#سواليف

كشفت التحقيقات في واقعة #مقتل هيفاء وهاتان علاء في الواقعة المعروفة إعلاميا بـ” #قاتلة صغارها التوأم بالغردقة”، أن والدتهما المتهمة “أمل” أنهت حياتهما عمدا مع سبق الإصرار.

وأفاد التحقيقات بأن #المتهمة كممت فم كل منهما بخرقة قماش حتى فارقن الحياة.

وقالت قاتلة صغارها التوأم بالغردقة أمام جهات التحقيق: “سحبت بإيدي إسدال من جنبي وشديت هاتان على رجلي وروحت بإيد مسكت رأسها وبالإيد التانية حطيت الإسدال على بقها ومناخيرها وكتمت نفسها، وعلشان هما كان نفسهم هادي وضعيف بطبيعتهم من يوم ما اتولدوا، فأنا يدوب عشر دقايق كده وحسيتها قطعت النفس خالص”.

مقالات ذات صلة “لا نسبة عامة للنجاح” في الثانوية العامة بفلسطين بعد تغيب 39 ألف طالب غزي 2024/07/29

وأضافت: “روحت مرجعاها مكانها على مرتبة السرير وشديت هيفاء وجبتها على رجلي، وروحت برضه كتمت نفسها بالطريقة نفسها بالظبط، ولما اتأكدت إنهم ماتوا قعدت أعيط وأقولهم سامحوني علشان دي الظروف اللي عملت كده مش أنا”.

وتابعت قائلة: “فضلت أعيط لحد ما نمت جنبهم من غير ما أحس ومرة واحدة صحيت لقيت الساعة 5:30 الفجر، وببص على بناتي لقيت جسمهم تلج ومزرقين روحت لفيتهم بالإسدال علشان أدفيهم لحد ما أجيب تاكسي وأرجع، وفعلا طلعت وقفت تاكسي وأخدت البنتين وديتهم المستشفى ولما سألوني في #المستشفى قولتلهم صحيت لقيتهم ميتين كده معرفش ازاي، ومكنتش فاكرة حد هيسأل في التفاصيل دي، أنا قولت هيلاقوهم عيلين صغيرين هيصعبوا عليهم ويدفنوهم وأبقى ريحتهم وريحتني بس لقيتهم في المستشفى قعدوا يسألوا ويدققوا، فقولتلهم اللي حصل وبعدين روحت على القسم وجابوني على هنا”.

ومضت المتهمة قائلة: “أنا مطلقة وقاعدة لوحدي في الشقة أنا وبناتي الاتنين الله يرحمهم وحامل في الشهر الثامن حاليا، وأنا معرفتش أطلع لبناتي شهادات ميلاد أصلا من ساعة ما اتولدوا علشان يوم ما خلفتهم أبوهم رفض يعترف بيهم، وقال إنهم مش ولاده ولحد النهاردة مسجلتهمش ولا طلعتلهم شهادات ميلاد، وفضلت أنا أرعاهم وأخلي بالي منهم، وكنت كل ما أشتغل وأجيب فلوس أروح أجيب للعيال فيتامينات وأكل وبامبارز بالفلوس اللي اشتغلت بيها، وكنت بلف بيهم على الصيدليات، وكانوا بيقولولي لازم ياخدوا فيتامينات بس لقيت إن الفيتامينات مبتجيبش نتيجة وهما مبيعرفوش يتكلموا زي ما هما، وفضلت على الحال ده لحد ما بقى عندهم أربع سنين وبرضه ملقيتش أي استجابة”.

جدير بالذكر أن #محكمة_جنايات البحر الأحمر قضت بإعدام المتهمة بقتل صغيرتيها #التوأم شنقا عقب ورود تقرير مفتي الجمهورية بالموافقة على الحكم.

المصدر: سواليف

كلمات دلالية: سواليف مقتل قاتلة المتهمة المستشفى محكمة جنايات التوأم

إقرأ أيضاً:

كريم محمود عبدالعزيز بطل فيلم "الهنا اللي أنا فيه"

تعاقد الفنان كريم محمود عبدالعزيز على بطولة فيلم جديد بعنوان الهنا اللي أنا فيه، سيشهد ظهور عدد من ضيوف الشرف، وسينطلق تصويره خلال أيام، من تأليف أيمن بهجت قمر.

 

تفاصيل فيلم الهنا اللي أنا فيه

 

يعد فيلم الهنا اللي أنا فيه من نوعية الأعمال الاجتماعية الكوميدية، وجاري حاليًا التعاقد مع باقي أبطاله، والعمل من تأليف أيمن بهجت قمر، إخراج خالد مرعي، وإنتاج زيد كردي وأحمد بدوي وجابي خوري.

احدث اعمال كريم عبد العزيز 

 

ومن ناحية أخرى، يواصل كريم محمود عبدالعزيز في الفترة الحالية تصوير مسلسله الجديد مملكة الحرير، والعمل يتناول صراع الأشقاء، ويدور في إطار فانتازي كوميدي، مكون من 10 حلقات، ويشارك في بطولته أسماء أبو اليزيد، أحمد غزي، محمود البزاوي، وسلوى عثمان، ومن إخراج بيتر ميمي.

قصة مسلسل مملكة الحرير 

 

تدور أحداث مسلسل مملكة الحرير في إطار فانتازي عن حقبة زمنية معينة، وتم التعاقد حتى الآن مع كلا من سلوى عثمان ومحمود البزاوى، أسماء أبواليزيد، ومن المقرر طرحه على أحد المنصات الإلكترونية، وجارى التعاقد مع باقي فريق العمل. 

آخر اعمال كريم محمود عبدالعزيز

 

وكان آخر أعمال كريم محمود عبدالعزيز هو مسلسل البيت بيتي 2، والذي قدمه في بطولة مشتركة مع مصطفى خاطر، وحقق نجاحًا ملحوظًا وتصدر تريندات السوشيال ميديا، والمسلسل تدور أحداثه في إطار اجتماعي كوميدي رعب، مكون من 10 حلقات، من بطولة كريم محمود عبدالعزيز، مصطفى خاطر، ميرنا جميل، سليمان عيد، سامي مغاوري، أحمد بدير، محمد عبدالعظيم، مي القاضي، وكريم مغاوري، والعمل من تأليف كريم سامي وأحمد عبدالوهاب، إنتاج أمير شوقي، وإخراج خالد مرعي.

وايضا شارك في فيلم بيت الروبي، الذي قدم بطولته مع كريم عبدالعزيز في العام الماضي 2023، يدور في إطار اجتماعي كوميدي، يناقش إيجابيات وسلبيات السوشيال ميديا، وشارك في بطولته نور اللبنانية، تارا عماد، الطفل معاذ جاد، والطفلة لوسيندا، مع ضيوف الشرف محمد عبدالرحمن، سارة عبدالرحمن، مصطفى أبو سريع، شريف دسوقي، طه دسوقي، والإعلامية منى الشاذلي، والفيلم من تأليف محمد الدباح وريم القماش وإخراج بيتر ميمي.

مقالات مشابهة

  • سمر تقيم دعوى خلع: «اتجوز اللي أمه عايزاها وقالوا لي ابنك مات»
  • بعد تعرض سيدة وابنتها لعقر كلب.. تعرف على الإسعافات الأولية العاجلة
  • كريم محمود عبدالعزيز بطل فيلم "الهنا اللي أنا فيه"
  • علشان متقلقش وتستعجل.. 7 أعراض متوقع ظهروها عند الإقلاع عن التدخين
  • كلبه عقر سيدة وابنتها الحامل.. حبس مدير مستشفى بالشيخ زايد
  • إعلام العدو: اعتقال سيدة صهيونية بسبب رشقها الرمال على “بن غفير”
  • أخنوش: الأوراش التي أطلقها المغرب بقيادة جلالة الملك لقيت إشادة المسؤولين الصينيين والأفارقة
  • أحمد عز يعود إلى “فرقة موت”
  • “الحريديم”: التجنّد في “الجيش” أسوأ علينا من الموت
  • المغرب.. تسمم 30 شخصا بـ”الخبزة العجيبة” في الدار البيضاء