متابعة بتجــرد: شنّ عدد كبير من نشطاء مواقع التواصل الاجتماعي حملة هجوم شرسة على الفنان أحمد سعد بسبب تصريحه عن الأغنياء أثناء تحيته للجمهور في حفله بالساحل الشمالي.

وقال أحمد سعد: “مساء الخير على الناس الحلوة، مساء الخير على الناس اللذيذة، مساء الخير على الناس المتشيّكة، مساء الخير على الناس الأغنياء”.

وأضاف: “أنا بحب الأغنياء قوي يا جدعان. بحس إن هما أذكياء. صح ولا إيه؟”.

لتنطلق بعدها حملة الهجوم على أحمد سعد متّهمين إياه بأنه يحتقر بتصريحه هذا فئة كبيرة من جمهوره، ولا يهتم إلا بطبقة معينة، فيما اتهمه آخرون بالنفاق على اعتبار أنه صرّح بذلك في أكثر المناطق ثراءً في الساحل الشمالي، وأنه قصد منافقة الجمهور الذي حضر الحفل.

من ناحية أخرى، رد أحمد سعد على تعليق مغنّي المهرجانات “عفروتو” خلال حضوره “مهرجان صيف بنغازي” والذي قال فيه: “أحمد سعد أخويا الكبير، اشتغلت معاه قبل كده كتير، ياخد اللي هو عايزه، بس أنا مستغرب إن سعودي عيونه خضرا، لأني مشوفتش سعودي عيونه خضرا قبل كده”.

وكتب سعد رداً على كلام “عفروتو” عبر خاصية القصص المصوّرة الملحقة بحسابه الخاص في “إنستغرام” قائلاً: “حبيبي وأخويا وبموت فيه طيب مانا كمان ماشوفتش ولا برازيلي بترقصو سمبا يا عفرتو”.

main 2024-08-30 Bitajarod

المصدر: بتجرد

كلمات دلالية: أحمد سعد

إقرأ أيضاً:

أحمد الشيخ لإيهاب جلال: "مشيت وسيبتني ليه"

وجه أحمد الشيخ لاعب المصري البورسعيدي، رسالة مؤثرة للراحل إيهاب جلال المدير الفني للفريق الأول لكرة القدم بنادي الاسماعيلي، الذي توفى أمس بعد معاناته مع المرض، وكشف سبب تدهور حالته الصحية.

أحمد الشيخ لإيهاب جلال: "مشيت وسيبتني ليه" 

وكتب أحمد الشيخ عبر حسابه الرسمي على مواقع التواصل الاجتماعي:" أنا حياتى إتغيرت بعد فضل ربنا ثم فضل الراجل ده
علمنى كتير اوى وحققت معاه حاجات كنت بحلم بيها من صغرى كم الخير اللى بيعملوا أنا شوفته انهارده من حب ودعاء الناس له
مشيت وسبتنى ليه سبتنى ليه يابوب".

“مش قادر اصدق انى مش هشوفك تانى كنت نعمه الأب والمدرب اديتنى كتير اوى وفضلك عليا بعد ربنا كبير وكان نفسى اردلك جزء من حقك”.

يصل القاهرة اليوم.. الزمالك ينجح في ضم البولندي كونراد ميشالاك نادي أُحد يعن انتقال كونراد ميشالاك إلى الزمالك إلى جنات النعيم يا أبويا 

"يارب ارحمه واغفرله يارب اجعل مرضه شفيعا له يارب انت عالم بكل شىء وعالم إنه كان اطيب حد فى الدنيا دى مافيش حد هيجى زيه عمره ما تأخر على حد فى مساعدة قدام عينى كنت اقوله واحسده فى الخير ماشاء الله يابوب انت بتساعد الناس كلها وعمرك ماقفلت باب فى وش حد كان يقولى يابنى الحاجات دى هي اللى باقية وكله تجارة مع الله'.

" آخر فتره كان متأثر جدا بسبب اللى حصله مع المنتخب وكم الضغوطات اللى اتحط فيها لكن هو قوى جدا وكان يتحمل المسئولية عمره ما طلع قال مبررات أو جاب الغلط على لاعيبة كنت اقوله ليه حضرتك ماخدتش حقك على الاقل المادى من المنتخب وليه حضرتك ماتطلعش ترد وتعرف الناس اللى حصل وليه حضرتك ماتردش على الناس اللى بتسئ ليك يقولى يابنى دى كلها صراعات ودنيا أنا مش عايز منها حاجه أنا عايز الآخره لما ربنا يفتكرنى عايز الناس كلها تدعيلى بالله عليكم لا تنسوه فى الدعاء".

مقالات مشابهة

  • ممثل والي سنار الضوء أحمد يعقوب يتفقد أحوال النازحين بمراكز الإيواء بمحلية الرهد الحواتة – فيديو
  • بعد أزمة التيك توك.. تعليق مها أحمد يورطها من جديد وزوجها لا يبالي
  • دي ماريا: الناس وجهت لي الشتائم بسبب رونالدو
  • مها أحمد تعلق على هجوم متابعيها بسبب تيك توك
  • هيئة السوق المالية تعتمد خطتها الاستراتيجية (2024 – 2026)
  • أحمد الشيخ لإيهاب جلال: "مشيت وسيبتني ليه"
  • ‏الصحة العالمية: حققنا 90% من هدف حملة التطعيم ضد شلل الأطفال في غزة
  • بالفيديو – بوسي ترقص مع ابنها في عيد ميلادها
  • بالفيديو.. مراسلة الجزيرة تضطر لإنهاء مداخلتها بسبب مضايقات قوات الاحتلال
  • الزين.. ديو جديد يجمع بين الشاب خالد وأحمد سعد