استضافت الإعلامية نهال طايل، خلال حلقة اليوم من برنامج "تفاصيل" والمذاع عبر قناة صدى البلد، أب يعاني من جحود أبنائه الذين طردوه من البيت في واقعة مؤثرة.

وقال الحاج عز الدين خلال حواره بالبرنامج،:" أولادي رموني رغم أني رجل مريض وعندي عضروف يؤثر  علي النخاع الشوكي ويجعلني لا أقوي علي الحركة".

وتابع:"أحد أبنائي الثلاثة ضحك عليا وطلعني من بيتي الملك عشان مراته، أهلها رافضين بنتهم تقعد في بيت إيجار وبعدها ضربني أنا ووالدته ووقعني كسرلي سنتي".


واردف،:" بعد ما اولادي الثلاثة الرجال اتخلو عني جبت قرض عشان أعمل جلسات علاج طبيعي وبقيت أسدد من معاشي، مضيفا:" أبني كان بيقول أن مش هجاي من بيتي عشان أدخلك الحمام".

المصدر: صدى البلد

كلمات دلالية: برنامج تفاصيل توك شو اخبار التوك شو

إقرأ أيضاً:

«إزاي تحول كلمة تضايقك لنجاح».. تامر حسني يوجه رسالة للجمهور (فيديو)

وجه الفنان تامر حسني، رسالة لجمهوره شجعهم فيها على عدم التأثر بالانتقادات، وتحويلها لنجاح، وروى قصة بدايته الفنية وكيف وصل إلى مرحلة أنه يُلحن ويكتب أغانيه.

تامر حسني يروي قصة بداية كتابة أغانيه وتلحينها

ونشر تامر حسني عبر حسابه على موقع الفيديوهات «إنستجرام»، مقطع فيديو، وكتب: «زمان وأنا ببدأ حياتي مكنتش ناوي إني أصمم أكتب أغانيا وألحنها عملت أول لحن في حياتي لأغنية اسمها راحت حبيبتي في ألبوم تامر وشيرين وأنتم عارفين الألبوم ده إزاي نجح وكل أغانيه نجحت وكانت الأغنية كلمات الشاعر الكبير بهاء الدين محمد، طلع صحفي ينتقدني وكتب هو أنت لحقت تنجح عشان تلحن».

View this post on Instagram

A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny)

وتابع: « فسألت نفسي هو كتب كده ليه مع إن الأغنية من أنجح أغاني الألبوم وأكثر أغنية ساعتها أثرت في الشباب، فسألت هو مين الصحفي ده طلع صاحب مطرب معين فعرفت إنه يمكن يكون غيران شويه وخلاص، بعد شوية نزلت أغنية عيونه دار وكسبت مسابقة كبيرة جداً في مصر ساعتها على نجوم اف إم وأخدت لقب أغنية القرن فطلع نفس الصحفي كتب أنت مصمم تلحن ليه تخيلوا أغنية حاصلة على لقب أغنية القرن وبتتحارب».

تامر حسني يكشف تأثير الانتقادات عليه

وتحدث عن كيفية تأثير انتقاد الصحفي عليه، قائلًا: «من هنا خدني الحماس أدور جوه نفسي وأركز جامد إني أغيظه ومش بس ألحن لاء أنا هلحن وهكتب أغانيا، وفعلاً من قلبي بشكر الصحفي والمطرب اللي خلاه يكتب كده لأن لولاهم مكنتش عملت الأغاني اللي هذكرها دي ومكنتش هبقى في مكانتي دي وياريت تركزوا إنهم كلهم كلامي ولحني عشان في ناس كتير متعرفش، نور عيني، كل مره، لما بتكون بعيد، أنا مش عارف اتغير، يا بنت الأيه، قسمة ونصيب، هي دي، أنا ولا عارف، يا تاعبني، ضحكتها مبتهزرش، ماتوصينيش، إرجعلي، ميحرمنيش منك، الله يباركلي فيك، صوتِك، بغير عليها، اسكتي، حرقة دم، زي الأيام دي، تليفوني رن، سي السيد، 100 وش، هدلعني، come back to me».

كما وجه رسالة للشباب، قائلًا: «طبعاً لسه في أغاني كصير بس دول اللي حضروا في ذهني دلوقتي ولما لحنت وألفت لغيري كانوا أغنيتين، قوم أقف وأنت بتكلمني لـ بهاء، وبص بقى لـ شيرين، كل دول كلماتي وألحاني تخيلوا بقى قد إيه الصحفي ده، والمطرب اللي زقه عليا فادوني في مستقبلي قد إيه كلمة جارحة المقصود منها تحطيمي بكرم ربنا أقدر أحوّلها لأحد الأسباب اللي تخليني أنجح وأكمل 20 سنه من كلامي وألحاني بكتب البوست ده عشان عارف إن كثير مننا بيسمع كلام مُحبط كل يوم فـ بلفت نظره أنه عنده فرصة كل يوم أنه يسمع كلمة تضايقه عشان يحولها لطاقة نجاح عظيمة تفرق في مستقبله وحياته».

اقرأ أيضاًبعد الانتهاء من تصويره.. تامر حسني يكشف عن موعد عرض «ري ستارت» | صورة

«أكتر حد جبر بخاطري».. تامر حسني يوجّه رسالة شكر لـ محمد سامي (صورة)

«المسامح كريم».. تامر حسني يرد على اعتذار شذى بهذة الطريقة

مقالات مشابهة

  • «إزاي تحول كلمة تضايقك لنجاح».. تامر حسني يوجه رسالة للجمهور (فيديو)
  • نشوب حريق فى شقة وإصابة شخصين بمركز جهينة سوهاج
  • احترس.. خطوات يجب تتبعها عند شراء شقة حتى لا تقع فريسة للنصابين
  • مدير مدرسة ينظف ويخطط “مدرستي بيتي و الميزانية ضعيفة والعمل ليس عيب”
  • 7 نصائح عند استثمار أموالك والحصول على أرباح.. «عشان متخسرش»
  • إسماعيل يس و«السخان المرعب».. ماذا وجد «أبو ضحكة جنان» في شقة الإبياري؟
  • هيئة الإحصاء: استقرار معدل التضخم في السعودية عند 1.6% خلال الأشهر الثلاثة الماضية 2024
  • الجيش الإسرائيلي يعترف بمقتل 3 من أسراه بإحدى الغارات على غزة
  • «عشان المدارس».. طريقة تحضير الميني بيتزا في البيت
  • “الإحصاء”: استقرار معدل التضخم في المملكة عند 1.6 % خلال الأشهر الثلاثة الماضية