خاص

رد المطرب المصري، حسام حبيب، على اتهامات زوجته السابقة الفنانة شيرين عبد الوهاب له بسرقتها.

وقال حبيب لـ” ET بالعربي”: “الموضوع مش بالعافية أنا مش عايز أرجع، وأنا اللي في سجن وعايز أتحرر منه، أنا اللي تعبت واستحملت إهانات بقالي سنين على حاجات ما حصلتش، وعمري ما اشتكيت ولا اتكلمت ولا دافعت عن نفسي عشان ميطلعش شكلها وحش، بس خلاص كدا أنا فاض بيا، وكل حاجة هتتقال للناس زي ما حصلت بالضبط”.

وأضاف “أنا عمري ما طلعت أسرار حد بره ولا عمري ما كنت هعمل كده، بس خلاص أنا اضطريت لكده، الحياة مش بالعافية أنا مش عايز أرجعلها، وأنا اللى بستنجد بالناس وبقولهم نجمتكم الكبيرة اللى بتحبوها من سنين كتيرة، عايز ابعد عنها ومش عارف، أتصرف ازاي واستنجد بمين، وأنا بدعي ربنا قدامكم أهو يارب عايز أبعد عنها يارب ومش عارف أعمل إيه”.

ومضى حبيب قائلًا: “أنا تعبت بجد وسنين من الظلم والإهانة وبسكت ومبردش، وكل الكلام اللي كانت بتقوله غلط كله، هو في حد يكون ضارب حد وفاتح له دماغله، ويعتذر له عادي، وقبلها كنت حالق شعرها وتعتذر لي عادي، ويرجعله تاني، هو في حاجة اسمها كدا”.

وأشار إلى أن شيرين “بتقول عشان بهددها! بهددها بإيه دا اللي هي قالته للناس أقوى من أي تهديد، أي اللي عندي أهدده به، وأقول ربنا كبير لحد ما اظبط ورقي وأكلم المحامين بتوعي عشان أعرف أخد حقي ومش هتنازل المرة دي خالص، وهاخد حقي بالقانون لأني عملت حساب للعشرة أكتر من مرة، وكل مرة بيطلع أكتر من اللى قبله، أيام مكالمة لميس الحديدي وطلعت قالت شتائم وحاجات في حقي، كفاية كفاية يا ناس”.

وتساءل قائلًا: “أنا عايز اعرف ازاي سرقتها، هل دخلت وأنا لابس طاقية الإخفاء، ومحدش شافني، وكل مرة سرقة وكلام أقل بكتير من اني أعلق عليه، كل شوية أنا صرفت وعملت، وأنا بستنجد بكل الناس ارحموني منها”.

وتابع حبيب “دا ذنب أنا عملته في حياتي أنا مش عارف إيه دا، ولسه هطلع أتكلم كمان بكل التفاصيل، ومش بقول كده عشان خاطر أخوفها، لا دا حقي، عشان كل شوية يتقال كلام عني وعن أهلي، وأنا مش بشكر في نفسي الحمدلله متربي ومن عيلة كويسة جدا، ومتربي في أماكن كويسة ومتعلم في مدارس كويسة جدا، وبعرف ربنا سبحانه وتعالى”.

المصدر: صحيفة صدى

كلمات دلالية: حسام حبيب سرقة أنا مش

إقرأ أيضاً:

فيديو.. الدموع تغلب باولينيو لحظة الاعتزال

أعلن لاعب الوسط البرازيلي باولينيو، اليوم الأحد، اعتزاله وهو في عمر الـ36.

سبق لباولينيو اللعب لعدة أندية منها كورينثيانز البرازيلي، برشلونة الإسباني، وتوتنهام الإنجليزي.

وقال اللاعب في مقطع فيديو على مواقع التواصل الاجتماعي: "الأمر صعب، اسمي جوزيه باولو بيزيرا ماسيل جونيور، عمري 36 عاماً، وأصبحت الآن لاعباً سابقاً".

Paulinho anuncia sua aposentadoria.

Obrigado por tudo, ídolo. ???? pic.twitter.com/2vPQzmDLB2

— Ronaldo Júnior (@10Junioor) September 8, 2024

ولعب باولينيو كأس العالم مرتين وتويج بكأس القارات في 2013، ولهذا أوضح في المقطع أنه يشعر بكونه مباركاً ومحظوظاً بمسيرته.

وأضاف: "أرض الملعب كانت بيتي وأنا ممتن لما حققته. كنت مثابرا. بدأت وأنا في الخامسة وثابرت لأنني عرفت أنه لا توجد طرق، بل طريق واحد، وهو كرة القدم".

وشكر اللاعب الأصدقاء والأقارب والمدربين على كل الدعم الذي قدموه ما جعله رجلاً وأباً ولاعباً لا يتوقف. 

مقالات مشابهة

  • بو حبيب بحث مع برنامج الأغذية العالمي عودة النازحين وشكر قطر على دعمها المستمر
  • اتهام إسرائيلي لمصر بـ المماطلة في استقبال سفير تل أبيب الجديد
  • الكشف على 850 مواطن بقرية أم حبيب بالإسماعيلية
  • بسبب «تيك توك».. مها أحمد مطلوبة على «جوجل» | تفاصيل
  • وكيل صحة الإسماعيلية تتفقد القافلة الطبية بأم حبيب بالقصاصين فى يومها الثانى
  • فيديو.. الدموع تغلب باولينيو لحظة الاعتزال
  • “واشنطن بوست”: المسؤولون الأمريكيون ناقشوا اتهام نتنياهو علنا بعرقلة صفقة تبادل الأسرى
  • اتهام أممي للاحتلال بشن حملة تجويع ضد سكان غزة.. سلاح التجويع مستخدم منذ 1948
  • لماذا لا يستطيع المدخن الإقلاع عن السجائر؟
  • اتهام سائق بالتسبب فى مصرع آخر صدمه بسيارته فى منطقة العجوزة