نجح أمير عيد في تحقيق نجاح كبير بـ "روكسي" في وقت قياسي، حيث أحتل المركز الخامس بتريند "يوتيوب " بعد ساعتين فقط من طرحها.


تفاصيل روكسي لـ أمير عيد


وطرح أمير عيد ميني ألبوم بعنوان "روكسي" يضم 5 أغاني سيتم طرحهم من خلال 3 فصول لعرض الحكاية، وجاء الفصل الأول باسم "حاجات جوايا"، والفصل الثانى "اسمك ايه"، وتم تصوير الأغانى على قصة فيلم قصير أمير عيد البطل ومعه ندى أبادر، ومن إخراج نازلى أبو سيف، والقصة سوف يتم استكمالها، وحققت الأغنية نجاح كبير حيث تصدرت المركز الخامس "يوتيوب "


كلمات أغنية روكسي 
 


وشي للبار وضهري للمكان 
مش قادر ناس مش قادر عالكلام
تمام برمي السلام
لكن ده ميمنعش اني زهقان 
عاوز شوشره دون اي احتكاك 
انا عايز حب كبير مش قادر ارتباط
انا عاوز لمه عشان لما بروح 
دماغي بترقصني وبفكر في حاجات 

حكايات وقصص كتير انا لسه بألفها
حاجات جوايا انا لسه مش عارفها 
حكايات وقصص كتير انا لسه بألفها


سألتني انت مين قلتلها بحاول اكون انا 
بلعب مع نفسي ساعات لعبه الاسئله 
والحقيقه النتيجه كانت مذهله 
شويه مخجله لكن هحكيلك 
بحب الموناليزا عشان الناس بتحبها 
بس الحقيقه عمري في يوم ما فهمتها 
عندي شويه مباديء لكن متجزئه 
عندي مشاعر فاضل تكه وتبقي ملزقه 
بضحك ساعات في السينيما علي ضحك ناس
بس الحقيقه الفيلم غبي مفيهوش احداث 
بعمل حاجات كتير محفوظه مش مفهومه
وحبيت عشان حاجات تانيه غير الاحساس


حاجات جوايا انا لسه مش عارفها 
حكايات وقصص كتير انا لسه بألفها
حاجات جوايا انا لسه مش عارفها 
حكايات وقصص كتير انا لسه بألفها

آخر أعمال أمير عيد
 

يذكر أن آخر أعمال أمير عيد هو مسلسل "دواعي سفر"، وتدور أحداثه حول شخصية تدعى «إبراهيم»، الذي يعيش في عالم من نسج خياله، وعندما يجد نفسه في موقف صعب، يقرر تغيير حياته، ويساعده في ذلك جاره الشاب «علي»، وتتوالى الأحداث.

فريق عمل دواعي سفر

“دواعي سفر” يضم نخبة من نجوم الفن فهو من بطولة أمير عيد ويشاركه بطولة العمل عدد كبير من الفنانين، أبرزهم  نادين، أحمد غزي، كامل الباشا، نادين وأيمن الشيوي، إخراج محمد ناير.

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: في ساعتين فقط

إقرأ أيضاً:

بيركز في الرقص.. تامر أمين ينفعل بسبب إمام عاشور: مليون جنيه مش كتير

علق الإعلامي تامر أمين، على أزمة لاعب النادي الأهلي إمام عاشور، قائلا: "غرامة المليون جنيه في مش كتير على إمام عاشور".

وأضاف الإعلامي تامر أمين، خلال تقديمه برنامج "آخر النهار"، المذاع عبر فضائية "النهار"،: "الكابتن محمد رمضان لقى إن اللاعب محتاج يفهم أكتر المنظومة إللي هو فيه، وصحيح إن إمام انضبط كتير عما قبله ولكنه ليس الانضباط الذي يوافق ويتناسب مع أخلاق وسلوكيات الأهلي ولاعبيه".

.

وتابع: " محمد رمضان لاحظ إن إمام عاشور جزء كبير من تركيزه في السوشيال ميديا والتيرندات والرقص والاحتفالات والرد على الناس، ودي حاجة مش كويسة لأنها تؤثر على أدائه وتركيزه في الملعب".

وتابع: "فيه ناس كتير سنت سنانها وطبعا المتصيدين وإللي متضايقين بوجود إمام عاشور في الأهلي، حبوا يولعوا في الحريقة زيادة ويعلموا فورتينة ما بين الأهلي وإمام".

وأضاف الإعلامي تامر أمين،: "عجبني رد فعل إمام أنه عمل تغريدة اعتذار واضحة لإنه سكت كل المتخرسين وإللي عايزين يصطادوا في الماء العكر".
 

مقالات مشابهة

  • «أبويا وصاني أمشي كويس».. حكايات شعبان عبد الرحيم مع أبنائه
  • من ملفات المحاكم المصرية.. حكايات جريئة في مسلسل "ساعته وتاريخه"
  • بـ120 ألف جينه.. فيلم «مين يصدق» يحتل المركز الثاني بدور السينما
  • منى زكي: أزمات المرأة دائمًا تنسج حكايات خارج المألوف
  • منى زكي: فخورة بعرض «رحلة 404» في هوليود وأزمات المرأة تنسج حكايات خارج المألوف
  • برنامج مودة عن ارتفاع نسب الطلاق: شباب كتير مش عارفة هي ليه بتتجوز| فيديو
  • معاه فلوس كتير أوي| اعترافات حارس عقار متهم بسرقة مشغولات ذهبية
  • الفنانة يسرا تشارك في حملة الشركة المتحدة «للعلم».. «خبر غلط بيأذي ناس كتير»
  • بيركز في الرقص.. تامر أمين ينفعل بسبب إمام عاشور: مليون جنيه مش كتير
  • بفوز ساحق على وست هام.. أرسنال يحتل الوصافة في "البريميرليغ"