول ليلة ليك وكان نفسي تفضل تطبب عليا لما بكون زعلان ومتكنش لوحدك سبتني ومشيت وسايبلي كلامك وصوتك في وداني بيفارقنيش من أول ما سمعت الخبر أنا اطمنت عليك لما شوفتك وانت رايح تقابل الوجه الكريم وأنا عارف أنك في مكان أحسن من هنا بكتير يا اغلي الناس".

وتابع: "ابنك مش هينساك وكنت عارف لما كنت بتقولي انت ابني اللي مخلفتهوش كانت من كل قلبك كل كلمه قولتهالي كانت صدق والله هشرفك وهخليك فرحان بيا زي مانت كنت بتتمنى وهتفضل في قلب ابنك عمري مهنساك يا حبيبي أشوفك على خير ي حبيبي وأرتاح هتوحشني يا أبويا".

واختتم: "اللهم في الليلة الأولى في القبر اجعل في قبره نوراً، اللهم اجعل قبره روضة من رياض الجنة اللهم اغفر له وارحمه واعف عنه واجعله قرة عينك يارب العالمين اللهم ثبته عند السؤال اسكنه في فردوس الأعلى يارب العالمين اللهم اجعله من الصالحين البارين المخلصين في الجنة يارب العالمين مع السلامة يا أنضف الناس مع السلامه يا حبيب قلبي مع السلامه يا بوب".

المصدر: الأسبوع

كلمات دلالية: إيهاب جلال ايهاب جلال رحيل إيهاب جلال اياد العسقلاني ايهاب جلال اليوم كابتن ايهاب جلال المدرب ايهاب جلال الكابتن ايهاب جلال ايهاب جلال الاسماعيلى كابتن إيهاب جلال جنازة ايهاب جلال الحالة الصحية لإيهاب جلال تعيين إيهاب جلال تصريحات إيهاب جلال وفاة ايهاب جلال کان نفسی

إقرأ أيضاً:

"كانت بتصور سيلفي".. وفاة فتاة غرقا في الترعة الإبراهيمية بأسيوط

لقيت فتاه مصرعها اليوم الإثنين غرقا أثناء التقاطها صورة سيلفى أمام الترعة الإبراهيمية بحى شرق أسيوط 

 

وفى البداية تلقى اللواء وائل نصار مدير أمن أسيوط إخطارا من اللواء محمد عزت مدير المباحث الجنائية بمديرية أمن أسيوط يفيد بورود بلاغ من غرفة عمليات النجدة بمصرع فتاه غرقا فى الترعة الإبراهيمية بحى شرق أسيوط 

 

وعلى الفور انتقل إلى موقع الحادث ضباط مباحث قسم ثان أسيوط وسيارة الإسعاف وقوات الإنقاذ النهرى وتبين من المعاينة والفحص مصرع فتاه غرقا أثناء التقاطها صورة سليفى أمام الترعة الإبراهيمية بحى شرق أسيوط 

 

وتم نقل الجثة إلى مشرحة المستشفى تحت تصرف النيابة العامة

 

 وتم تحرير محضر بالواقعة وجارى العرض على النيابة العامة 

مقالات مشابهة

  • جلال الزهراني ⁠: إقالة كاسترو كانت منتظرة
  • إياد العسقلاني يعلن إصابته بقطع في الرباط الصليبي
  • "إن الله إذا أحب عبدا ابتلاه".. إياد العسقلاني يعلن إصابته بقطع في الرباط الصليبي
  • لاعب الأهلي السابق : إيهاب جلال شخصية راقية .. وربط ضغوطات الكرة بحالات الوفاة غير منطقي
  • محمد عبدالجليل: إيهاب جلال كان شخصية رائعة.. وأتمنى أن يتعلم فتوح الدرس جيدًا
  • "كانت بتصور سيلفي".. وفاة فتاة غرقا في الترعة الإبراهيمية بأسيوط
  • إيهاب جلال كان يٌرسل إشارات حول وفاته.. رئيس الإسماعيلي يثير تفاعلا
  • النادي الإسماعيلي يتلقي عزاء الراحل إيهاب جلال المدير الفني الأسبق
  • «كاف» يلبي طلب الأهلي بالوقوف دقيقة حدادًا على روح إيهاب جلال قبل مباراة جورماهيا
  • "كاف" يوافق على الوقوف دقيقة حداد على روح الراحل إيهاب جلال