بوابة الفجر:
2024-09-18@00:16:11 GMT

أحمد الشيخ لإيهاب جلال: "مشيت وسيبتني ليه"

تاريخ النشر: 12th, September 2024 GMT

وجه أحمد الشيخ لاعب المصري البورسعيدي، رسالة مؤثرة للراحل إيهاب جلال المدير الفني للفريق الأول لكرة القدم بنادي الاسماعيلي، الذي توفى أمس بعد معاناته مع المرض، وكشف سبب تدهور حالته الصحية.

أحمد الشيخ لإيهاب جلال: "مشيت وسيبتني ليه" 

وكتب أحمد الشيخ عبر حسابه الرسمي على مواقع التواصل الاجتماعي:" أنا حياتى إتغيرت بعد فضل ربنا ثم فضل الراجل ده
علمنى كتير اوى وحققت معاه حاجات كنت بحلم بيها من صغرى كم الخير اللى بيعملوا أنا شوفته انهارده من حب ودعاء الناس له
مشيت وسبتنى ليه سبتنى ليه يابوب".

“مش قادر اصدق انى مش هشوفك تانى كنت نعمه الأب والمدرب اديتنى كتير اوى وفضلك عليا بعد ربنا كبير وكان نفسى اردلك جزء من حقك”.

يصل القاهرة اليوم.. الزمالك ينجح في ضم البولندي كونراد ميشالاك نادي أُحد يعن انتقال كونراد ميشالاك إلى الزمالك إلى جنات النعيم يا أبويا 

"يارب ارحمه واغفرله يارب اجعل مرضه شفيعا له يارب انت عالم بكل شىء وعالم إنه كان اطيب حد فى الدنيا دى مافيش حد هيجى زيه عمره ما تأخر على حد فى مساعدة قدام عينى كنت اقوله واحسده فى الخير ماشاء الله يابوب انت بتساعد الناس كلها وعمرك ماقفلت باب فى وش حد كان يقولى يابنى الحاجات دى هي اللى باقية وكله تجارة مع الله'.

" آخر فتره كان متأثر جدا بسبب اللى حصله مع المنتخب وكم الضغوطات اللى اتحط فيها لكن هو قوى جدا وكان يتحمل المسئولية عمره ما طلع قال مبررات أو جاب الغلط على لاعيبة كنت اقوله ليه حضرتك ماخدتش حقك على الاقل المادى من المنتخب وليه حضرتك ماتطلعش ترد وتعرف الناس اللى حصل وليه حضرتك ماتردش على الناس اللى بتسئ ليك يقولى يابنى دى كلها صراعات ودنيا أنا مش عايز منها حاجه أنا عايز الآخره لما ربنا يفتكرنى عايز الناس كلها تدعيلى بالله عليكم لا تنسوه فى الدعاء".

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: أحمد الشيخ ايهاب جلال الإسماعيلي نادي الإسماعيلي أحمد الشیخ

إقرأ أيضاً:

الشيخ أحمد الأزهري: مسجد سيدنا الحسين مكان يجمع فيه القلوب على المحبة والخير

أعرب الشيخ أحمد مكي الأزهري، إمام وخطيب مسجد سيدنا الحسين، عن سعادته بالاحتفالات الجارية في المسجد بمناسبة المولد النبوي الشريف، مشيرًا إلى أن هذه الاحتفالات تعكس مدى قوة الترابط والتلاحم بين أبناء الشعب المصري، مضيفا: «نشهد اليوم احتفالات عظيمة تدل على وعي الشعب المصري وحبه الصادق لرسول الله صلى الله عليه وسلم وأهل بيته الكرام، إن هذه المناسبة ليست فقط للتعبير عن الحب، ولكنها أيضًا تدريب عملي على الالتزام بالنظام واحترام القيم العامة».

الترابط بين الشعب المصري وأمنه واستقراره

وأضاف «مكي» في تصريح خاص لـ«الوطن»، أن الأجواء الحالية تشير إلى أن الحالة العامة في مصر هي حالة أمن واستقرار، لافتًا إلى أن مسجد سيدنا الحسين دائمًا ما يكون في طليعة الاحتفالات الدينية الكبرى، مؤكدًا أن مسجد سيدنا الحسين سيظل مكانًا يجمع فيه القلوب على المحبة والخير.

وأوضح أن إدارة المسجد، بالتعاون مع المؤسسات المختلفة، تبذل جهودًا مضاعفة خاصة في المناسبات الكبرى، لضمان تنظيم الزحام وتيسير الزيارة للمصلين والرواد في أجواء من الأمن والنظام، مؤكدا أن وزير الأوقاف يحرص دائمًا على راحة الجمهور وتوفير الأجواء المناسبة لتأدية الشعائر بكل يسر وسهولة.

واختتم حديثه قائلاً: «في هذه المناسبة الكريمة، أقول: يا رسول الله أحبك، وحبك هو رأس مالي، وكما قال الإمام الجزولي: يا رحمة الله إني خائف وجل يا نعمة الله إني مفلس عاني وليس لي عمل ألقي الجليل به سوي محبتك العظمي وإيماني فكن أماني من شر الحياة ومن شر الممات ومن إحراق جثماني صلى الله عليك وسلم يا خير خلق الله».

مقالات مشابهة

  • حياته كلها مع الكتب
  • أحمد ياسر: الأهلي سيتوج بالسوبر الافريقي على حساب الزمالك 
  • بدء عزاء ناهد رشدي في مسجد الشرطة بحضور أحمد السقا وياسر جلال
  • الشيخ أحمد المالكي ينصح بطرق علاج السحر: التغافل والفحص الطبي
  • الشيخ أحمد الأزهري: مسجد سيدنا الحسين مكان يجمع فيه القلوب على المحبة والخير
  • رامز جلال يهنئ جمهوره بمناسبة المولد النبوي الشريف
  • عمرو مصطفى وإجراء قانوني جديد بسبب أغنية "قصاد عيني"
  • السيطرة على حريق منزل في البدرشين دون إصابات
  • في إجازة الاحتفال بالمولد النبوي.. سيولة مرورية بشوارع القاهرة والجيزة
  • حبس عاطل بتهمة هتك عرض مراهق في البدرشين