هنا الزاهد.. حلت الفنانة هنا الزاهد، مساء ليل الإثنين، 15/7/2024 ضيفة مع الإعلامية إسعاد يونس، في برنامجها «صاحبة السعادة»، عبر قناة dmc، وكشفت هنا الزاهد خلال اللقاء عن علاقتها مع والدها، بجانب العديد من الأسرار الأخرى عن حياتها.

هنا الزاهد تتحدث عن والدها لأول مرة مع صاحبة السعادة

تحدثت هنا الزاهد، لأول مرة عن والدها، وكشفت عن علاقتها به، قائلة: «بابا موجود وكان موجود معايا يوم فرحي وفي ناس كتير متعرفش كده وفاكرينه مش موجود، بس هو مش قريب مننا كان نفسي يكون قريب، وأنا في المدرسة كنت بخاف أعمل حاجة غلط عشان لو جالي استدعاء ولي أمر هو مش هيجي، وكان نفسي لما أحب حد أروح أخد رأيه ويقولي شايفه كويس ولا لأ كان هيكون ليه نظرة تانية غير أمي وأوقات ببقى عايزة أشتكيله منها».

وأشارت هنا الزاهد إلى موقف الفنان صلاح عبد الله مع ابنته في حفل زفافها، ورغبتها في أن تكون علاقتها مع والدها قوية، قائلة: «في فرح بنت صلاح عبد الله كنت شايفاه بيعيط عشان بنته بتتجوز وهتسيبه بحرقة، وقفت على جنب قعدت أعيط وكنت حاسه إني نفسي أعيش الإحساس ده.. لكن في النهاية هو إنسان كويس ربنا يخليله أسرته لكن انا افتقدت مشاعر الأبوة وكان نفسي أستفاد منه لأنه إنسان مثقف جدًا».

هنا الزاهد توجه رسالة لوالدها

ووجهت هنا الزاهد رسالة مؤثرة لوالدها، وكأنه متواجد أمامها، كما طلبت منها إسعاد يونس، قائلة: «كان نفسي تكون معايا في كل فترات حياتي، وتسمع كل اللي جوايا لأنك مثقف وكنت هستفيد منك كتير ومن خبرتك وتجاربك.. أنا مفتقداك أوي وكان نفسي تقولي لأ على الحاجات الغلط اللي بعملها وكان نفسي تحضر نجاحاتي أنا لحد دلوقتي بكون مستنية مكالمتك بعد كل عمل ليا عشان تقولي رأيك».

هنا الزاهدهنا الزاهد تكشف عن بداية حبها لتامر حسني

وكشفت هنا الزاهد عن بداية حبها للفنان تامر حسني، قائلة: «كان عندي أنا واختى عروستين باربي، وقصيت لواحده منهم شعرها وعملت حواجبها زي تامر من حبي فيه، وسميت العروسة تامر حسني».

تابعت: «ولما قابلت تامر أول مرة حكيتله القصة دي، وقولتله انت بالنسبالي عروسة مش فنان، بقى كل ما أعمل حاجه غلط يقولي يلا ياعروسة».

هنا الزاهد تتحدث عن مرض والدتها

وتحدثت هنا الزاهد عن شعورها عند مرور والدتها بأزمة صحية، قائلة: «ده الوقت اللي أنا حسيت أني اتكسرت جدًا، وأنا كنت بصور ولقيت فرح بتكلمني بتقولي هنا الحقينا، وماما كانت عاملة الأشعات وكنا مستنين النتيجة وطلع عندها المرض الخبيث، وسمعت الخبر انهارت وكنت واقفة وقعدت مش عارفة أقف».

هنا الزاهد

عن تأثير مرض والدتها عليها وعلى شقيقاتها قالت هنا الزاهد: «اللي مالوش خير في أهله مالوش خير في حد، وأمي لما بروح شركات إنتاج بتبقى جمبي عشان تطمن عليا وبتبقى دايمًا معايا في كل حاجة في حياتي، وهي الحمد لله أحسن بكتير دلوقتي والفترة دي احنا التلاتة اتدمرنا نفسيًا، ودايمًا بدعي وبخاف أوي من فكرة أن في أي يوم يحصل أي حاجة والله مش عارفة هيجرالي ايه».

اقرأ أيضاً«معيطتش بعد الطلاق» وأحمد فهمي مش صاحبي.. أبرز تصريحات هنا الزاهد مع إسعاد يونس

هنا الزاهد تكشف أسباب إجرائها عملية تجميل في أسنانها | فيديو

قناة «dmc» تروج لحلقة هنا الزاهد مع إسعاد يونس

المصدر: الأسبوع

كلمات دلالية: هنا الزاهد تصريحات هنا الزاهد الفنان هنا الزاهد هنا الزاهد وکان نفسی کان نفسی

إقرأ أيضاً:

ما بين الدراما والسينما.. هنا الزاهد تعيش حالة نشاط فني

 

 تعيش النجمة هنا الزاهد حالة ما بين مسرح وسينما وتليفزيون، حيث تعاقدت على مسلسل جديد لرمضان القادم بعنوان "الزواج فيه سم قاتل" من إخراج ياسمين أحمد كامل.


كما انتهت هنا الزاهد من تصوير مسلسل " إقامة جبرية" منذ عدة أشهر من إخراج أحمد سمير فرج ومن بطولة محمد الشرنوبي، صابرين، أحمد والي، ثراء جبيل، وغيرهم.

 

تشارك هنا الزاهد في فيلم “إن غاب القط” مع النجم آسر ياسين، بعد أن تنتهي من تصوير فيلمها "ري ستارت" الذي تشارك في بطولته مع تامر حسني، لتبدأ على الفور في تصوير فيلم "إن غاب القط" مع بداية الشهر القادم.

 

وتنشغل حاليا هنا الزاهد بتصوير مشاهدها الأخيرة مع تامر حسني في "ري ستارت"، تمهيدًا لعرضه العام الجاري، وتتعاون هنا لأول مرة مع آسر ياسين في فيلم جديد تحت عنوان " إن غاب القط" من تأليف أيمن وتار ومن إخراج سارة نوح، ويتم حاليًا اختيار باقي فريق العمل لبدء تحضيرات التصوير.


كما تنتظر عرض فيلمها " بضع ساعات في يوم ما" الذي انتهت من تصويره منذ أكثر من عام من تأليف محمد صادق والفيلم بطولة مي عمر، هشام ماجد، أحمد السعدنى، عائشة بن أحمد، مايان السيد، خالد أنور، محمد سلام، هدى المفتي.

مقالات مشابهة

  • تامر حسني يقترب من تحقيق 7 مليون مشاهدة بـ "هرمون السعادة"
  • ما بين الدراما والسينما.. هنا الزاهد تعيش حالة نشاط فني
  • هنا الزاهد تخطف الأنظار في أحدث ظهور بهذه الإطلالة «صور»
  • حقيقة خطوبة تامر حسني وهنا الزاهد
  • برفقة ابنتيه.. أبرز لقطات حفل تامر حسني في الساحل الشمالي
  • تامر حسني “ولّع الدّنيا” مع جمهوره في ختام حفلات صيف الساحل
  • استعدادًا لعرضه.. نجوم "ريسيتارت" يواصلوا تصوير مشاهدهم
  • لهذا السبب تامر حسني وهنا الزاهد يتصدران التريند
  • dmc تروج لاستضافة الموسيقار عمر خيرت مع صاحبة السعادة «صورة»
  • لحظات تجمعها بـ تامر حسني.. هنا الزاهد تشارك كواليس جديدة من فيلم «ري ستارت»