وجه تامر حسني رسالة قوية للملحن محمد رحيم ونشر من خلال حسابه الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام خاصية إستوري صورة تجمعه به لتهنئته بعيد ميلاده.


رسالة تامر حسني لـ محمد رحيم

 

وقال تامر حسني: "شقي برج الأسد كل سنة وأنت طيب يا عبقري الموسيقي،كلمة من القلب في حق الراجل ده، فعلًا محمد رحيم أثر في إستمرار إحساس وجمال الأغنية المصرية والعربية لمدة اكتر من 25 سنة، رحيم يتكتب فيه مقالات لأنه ملحن صاحب مدرسة طلع منها ملحنيين كتير أوي، كل سنة وانت محمد رحيم ".

 

تفاصيل ري ستارت
 


فيلم ري ستارت هو فيلم كوميدي يجمع هنا الزاهد وتامر حسني معًا مرة أخرى بعد فيلم " بحبك" وفيلم ري ستارت ينتمي إلى فئة الأفلام الاجتماعية الكوميدية والذي يدور في اطار من الاثارة والتشويق.

 

فريق عمل فيلم ري ستارت 
 


يشارك في بطولة فيلم ري ستارت كوكبة كبيرة من النجوم المتميزين إلى جانب الفنان تامر حسني وهم الفنانة هنا الزاهد، باسم سمرة، عصام السقا، محمد ثروت، وهو من تاليف ايمن بهجت قمر وإخراج سارة وفيق.

 

آخر أعمال تامر حسني



يذكر أن آخر أعمال تامر حسني أغنية يانهار أبيض الذي طرحها اليوم، والأغنية من كلمات أحمد المالكي، ألحان سامر أبو طالب، توزيع أمين جمال، ماستر علي فتح الله.


كلمات أغنية يانهار أبيض
 


عليك حلاوه ملغبطاني
وكل ثانيه تحلو تاني
حبيبي جنبي شكرًا يا دنيا
يا راضيه عني ومظبطاني
يا نهار أبيض عالتوليفه
ضحكتك عالقلب خفيفه
إنت ماشي ازاي كده عادي
ده الأصول تمشي بتشريفه 2x

جمالك والله عاملي قلق
مخلي الكل مركز فيك
وأنا اللي بموت من الغيره عليك
كفايه حلاوه وعالهادي
يا إما هجيلك وأخبيك

ده سحرك غير الكل فرق
كفايه يا ناس بطلوا تقليد
ده سابق أوي عنكوا وبعيد
ما كفايه حلاوه وعالهادي
دي نار الناس عماله تزيد

يا نهار أبيض عالتوليفه
ضحكتك عالقلب خفيفه
إنت ماشي ازاي كده عادي
ده الأصول تمشي بتشريفه 2x

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: ماذا قال أحدث أعمال تامر حسني

إقرأ أيضاً:

تامر حسني : الاستفزاز سر نجاح كلماتي وألحاني

تحدث الفنان تامر حسني عن ذكرياته مع تأليف وتلحين أغانيه في بداياته والتحديات التي واجهها في نجاحه، وذلك عبر حسابه الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات  الشهير “انستجرام” .

تامر حسني صحفي استفزني وخلاني أكتب وألحن 

بدأ تامر حسين سرده لحكاية التأليف والتلحين، قائلًا" زمان وأنا ببدأ حياتي مكنتش ناوي إني أصمم أكتب أغانيا و ألحنها عملت أول لحن في حياتي لأغنيه إسمها راحت حبيبتي في ألبوم تامر و شيرين و إنتوا عارفين الألبوم ده إزاي نجح و كل أغانيه نجحت و كانت الأغنيه كلمات الشاعر الكبير بهاء الدين محمد طلع صحفي ينتقدني و كتب هو أنت لحقت تنجح عشان تلحن … فسألت نفسي هو كتب كده ليه مع إن الأغنيه من أنجح أغاني الألبوم و أكتر اغنيه ساعتها أثرت في الشباب ،، فسألت هو مين الصحفي ده طلع صاحب مطرب معين فعرفت إنه يمكن يكون غيران شويه و خلاص".

 

وتابع قائلًا" بعد شويه نزلت أغنية عيونه دار و كسبت مسابقه كبيره جداً في مصر ساعتها على نجوم اف إم و أخدت لقب أغنية القرن فطلع نفس الصحفي كتب إنت مصمم تلحن ليه تخيلوا أغنيه حاصله على لقب أغنية القرن و بتتحارب !!! من هنا خدني الحماس أدور جوه نفسي و أركز جامد إني أغيظه و مش بس ألحن لاء أنا هلحن و هكتب أغانيا و فعلاً من قلبي بشكر الصحفي و المطرب اللي خلاه يكتب كده لآن لولاهم مكنتش عملت الأغاني اللي هذكرها دي و مكنتش هبقى في مكانتي دي و ياريت تركزوا إنهم كلهم كلامي و لحني عشان في ناس كتير متعرفش
نور عيني .. كل مره .. لما بتكون بعيد .. أنا مش عارف اتغير .. يا بنت الايه .. قسمه و نصيب .. هي دي .. أنا ولا عارف .. يا تاعبني .. ضحكتها مبتهزرش .. ماتوصينيش .. إرجعلي .. ميحرمنيش منك .. الله يباركلي فيك .. صوتِك .. بغير عليها .. اسكتي .. حرقة دم .. زي الايام دي .. تليفوني رن .. سي السيد .. 100 وش .. هدلعني …
‏come back to me

 

 


وأضاف" طبعاً لسه في أغاني كتير بس دول اللي حضروا في ذهني دلوقتي و لما لحنت و ألفت لغيري كانوا أغنيتين
قوم اقف وانت بتكلمني لبهاء و بص بقى لشيرين ???? كل دول كلماتي و ألحاني تخيلوا بقى قد إيه الصحفي ده و المطرب اللي زقه عليا فادوني في مستقبلي قد إيه كلمه جارحه المقصود منها تحطيمي بكرم ربنا أقدر أحوّلها لأحد الأسباب اللي تخليني أنجح و أكمل ٢٠ سنه من كلامي و ألحاني بكتب البوست ده عشان عارف إن كتير مننا بيسمع كلام مُحبط كل يوم فا بلفت نظره إنه عنده فرصه كل يوم إنه يسمع كلمه تضايقه عشان يحولها لطاقة نجاح عظيمه تفرق في مستقبله و حياته"

 

كان قد طرح تامر حسني أخيرًا أغنية “جامدين جامدين”، التي سجلت أكثر من 4 ملايين مشاهدة، وتقول كلماتها “و حد زعلان قابلك هاته من ايديه قوله في ناس فرحانه وجو جديد عليه لو جالنا بس هيطلع من كل اللي فيه احنا لمتنا دي بالدنيا كلها كل دقيقه انبساط بنستغلها والسكه اللي بتزعل نمشي عكسها رقص اللي مكشر دلعه وتعالى من الحزن نطلعه يالا خلي اليوم ده نولعه ونكتر الحلوين جامدين جامدين وده كده كده صحبتنا الحلوه مأكده لأ بقى والحلو في كل ده احنا كده من سنين لسه الأيام الحلوه بينا مكمله والسهره جامده معانا ولسه مبيته واكيد بكرا اللي جاي اجمل من كده عدي وفوت وكبر وانسى ومتقفش فك الزعل علشان بقى وشك ميكرمش هنعيش الدنيا مره ياعم فكها رقص اللي مكشر دلعه وتعالى من الحزن نطلعه يالا خلي اليوم ده نولعه ونكتر الحلوين جامدين جامدين وده كده كده صحبتنا الحلوه مأكده لأ بقى والحلو في كل ده احنا كده من سنين”

مقالات مشابهة

  • تامر حسني يوجه رسالة هامة إلى جمهوره في أحدث ظهور له (صورة)
  • بسبب مباراة نجله آدم.. تامر حسني يتعرض لموقف كوميدي برفقه أطفال
  • تامر حسني عن فيلم بحبك:من أكتر أفلامي اللي بحبها ومبسوط أنه تأليفي وإخراجي
  • أكتوبر المقبل..عرض فيلم تاج لـ تامر حسني على شاهد
  • "أي كلمة بتضايقني بحولها لطاقة نجاح".. تامر حسني يوجه رسالة للشباب
  • محمد إمام يوجه رسالة لجمهوره في عيد ميلاده الـ 40 (صورة)
  • محمد عادل إمام يوجه رسالة للجمهور بمناسبة عيد ميلاده: «شكراً على كل الحب»
  • تامر حسني : الاستفزاز سر نجاح كلماتي وألحاني
  • «إزاي تحول كلمة تضايقك لنجاح».. تامر حسني يوجه رسالة للجمهور (فيديو)
  • «يا زعيم يا صغير».. منة فضالي توجه رسالة لـ محمد إمام في عيد ميلاده