حقق سلطان الطرب جورج وسوف بكليب “رقصة أسباني” أكثر من مليوني ونصف مشاهدة، في أسبوعه الأول من طرحه عبر يوتيوب.

 

أغنية رقصة إسباني من كلمات ملاك عادل، ألحان محمد يحي، توزيع: باسم رزق، وتقول كلماتها "وياليلي ياعين جايبه الجمال ده منين انا ضحكتك نستني ده يوم حد ولا اتنين وياليلي ياعين جايبه الجمال ده منين انا ضحكتك نستني ده يوم حد ولا اتنين حلوه وعنيكي حلوه جننتي جناني يااللي عنيكي غنوه وعودك رقصه اسباني حلوه وعنيكي حلوه جننتي جناني يااللي عنيكي غنوه وعودك رقصه اسباني احلوي كمان وريهم الروقان ده كفايه بس الضحكه يا عيني تسلطن السلطان احلوي كمان وريهم الروقان ده كفايه بس الضحكه يا عيني تسلطن السلطان حلوه وعنيكي حلوه جننتي جناني يااللي عنيكي غنوه وعودك رقصه اسباني حلوه وعنيكي حلوه جننتي جناني يااللي عنيكي غنوه وعودك رقصه إسباني.

 

أغنية نجم عالي 

 

طرح جورج وسوف آخر أغانيه “نجم عالي” التي حققت ملايين المشاهدات عبر يوتيوب، من كلمات ملاك عادل، ألحان محمد يحيى، توزيع: زيزو فاروق.

وتقول كلماتها: عشان مش شبهكو بشد انتباهكو عشان قلبي طيب بتستغربوني مالكمش غالي وانا نجم عالي ما ينفعش أصلا في يوم تعرفوني هو الكداب هيعيش مع غير الكداب زيو ولا الخاين هيعيش مع غير الخاين زيو هو الكداب هيعيش مع مين غير كداب زيو ولا الخاين هيعيش مع مين غير خاين زيو يللي انتو دخلتوا حياتي غلط اخرجوا منها واللي زيكو بحمد ربنا ان انا مش زيو واللي زيكو بحمد ربنا ان انا مش زيو انا تعبت منكو ومش هبقى منكو وده عشان قلوبكو ما فيش فيها خير انا ما انفعش ليكو ولا هليق عليكو من ايمتى الصغير بيليق عالكبير

 

أغنية نص عمري 

بجانب أغنية “نص عمري”، التي أهداها لنجله الراحل وديع، وسجلت أكثر من 5 ملايين مشاهدة.

 

وتقول كلماتها “قلت أدفع نص عمري بس اعيش وياك شويه م انت اجمل حاجه فيا واللي بينا خلاص قدر والسنين اهي بينتلي يا احنّ الناس عليا ان عمري عليك شويه وان عمره ما راح هدر قلت أدفع نص عمري بس اعيش وياك شويه م انت اجمل حاجه فيا واللي بينا خلاص قدر والسنين اهي بينتلي يا احنّ الناس عليا ان عمري عليك شويه وان عمره ما راح هدر يا حبيبي يوم ما جتلي كان أول يوم بعمري من ساعة لما شفتك عمري ما حسبت عمري ايامي معاك جميلة ياريتها كانت طويلة نعيش مع بعض عيلة اكمّل بها عمري من بدري بتمناك واهو قلبي راح وياك مخطرش يوم ع البال تسبقني وأمشي وراك لو دمعي سال انهار لو عشت الف نهار مش شايف الا ليل مبيطلعلوش نهار يا حبيبي

المصدر: بوابة الوفد

كلمات دلالية: جورج وسوف جورج وسوف 2024

إقرأ أيضاً:

ثقافة الإسماعيلية.. بدء مشاهدات نوادي المسرح واستمرار الأنشطة الصيفية

شهد قصر ثقافة الإسماعيلية بدء أولى فعاليات الموسم الجديد من تجربة نوادي المسرح، التي تنظمها الهيئة العامة لقصور الثقافة تحت إشراف الكاتب محمد ناصف، نائب رئيس الهيئة.

 

 يأتي ذلك في إطار برامج وزارة الثقافة لتعزيز الفنون المسرحية في مختلف المحافظات.

عرض 6 مسرحيات مميزة

 

تضمن اليوم الأول مشاهدة 6 عروض مسرحية متنوعة، حيث تم عرض مسرحيات مثل "اثنا عشر شخصا في حالة غضب" من تأليف رونالدو روز وإخراج محمود مدحت، و"طبق من ذهب" بتأليف أكرم عطوة وإخراج أحمد ضياء. 

 

كما عرضت مسرحيات "تحت الأرض" و"الحارس" و"مورو"، بالإضافة إلى "مش زي الأفلام"، بحضور لجنة المشاهدة المكونة من كوكبة من المتخصصين في المسرح.

تجربة نوادي المسرح تتوسع

 

تعتبر تجربة نوادي المسرح من أبرز المبادرات الثقافية، حيث يتنافس هذا الموسم 322 عرضا مسرحيا بمشاركة أكثر من ٨٠٠٠ شاب وشابة، مما يساهم في تحقيق العدالة الثقافية في مجال المسرح.

أنشطة صيفية متنوعة في إقليم القناة وسيناء

 

في إطار الأنشطة الصيفية التي تنظمها إدارة إقليم القناة وسيناء الثقافي برئاسة أمل عبد الله، أقيمت محاضرة توعوية حول أضرار الختان على صحة المرأة قدمتها د. أسماء عبد المعبود. 

كما شهد قصر ثقافة الإسماعيلية لقاءً حول إعدادات الصورة من تقديم غادة دهشان وورشة حكي بعنوان "عادات إيجابية للحفاظ على المياه" قدمتها سهى حسن.

ورش فنية بمناسبة المناسبات المختلفة

 

نظم فرع ثقافة الإسماعيلية برئاسة شيرين عبد الرحمن، عددًا من الورش الفنية بمناسبة عيد الفلاح والمولد النبوي الشريف، حيث أقيمت ورش تصميم لوحات عن الريف المصري في بيت ثقافة الضبعية ومكتبة حي السلام، وورشة فنية بمكتبة علي الراعي بالرياح.

أنشطة الهيئة العامة لقصور الثقافة

 

تشهد الهيئة العامة لقصور الثقافة نشاطًا صيفيًا مكثفًا يشمل مهرجان أهالينا، وقوافل حياة كريمة، ومشاريع ثقافية مختلفة، بالإضافة إلى مسابقتين مهمتين هما "مصر تقرأ" و"مصر ترسم" ضمن مبادرة وزارة الثقافة "مصر تبدع".

مقالات مشابهة

  • «إقامة دبي» تتلقى 19784 طلباً في الأسبوع الأول من مهلة تسوية أوضاع المخالفين
  • ثقافة الإسماعيلية.. بدء مشاهدات نوادي المسرح واستمرار الأنشطة الصيفية
  • في هذا الموعد.. جورج وسوف يحيي أحدث حفلاته الغنائية في دمشق
  • الإمارات.. 88% ممن تقدموا لمبادرة تصحيح أوضاع المخالفين للإقامة استمروا بالبقاء في الدولة
  • سهيل الخييلي: 88% ممن تقدموا بطلب تعديل أوضاعهم استمروا بالبقاء في الدولة
  • “الهوية والجنسية”: 88% ممن تقدموا بطلب تعديل أوضاعهم استمروا بالبقاء في الدولة
  • 88% ممن تقدموا بطلبات تعديل أوضاعهم خلال الأسبوع الأول من المهلة استمرو في الإمارات
  • رقصة الذهب على أنغام البنوك المركزية: هل يصمد الملاذ الآمن أمام تقلبات الأسواق؟
  • في ختام الأسبوع الأول لدوري الشركات رقم 57.. انربك يفوز بكأس السلة
  • عايدة فهمي: المسرح سرق عمري.. وهذا سر نجاح عرض «فريدة»