نجح أمير عيد في تحقيق نجاح كبير بـ "روكسي" في وقت قياسي، حيث أحتل المركز الخامس بتريند "يوتيوب " بعد ساعتين فقط من طرحها.


تفاصيل روكسي لـ أمير عيد


وطرح أمير عيد ميني ألبوم بعنوان "روكسي" يضم 5 أغاني سيتم طرحهم من خلال 3 فصول لعرض الحكاية، وجاء الفصل الأول باسم "حاجات جوايا"، والفصل الثانى "اسمك ايه"، وتم تصوير الأغانى على قصة فيلم قصير أمير عيد البطل ومعه ندى أبادر، ومن إخراج نازلى أبو سيف، والقصة سوف يتم استكمالها، وحققت الأغنية نجاح كبير حيث تصدرت المركز الخامس "يوتيوب "


كلمات أغنية روكسي 
 


وشي للبار وضهري للمكان 
مش قادر ناس مش قادر عالكلام
تمام برمي السلام
لكن ده ميمنعش اني زهقان 
عاوز شوشره دون اي احتكاك 
انا عايز حب كبير مش قادر ارتباط
انا عاوز لمه عشان لما بروح 
دماغي بترقصني وبفكر في حاجات 

حكايات وقصص كتير انا لسه بألفها
حاجات جوايا انا لسه مش عارفها 
حكايات وقصص كتير انا لسه بألفها


سألتني انت مين قلتلها بحاول اكون انا 
بلعب مع نفسي ساعات لعبه الاسئله 
والحقيقه النتيجه كانت مذهله 
شويه مخجله لكن هحكيلك 
بحب الموناليزا عشان الناس بتحبها 
بس الحقيقه عمري في يوم ما فهمتها 
عندي شويه مباديء لكن متجزئه 
عندي مشاعر فاضل تكه وتبقي ملزقه 
بضحك ساعات في السينيما علي ضحك ناس
بس الحقيقه الفيلم غبي مفيهوش احداث 
بعمل حاجات كتير محفوظه مش مفهومه
وحبيت عشان حاجات تانيه غير الاحساس


حاجات جوايا انا لسه مش عارفها 
حكايات وقصص كتير انا لسه بألفها
حاجات جوايا انا لسه مش عارفها 
حكايات وقصص كتير انا لسه بألفها

آخر أعمال أمير عيد
 

يذكر أن آخر أعمال أمير عيد هو مسلسل "دواعي سفر"، وتدور أحداثه حول شخصية تدعى «إبراهيم»، الذي يعيش في عالم من نسج خياله، وعندما يجد نفسه في موقف صعب، يقرر تغيير حياته، ويساعده في ذلك جاره الشاب «علي»، وتتوالى الأحداث.

فريق عمل دواعي سفر

“دواعي سفر” يضم نخبة من نجوم الفن فهو من بطولة أمير عيد ويشاركه بطولة العمل عدد كبير من الفنانين، أبرزهم  نادين، أحمد غزي، كامل الباشا، نادين وأيمن الشيوي، إخراج محمد ناير.

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: في ساعتين فقط

إقرأ أيضاً:

مراحل الفراق .. حكايات ألبوم سمر طارق المنتظر على مسرح القلعة

تصعد الفنانة سمر طارق، غدًا، للمرة الأولى على مسرح مهرجان القلعة الدولي للموسيقى والغناء في دورته 32، لتقدم لجمهورها مجموعة من أشهر أغانيها بالإضافة إلى أحدث أغاني ألبوم “مرايا”.

سمر طارق تغني ألبوم فرق توقيت للمرة الاولى على مسرح القلعة

تقدم سمر طارق حفلها الأولى في القلعة بالتزامن مع طرح أغاني أحدث ألبوماتها “فرق توقيت”، التي قدمت منه 4 أغاني على مدار الأسبوعين الماضيين، على قناتها الرسمية على موقع الفيديوهات الشهير “يوتيوب”، وهم “حجرة ورقة مقص، ماتسألنيش، مرايا، الغضب”

 

تفاصيل أغنية حجرة ورقة مقص وكلماتها 

أغنية “حجرة ورقة مقص” هي الأعلى بين الأغاني المطروحة بأكثر من 140 ألف مشاهدة، ومن كلمات وألحان سمر طارق، توزيع:نور عباس، وتقول كلماتها "سلامة قلبك المجروح وجع طوّل مسيرُه يروح ولو شد الهوى وياه ماتزعلش أكيد كان خير تعيط فا الهوا بيقل تصدق إن بعد الضل في نور كالعادة نستناه ماتزعلش أكيد كان خير حجرة ورقة مقص حبيب وحيد واقف على باب المطار بيبص يمكن ترجعلي تاني شمس وقت المغيب يرجع نهار نرجع نحس في نص البحر بتحاول تقابل قد ما تقابل بتتغير وتتبدل ساعات يمكن لكن مـ الشوق بعيدة الروح بتتقابل وعـ الدنيا بتتتحايل قلوب بتحن لبعضها دموع نازله لفوق

 

أغنية ماتسألنيش وكلماتها

أما أغنية “ماتسألنيش”، أكثر من 26 ألف مشاهدة من كلمات سمر طارق، ألحان بيتر سمير، توزيع نور عباس، وتقول كلماتها “ماتسألنيش على الماضي وعـ الأيام ولا كان فين مخبيلنا تدوس العشرة عـ الأحلام حاجات شاريينها فاتبيعنا لا نشبه بعض في الرحلة ولا القصة اللي عيشناها ده يوم مابنتفق على حاجة ييجي الصبح تنساها آمنت بكل شيء إلا إنك تكون عارف تصون كلام اتقال في يوم بينا وقف الشريط ثابت عشان مافيهوش أمان على فين خدنا الزمان وياريت ما قدرنا روحنا في طريق مجهول بندُور في دايرة نقول كان حبنا معقول هو اللي يكسرنا لا نشبه بعض في الرحلة ولا القصة اللي عيشناها ده يوم مابنتفق على حاجة ييجي الصبح تنساها آمنت بكل شيء إلا إنك تكون عارف تصون كلام اتقال في يوم بينا”

 

 

كلمات أغنية مرايا ومشاهداتها 

وحققت أغنية مرايا أكثر من 55 ألف مشاهدة، ومن كلمات سمر طارق ، ألحان معتز ماضي، توزيع :محمد صقر، وتقول كلماتها "على طرف قلبي الحزن سجن مربوط بعيد فوق السما الصمت في الإحساس أحن من كلمة فضّت روحي انا واقعين في نص المشكلة بكل الحلول الممكنة خلصنا كل الأسئلة وقابلتنا مراية نفسنا أرجع نقطة ما بدأت في أثر للعشرة دي ولا أخدتنا الدنيا وتوهنا مابقاش لوجودنا أدلة نُص التصريح كلمات كل الكلمات مركونه نُص العلاقات تفاصيل كل التفاصيل ملعونه واقعين في نص المشكلة بكل الحلول الممكنة خلصنا كل الأسئلة

موعد طرح أغنية كل اللي فات

كما سيتم طرح الأغنية الرابعة “كل اللي فات”، الليلة في الرابعة عصرًا، من كلمات سمر طارق، ألحان محمد بحيري، توزيع بيتر سمير، وتقول كلماتها "كل اللي فات إثبات إن الحياة هتمر، وان الوجع لو بات، بيقل منه المر، كل اللي كان بيضر، دلوقتي مش حاسُه كل اللي كان بيكُر، من أصله بتقُصه .. فـ بقيت في نفسك بس والنفس أمّارة مبقيتش عايز حد وخسارة بخسارة .. كل اللي فات إثبات ، إن اللي فات دا بجد .. فاتبقى منك إيه والحلم كان عـ القد كل امّا تمشي طريق تلقى الطريق اتسد  مبقيتش غاوي الحلم وبتصحى من نُصه .. غميت عيون الناس ولسه بيبصوا .. فـ بقيت في نفسك بس والنفس أمّارة مبقيتش عايز حد وخسارة بخسارة .. كل اللي فات إثبات ، إن اللي فات دا بجد ..

موعد حفل سمر طارق في مهرجان القلعة 2024

يقام حفل سمر طارق في العاشرة مساءً على مسرح محكى القلعة، على أن تكون سعر التذكرة موحد لجميع الفئات بقيمة 60 جنيهًا، ويتم حجزها إلكترونيًا أو عن طريق منافذ البيع أما القلعة.

 

 

 

مقالات مشابهة

  • فيلم عصابة الماكس يستمر في المرتبة الرابعة .. حقق 45 ألفًا أمس
  • فيلم عصابة الماكس يواصل احتلال المرتبة الرابعة
  • العراق يحتل المرتبة الرابعة بشراء “الماء” من تركيا!
  • مراحل الفراق .. حكايات ألبوم سمر طارق المنتظر على مسرح القلعة
  • حمادة هلال يحتل التريند الرابع بكليب "حصل" عبر "يوتيوب"
  • أشهرها شال فلسطين.. أبرز الملاحظات على حفلة كاريوكي بمهرجان العلمين
  • احتل المرتبة الرابعة .. إيرادات فيلم عصابة الماكس في آخر ليلة
  • العراق يحتل المرتبة التاسعة عالميا بشراء الذهب
  • أمير عيد يغني «حب تحت الإنشاء» لأول مرة في مهرجان العلمين الجديدة
  • أمير عيد يغني «حاجات جوايا» و«اسمك إيه» لأول مرة في مهرجان العلمين الجديدة