حرص الفنان حسام حبيب على التعليق بشأن اتهامات شيرين عبد الوهاب له بسرقتها، والتربح من أعمالها وحفلاتها ومحاولة الإيقاع بينها بين ابنتها. 

وأكد حسام حبيب قائلا: ""الموضوع مش بالعافية أنا مش عايز أرجع، وأنا اللي في سجن وعايز أتحرر منه، أنا اللي تعبت وأستحملت إهانات بقالى سنين على حاجات محصلتش، وعمري ما أشتكيت ولا أتكلمت ولا دافعت عن نفسي عشان ميطلعش شكلها وحش، بس خلاص كدا أنا فاض بيا، وكل حاجة هتتقال للناس زي ماحصلت بظبط، أنا عمري ماطلعت أسرار حد برا ولا عمري ماكنت هعمل كدا".

وأضاف حسام حبيب: "شيرين عبد الوهاب دمها بقا تقيل والمرة دي بجد هحبسها، وهي خرجت النهاردة وقالت الكلام دا لأنها عماله تتصل بيا لحد إمبارح بليل عشان نرجع لبعض، وأنا مبردش عليها، عشان انا رافض نرجع تاني بعد كل اللي حصل أخر مرة لما الأمر وصل للنيابة والحوار كبر، وفي الأخر عشان أنا زهقت عملتلها بلوك".

وأضاف حسام حبيب قائلًا: "طبعا أنا خجلان من كل اللي بيحصل، ومش عارف أقول أية عن اللي بيحصل، بس والله العظيم أنا بريء من اللي بيحصل، ممكن يكون دا حصل عشان خاطر هي بتحاول تتصل بيا بقالها يومين تلاتة وأنا مبردش عليها، الورقة اللي شيرين بتقول بيها أنها حولت ليا مبلغ مالي، مكتوب فيها غرض التحويل لزوج، فأول حاجة كدا هو أنا زوجها !!، ثانيا حتى لو كنت الزوج وهي بتدلعني بالمبلغ دا إزاي تخرج تقول أني عايز أموتها، يا هي بتكدب لما قالت اننا اطلقنا يا هى بتكدب على البنك وقالت أني زوجها وحولتلي".

تصريحات شيرين عن حسام حبيب وقالت شيرين عبد الوهاب إن حسام حبيب يمارس الابتزاز ضدها، ويستخدم ابنتها كأداة لتهديدها بحسب وصف التصريحات، ولذلك تستغيث بالجمهور وبالدولة المصرية لمساعدتها. 

ووصفت شيرين عبد الوهاب حياتها مع حسام حبيب على أنها قصة معاناة استمرت على مدار أكثر من 6 سنوات، تدمرت معها نفسيا بفعل متعمد منه. 

واتهمت شيرين عبد الوهاب حسام حبيب في تصريحات أخرى، بسرقة أموالها وسيارتها وساعتين، والذهب الخاص بها، وحولت له مبلغ 200 ألف دولار من حسابها البنكي للتخلص من ابتزازه. 

وكان تصدر المطرب حسام حبيب التريند على جوجل وإكس ومواقع التواصل الاجتماعي، وذلك بعد خناقته مع طليقته النجمة شيرين عبد الوهاب وتقديمها بلاغ ضده، تتهمه من خلاله بالتعدى عليها بالضرب في فيلتها بالتجمع الخامس.

وعلق حسام حبيب على البلاغ الذي قدمته شيرين عبد الوهاب قائلًا: «التحقيقات مازالت مستمرة وفي شهود وخلال الساعات المقبلة سوف يظهر كل شئ، والله العظيم أنا ممدتش ايدي عليها هي اللي معورة نفسها بطفاية ضربتها في دماغها ومعورة رجليها بمقص».

المصدر: بوابة الوفد

كلمات دلالية: حسام حبيب حسام حبيب حسام حبيب وشيرين حسام حبيب فيديو حسام حبيب وشيرين عبد الوهاب شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب حسام حبيب ع المسرح شيرين وحسام حبيب حسام حبيب لسه حسام حبيب كدابة أغاني حسام حبيب المطرب حسام حبيب طلاق شيرين وحسام حبيب شیرین عبد الوهاب حسام حبیب

إقرأ أيضاً:

لماذا لا يستطيع المدخن الإقلاع عن السجائر؟

كشف الدكتور حسام موافى، أستاذ الحالات الحرجة بكلية طب قصر العيني، سبب عدم قدرة كثير من المدخنين على الإقلاع عن التدخين.

وبين موافى، خلال تقديمه برنامج «رب زدني علمًا»، عبر قناة «صدى البلد»، اليوم الجمعة، سبب الإقبال على التدخين، مشيرًا إلى أن «النيكوتين» هو أفضل دواء للضغط العصبي، ولكنه في نفس الوقت «قاتل».

واستنكر الإصرار على التدخين قائلًا: «إذا كان النيكوتين ضد الضغط العصبي بس هيجيب لك سرطان، هتفضل تاخده برضه؟!».

وعن سبب عدم القدرة عن الإقلاع عن التدخين، أوضح «موافي»، أن تعريف الإدمان قد تغير، مبينًا أن تعريف الإدمان كان: هو تعاطي الإنسان لمادة حال الإقلاع عنها بشكل مفاجئ قد تسبب أعراض انسحابية قد تودي بحياة الإنسان مثل «الهيروين» وغيره.

وأضاف: «عشان كده مينفعش عيان يجيلي العيادة يقول لي: أنا باخد هيروين أقول له: بطل، أبقى أنا مش مذاكر، إنما أقول له: أدخل مصحة، عشان يسحبوا منه المادة تدريجيا إلى أن يعود لما كان عليه».

وأشار أستاذ الحالات الحرجة إلى أن تعريف الإدمان تغير وأصبح: أي مادة مادة تشكل مستوى في الدم يصبح الإنسان مدمن لها.
وتابع: «بالتعريف الجديد السجائر بقت إدمان، عشان كده مش عارف تبطل، النيكوتين بقى له رقم في الدم بتاعك».

المصري اليوم

 

إنضم لقناة النيلين على واتساب

مقالات مشابهة

  • شيرين عبد الوهاب توجه رسالة لجمهورها من خلال بوسي شلبي
  • أول تعليق صوتي من شيرين عبد الوهاب بعد فوزها بجائزة غنائية |فيديو
  • رسالة صوتية من شيرين عبد الوهاب بعد فوزها بجائزة غنائية.. ماذا قالت؟
  • بو حبيب بحث مع برنامج الأغذية العالمي عودة النازحين وشكر قطر على دعمها المستمر
  • الكشف على 850 مواطن بقرية أم حبيب بالإسماعيلية
  • بسبب «تيك توك».. مها أحمد مطلوبة على «جوجل» | تفاصيل
  • وكيل صحة الإسماعيلية تتفقد القافلة الطبية بأم حبيب بالقصاصين فى يومها الثانى
  • لماذا لا يستطيع المدخن الإقلاع عن السجائر؟
  • شيرين.. قمة المجد وقمة الألم
  • شيرين عبد الوهاب :بشكر كل القائمين على دير جيست