دبي، الإمارات العربية المتحدة (CNN)-- اعترف المخرج المصري محمد سامي، في تدوينة نشرها عبر حسابه الرسمي علي إنستغرام، بالفضل في بداياته لزميله الفنان تامر حسني، قائلاً: "يا رب يرزق كل الناس باللي يساعدهم على تحقيق أحلامهم، زي ما رزقني بتامر".


وكتب المخرج محمد سامي: "وأنا قاعد إمبارح في التصوير افتكرت الرحلة و الشقا و التعب من أول عمل لحد العمل اللي بصوره دلوقتي، وافتكرت صعوبة الحصول علي فرصة عشان الواحد يثبت نفسة ويحقق أحلامه، فطبعًا افتكرت أخويا وصاحبي الجدع الطيب الخلوق اللي دعمني من أول لحظة و كان سبب في اللي أنا فيه دلوقتي".

وأضاف:  "تامر قدملي كل الدعم، والحب، والإمكانيات اللي خلتني أثبت نفسي، وبالذات في وقت كان صعب الشباب ياخد في الدراما فرصة بحجم مسلسل آدم، فاكر إني الكل كان رافض اني آخد الفرصة دي، ومستكبرينها عليا، إلا هو وقف في ظهري كأنه بيحارب لأخوه، وبصلي مرة والظروف كلها ضدي، وكنت حاسس وأنا بحضرإنهم هيجيبو حد غيري، وقاللي ده مسلسلك، وهتعمله، وهتنجح، وهتنجحنا معاك".

View this post on Instagram

A post shared by Mohamed Sami (@directormohamedsami)

وأشار سامي إلى تواضع تامرحسني، قائلاً:"أشهد أمام الله إنك طول عمرك متواضع، ومؤدب وتطلب الحاجة باحترام، ومع الكرو محترم، وعشان كدة كلنا روحنا فيك".

وختم تدوينته بالقول: "بحبك يا صاحبي، وتستاهل كل حاجة حلوة يا أجمل قلب، ويا رب يرزق كل الناس باللي يساعدهم على تحقيق أحلامهم، زي ما رزقني بتامر حسني".

ويتابع المخرج محمد سامي، تصوير مسلسل "إش إش" من بطولة زوجته الفنانة مي عمر، تمهيدًا لعرضه في موسم دراما رمضان 2025، المقبل.

المصدر: CNN Arabic

كلمات دلالية: تامر حسني دراما مصرية مشاهير محمد سامی

إقرأ أيضاً:

سامي الجميّل: يفقدون صوابهم بمجرّد سماع اسم بشير الجميّل

كتب رئيس حزب الكتائب اللبنانية النائب سامي الجميّل على منصة "أكس" في ذكرى استشهاد الرئيس بشير الجميّل:" سنوات تمر ووهجك يزداد. تمر الأيام واسمك ما زال على كل لسان. سرّك أن باستشهادك كرّست نهجًا مقاومًا ونبضًا لبنانيًا تتناقله الأجيال".

وتابع:" دربك درب البطولة يقلق أعداء لبنان، فيفقدون صوابهم بمجرّد سماع اسم بشير الجميّل لكن حزبك دائما بالمرصاد، صامد ثابت وعلى رموزه لا يساوم. مدرسة الكتائب التي استشهدت وأنت حامل رايتها، وفيّة لتضحياتك واضحة في طرحها وقوية بتصميمها على تحقيق حلمك".

وختم:" تحية لشهداء 14 أيلول في بيت كتائب الأشرفية، نفكّر فيكم كل يوم ومنكم نستلهم للاستمرار".
 

مقالات مشابهة

  • حقيقة اعتداء محمد سامي على فريق عمل مسلسل «إش إش»
  • عبدالناصر زيدان: "مش متعاطف مع إمام عاشور وأنا الوحيد اللي اتكلمت في قضيته"
  • عبد الناصر زيدان: «مش متعاطف مع إمام عاشور وأنا الوحيد اللي اتكلمت في قضيته»
  • أحمد السبكي عن نجاح فيلم عاشق: مش بس أفلام العيد اللي بتجيب إيرادات
  • سامي الجميّل: يفقدون صوابهم بمجرّد سماع اسم بشير الجميّل
  • محمد السعيد يبهر لجنة تحكيم «كاستنج» وعمرو سلامة: «هايل»
  • الترامادول… مسكن أفيوني أدمن على تعاطيه الكثير اليمنيين
  • مؤلف مسلسل فهد البطل يقدم فرصة للموهوبين في التمثيل
  • ظروف صعبة هددت فيلم "ريستارت" لتامر حُسني.. ماذا حدث؟
  • 19 ورشة وماستر كلاس في مهرجان آفاق مسرحية