أثارت قصة مندوب التوصيل الشرعي جدلا واسعا على مواقع التواصل الاجتماعي خلال الساعات القليلة الماضية، ولمنع هذا اللغط نشر زوج صاحبة تريند مندوب التوصيل الشرعي، منشورا على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك» دفاعا عن زوجته وعن المندوب.

وجاء في منشور محمد تمام زوج رانيا سنوسي صاحبة تريند مندوب الشحن، الآتي: «صورة أوردر كانت طالباه زوجتي من بنت على فيسبوك وواضح جدًا تفاصيل الأوردر لأنه جاي من مكان قريب فمش متقفل».

وقال محمد تمام زوج رانيا سنوسي: «اللي حصل بقى زي ما حكت زوجتي الكريمة- اللي ظفرها أفضل مليون مرة من أي واحد أو واحدة اتريقوا وعلقوا تعليقات قذرة على البوست- إن المندوب شافه وشاف إنه مش لبس خروج شرعي بس ممكن ناس تخرج بيه عادي- وهم أحرار طبعًا- فطلب من اللي باعتاه تسأل لو هيتلبس برا البيت مش هيوصله ودا أمر نادر وغريب في الزمن دا عشان كده رانيا نزلت بوست بالموقف لعله يكون سبب في باب رزق ليه ولحد هنا الأمر عادي».

أوردر رانيا سنوسي صاحبة تريند مندوب التوصيل الشرعي

وتابع: «مش عادي بقى إن المرضى عُبَّاد الشير واللايك واللي للأسف الشديد منهم بنات ما كانش فيه وقت عند أهلهم يربوهم شيّروا البوست وكتبوا كلام قذر وخدوا البوست في طريق تاني رغم إن الكلام واضح بس للأسف في قلوبهم مرض فزادهم الله مرضًا ولهم عذاب أليم بما كانوا يكذبون».

واستكمل: «البوست دا مش بصدد الدفاع عن زوجتي لأن مقامها معروف ومحفوظ ما فيش حد هيقرب منه ولا هيطوله وإنما لتوضيح الصورة الواضحة وحجة على كل واحد وواحدة قالوا في حقها كلمة مش كويسة.. وأخيرًا أفكركم بقول ربنا سبحانه: "إن الذين جاءوا بالإفك عُصبة منكم لا تحسبوه شرًّا لكم بل هو خير لكم لكل امرئ منهم ما اكتسب من الإثم والذي تولى كبره منهم له عذاب عظيم».

تريند مندوب التوصيل الشرعي

يذكر أن سيدة تدعى رانيا السنوسي، عرضت منشور عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك» تشيد فيه بحرص مندوب الشحن على عدم ارتكاب أي مخالفة واتقائه لله سبحانه وتعالى في عمله.

فكتبت رانيا السنوسي صاحبة أوردر التوصيل: «من فترة طلبت حاجة أونلاين تخص لبس البيت بس ممكن تتلبس خارج البيت أيضًا وتكون غير شرعية، لكن بعد يومين من طلبي لقيت البنوتة اللي طلبت منها بتسألني هلبس الحاجة ديه خارج البيت، مبررة سؤالها إن المندوب لما شاف محتوى الشنطة قِلق، لأنه مش بيوصل أي حاجة غير شرعية».

تريند مندوب التوصيل الشرعي

واستكملت: «عشان كدا قررت أنزل رقم المندوب دا واسمه وأعمل له إعلان هنا -من بعد ما خليت زوجي استأذنه طبعا- وأتمنى أي حد شغال في نطاق القاهرة الكبرى وضواحيها.. إنه يتعامل معاه ويشجّعه، داعية المولى عز وجل أن يحفظه ويثبّته ويرزقه من واسع فضله، ويبارك في أهله».

اقرأ أيضاً«هتلبسيه في الشارع ولا في البيت».. مندوب يرفض توصيل ملابس نسائية «غير شرعية»

ظاهرة غريبة.. استئصال كيسة مبيض من بطن مولودة عمرها يوم واحد

المصدر: الأسبوع

إقرأ أيضاً:

عبد الناصر زيدان: «مش متعاطف مع إمام عاشور وأنا الوحيد اللي اتكلمت في قضيته»

علق الإعلامي عبد الناصر زيدان، على أزمة لاعب الفريق الأول لكرة القدم بنادي الأهلي ومنتخب مصر إمام عاشور، في التعدى على أمن أحد المولات بمدينة 6 أكتوبر.

وقال زيدان خلال تصريحاته ببرنامج "الحكم" والمذاع على قناة "الحدث اليوم"، إن البعض يرى عدم حديثي عن الأزمات التي تحدث داخل جدران النادي الأهلي.

وأضاف، اتحدث بكل شفافية ومهنية عن كل الأزمات التي تحدث سواء في الأهلي والزمالك، وهذا دوري كإعلامي محايد.

وأكمل، تحدث عن أزمة إمام عاشور بشكل مفصل وأنا غير متعاطف معه، وفي برنامجي خصصت ساعة كاملة للحديث عن أزمته مع أمن أحد المولات الشهيرة بمدينة 6 أكتوبر

مقالات مشابهة

  • مستشار قانوني : محامي فتوح طلب استدعاء الطبيب الشرعي .. ودور النيابة انتهى في القضية
  • بملامح الحزن.. رانيا فريد شوقي تقدم واجب العزاء في الراحلة ناهد رشدي
  • في ذكرى ميلادها.. سبب إلقاء القبض على ليلى نظمى صاحبة العتبة جزاز وأماه نعيمة
  • 7 معلومات عن الإذاعية الراحلة سمية إبراهيم.. صاحبة برنامج «طلائع الإيمان»
  • عادل عصام الدين: يظل الهلال هو الهلال اللي يخوف ولا يزال متقدم ع الاتحاد .. فيديو
  • هل أسامح اللي ظلمني ولا آخد حقي منه؟.. أمين الفتوى يُجيب
  • عبدالناصر زيدان: "مش متعاطف مع إمام عاشور وأنا الوحيد اللي اتكلمت في قضيته"
  • عبد الناصر زيدان: «مش متعاطف مع إمام عاشور وأنا الوحيد اللي اتكلمت في قضيته»
  • ورحلت صاحبة أشهر فرح في الدراما المصرية
  • بتلاوة القرآن وإنشاد الأشعار والمدائح.. الإفتاء توضح الحكم الشرعي في الاحتفال بالمولد النبوي الشريف