متابعة بتجــرد: حلّ الفنان حمزة نمرة ضيفاً على الإعلامي عمرو الليثي في سهرة خاصة على هامش إحيائه حفله الأخير في “محكى القلعة”، حيث كشف خلال الحلقة العديد من أسرار حياته الخاصة، وتحدث للمرة الأولى عن علاقته بزوجته وموقفه من التمثيل، حيث قال: “أنا شايف مش لازم المطرب يكون ممثل أصلاً، ليه أمثل يعني؟ أنا مش شايف نفسي أنفع في التمثيل أصلاً”.

وأضاف: “أنا بحب أتفرج على الأفلام والمسلسلات، وبحب أشاهد ممثلين عظماء زي أحمد ومحمود عبد العزيز ونور الشريف… دول ناس محترفين تمثيل ويظهروا لي إن التمثيل صنعة، أنا اتكسف إني أمثل في حضرة ناس عظماء زي دول… أنا هدفي مش التمثيل، أنا بحب المزيكا وبحس إنها بتعبّر عني أفضل ما يكون ومش مفتقد تعبير إضافي علشان أبقى ممثل”.

واستكمل حمزة: “الحبايب اللي ماليين عليّ حياتي هم مراتي وأولادي وإخواتي وأصدقائي القليلين أوي، ومع الوقت حسيت إن فيه أولويات مهمة جداً بعيد عن الشغل وأنا محتاج طول الوقت الحفاظ على علاقتي بيهم. غنّيت لمراتي “الوقعة الأخيرة” و”غروب”، بس مبطلعش أقول على الإنترنت، علاقتي بمراتي فيها خصوصية مش بحب تكون على المشاع”.

واستطرد بالقول: “أنا بني اَدم طبيعي عندي مشاعر وبحس، لكن الغريب إن بعض الناس بتخلط ما بين شعور التعاطف والكآبة، بالعكس أنا الشجن اللي بقدّمه في الأغاني بتاعتي حاجة راقية بترقق قلب الإنسان. وإذا كنت بحسّس الناس بنوع من الشجن فدي حاجة حلوة مش العكس، لو فيه أغنية حسّستني بحالة من الشجن لدرجة إني دمعت فدي مش حاجة وحشة ولكن شعور إنساني جداً لإن الإنسان هو خلطة من مشاعر كتيرة”.

واختتم حمزة نمرة حديثه قائلاً: “أنا في الأغاني بتاعتي بقدّم طول عمري كل الألوان اللي فيها شجن والمفرحة، ومن سنين كانوا بيقولوا عليّ مطرب التنمية البشرية بعد لما قدّمت أغنية “إنسان”، وهي أغنية تعتبر سعيدة… ومش شرط كل أغنية تنجح يبقى فيه لون معين للمطرب خلاص يتزنق فيه، وأنا مؤمن بنفسي إني مش مزنوق في لون معين لإني بقدّم أنماط كتير وبحاول أنوّع في الفن اللي بقدّمه، والأهم إن الفن يكون صادق وبيوصل للناس”.

main 2024-08-23 Bitajarod

المصدر: بتجرد

إقرأ أيضاً:

مؤلف مسلسل فهد البطل يقدم فرصة للموهوبين في التمثيل

حرص محمد حمدان، مؤلف مسلسل فهد البطل بطولة الفنان أحمد العوضي، والمقرر عرضه في الموسم الرمضاني 2025، على إتاحه الفرصة للموهبين للمشاركة في العمل.

طرح الفرصة للموهبين

وكتب محمود حمدان، عبر حسابه الرسمي على موقع التواصضل الإجتماعي «فيس بوك»: «أصدقائي الممثلين اللي حابين يمثلوا في مسلسل  فهد البطل، ده رقم واتس آب هنبعت عليه شوريل وداتا  01100023826».

وأضاف: والذين سيتم اختيارهم سيُحدد لهم موعد للأوديشن، ويزيدنا شرف بوجودهم معنا. وبالنسبة للأطفال، تفاجأنا بمجموعة كبيرة جدًا، ما شاء الله عليهم، من أولاد وبنات موهوبين نجوم السنوات القادمة. وسنتواصل مع من سيتم اختيارهم منهم لإجراء الأوديشن.

 مسلسل فهد البطل

يذكر أن مسلسل فهد البطل يخوض من خلاله الفنان أحمد العوضي ثاني بطولاته المطلقة في رمضان 2025، ويشاركه عدد من الفنانين من بينهم ميرنا نور الدين وياسمين رئيس وسارة سلامة ونسرين أمين، وأحمد عبد العزيز وصفاء الطوخي وعصام السقا، وهو من تأليف محمود حمدان وإخراج محمد عبد السلام.

مقالات مشابهة

  • مؤلف مسلسل فهد البطل يقدم فرصة للموهوبين في التمثيل
  • حمزة نمرة يشوق جمهوره لأغنيته الجديدة.. «ياه لو أقسم الأيام معاه»
  • صيادو أسماك القرش في الحديدة.. يتحدّون خطر البحر من أجل لقمة العيش
  • نجوى كرم تفاجئ الجمهور بـ”ريمكس” أغنية “يلعن البعد”
  • تحقيق لـ”واشنطن بوست” يتحدّى رواية إسرائيل بشأن الناشطة عائشة نور
  • رجل ياباني يتصل بزوجته 100 مرة لسبب غريب.. والشرطة تلقي القبض عليه
  • عمرو سعد يتحدث للمرة الأولى عن علاقته بوالدته
  • مستعد ليأكلك على الغداء.. تداول رد هاريس على ترامب عندما تحدث عن علاقته ببوتين
  • نور النبوي: لو أبويا مش معروف مكنتش هبقى ناجح في التمثيل
  • بإيقاع المقسوم.. أية عبدالله تطرح أغنية “سمعني كمان”