أعلن رامي صبري انضمامه لموسم الإصدارات الصيفية الجاري بـ ميني ألبوم “أنا جامد كده كده”، وذلك عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات الشهير “يوتيوب”، وكامل حساباته الرسمية على مواقع التواصل الاجتماعي.

 

عدد أغاني ألبوم “أنا جامد كده كده” يوليو 2024

يضم الألبوم 6 أغاني “أنا جامد كده كده، كنا معدين، مابتحصليش كتير، على بالي، كداب، فيها إيه” وسيتم طرحه غدًا الأربعاء 17 يوليو على يوتيوب وكامل المنصات الموسيقية.

ألبوم النهايات أخلاق 2024

يأتي ألبوم “أنا جامد كده كده” بعد مرور مايقرب من 6 أشهر على أخر ألبومات رامي صبري “ألنهايات أخلاق” والذي طرحه في مطلع يناير الماضي، وحقق أصداء إيجابية وملايين المشاهدات عبر يوتيوب.

 

ضم ألبوم النهايات أخلاق 11 أغنية “النهايات أخلاق، جامد، النجومية، أمانة ياقلبي، بين الحيطان، مبسوط يابعد، بحكي عليكي، حلفتك بالليالي، جت سليمة، كل سنة، ليك غلاوة عندي”.

 

جاءت أغنية “بين الحيطان” الأعلى مشاهدة بين أغاني الألبوم، حيث سجلت أكثر من 5 ملايين مشاهدة عبر “يوتيوب”، من كلمات عمرو المصري، ألحان وتوزيع عمر الخضري، وتقول كلماتها 
وبعدين يا سنيني انا البعد آذيني فراقه طلع عيني اتهديت بشوف بعده مآسي لا نسيت ولا هكون ناسي موجود في قلبي وراسي حنيت بين الحيطان شايفه وشايف زمان ذكريات في المكان مابتتنسيش بعده الحياه صعبه وضايع وتاه قلبي اللي راح معاه ومارجعليش ده كان بيننا ليالي وايام سابهالي وعايش علي حالي وموجوع ده لو يرجه ثانيه ارتاح واعيش الدنيا بعديه مفيش عيشه تانيه وممنوع ".

 

ألبوم معايا هتبدع 2022

بجانب ألبوم “معايا هتبدع” الذي ضم 8 أغنيات وسيتم طرحه تدريجيًا ابتداءً من 3 ديسمبر 2022 حتى 3 يناير 2023، والذي ضم 8 أغاني  “معايا هتبدع، يمكن خير، لما بيوحشني، احنا في حتة تانية، حبينا، انت الأصل، بتفتكرني، فاكر نفسك هدية”، وحققت يمكن خير نجاحًا ساحقًا خلال العام الماضي وحققت أكثر من 124 مليون مشاهدة، من كلمات أحمد علي موسى، ألحان رامي صبري، وتقول كلماتها "
ولا وقته اننا نتحاسب ولا وقته إني ألوم ولا اعاتب إيه إيه هيفيد على اد ماقلبي وجعني وانا شايفك جاي تودعني و ماشي ماشي بعيد يمكن خير ومين يندم على اللي يبيع سنين ويهد أحلامه في يومين ويبيع اوام هنساك واعيش واهو حب راح وخلاص مفيش لهواك مكان ميهمنيش خلص الكلام ولا وقته اننا نتحاسب….. يمكن خير عشان كان لازم ابعد من زمان انا وانت ميسعناش مكان والبركة فيك موضوعنا مات مبقاش خلاص في معجزات وبلاش نقلب في اللي فات راح عليه…. ولا وقته اننا نتحاسب". 

 

 

 

المصدر: بوابة الوفد

كلمات دلالية: رامي صبري أغاني 2024 أنا جامد کده کده رامی صبری یمکن خیر ولا وقته

إقرأ أيضاً:

رامي جمال يواصل صدارة يوتيوب ..مشاهدات أغنية "حالته صعبة" في 6 أيام

تواصل أجدد أغنيات الفنان رامي جمال ، وتحمل اسم “حالته صعبة”، احتلال قائمة الأغاني الأكثر استماعًا، إضافة إلى حصولها على أكثر من 500 ألف مشاهدة خلال 6 أيام من طرحها عبر موقع الفيديوهات الأشهر عالميًا يوتيوب .
 


أغنية حالته صعبة من كلمات محمد جمال، ألحان فارس فهمي، توزيع:أحمد أمين، وتقول كلماتها “هعاتبه ع اللي قاله كلمتين بايخين وماله زى بعضه وعادي قالهم تحت تأثير انفعال هو قال كده لما سيبته ع الكلام ده انا لو حاسبته مش هنخلص بس لازم يعرف اني ف بعده عال … خانه فعلا كبرياؤه كان مفكرني بفراقه هبكي وأضعف بس شافنى مش مبينله اهتمام شافني عشت ازاى بدونه حالته صعبه يكون في عونه كان مصدق اني هزعل لما يوصلنى الكلام … عادي يخرج عن شعوره ده الطبيعي عشان غروره كلمتين واقفين في زوره واستريح لما قالهم قال في حقي كلام يدينه سهل ارد عليه واهينه بس سيبته يشوف بعينه مش بيفرق يوم كلام … خانه فعلا كبرياؤه كان مفكرني بفراقه هبكي وأضعف بس شافنى مش مبينله اهتمام شافني عشت ازاى بدونه حالته صعبه يكون في عونه كان مصدق اني هزعل لما يوصلنى الكلام”.

 آخر أغنيات رامي جمال

طرح رامي جمال آخيرًا، أغنية «مش عايشين» من كلمات: عمرو المصري الحان: اسلام رفعت، وتقول كلماتها "متفارقين وبعيد عن بعض احنا الاتنين وتعبنا البعد بقاله سنين بنكابر ليه وبنعمل فيها أننا ناسيين والحقيقة أن كل ذكرى حلوة عيشنا فيها لسه بندور عليها في الأماكن والأغاني نفسنا نرجعها تاني ومش عارفين والحقيقة أن كل حد فينا عاش حياته بين دموعه وبين آهاته والمواقف قاسية جدا احنا عايشين بس فعلاً مش عايشين متضايقين هو الفراق كان ريح مين والعند اهو شوف وصلنا لفين واللي يشوفنا يفكرنا ان احنا اتنين قاسيين والحقيقة ان كل ذكرى حلوة عيشنا فيها لسه بندور عليها في الأماكن والأغاني نفسنا نرجعها تاني ومش عارفين والحقيقة ان كل حد فينا عاش حياته بين دموعه وبين آهاته والمواقف قاسية جداً احنا عايشين بس فعلاً مش عايشين ".

 

أغنية برود ببرود لـ رامي جمال 

طرح رامي جمال حديثًا أغنية “برود ببرود" التي اجتازت المليون مشاهدة،  من  كلمات: احمد العزب الحان: محمود انور توزيع و ميكس و ماستر: محمد ياسر، وتقول كلماتها "برود ببرود عليا بـ إيه؟

أكون جنبك ومش موجود

معنديش خلق أو مجهود

دي ماتت والكلام خلصان

يا ريت متجيش يا سيدي

احسبها وكأنك متعرفنيش

صراحة بقيت متلزمنيش

ولا لازمني اللي بينا زمان برود ببرود عليا بـ إيه

دي ماتت والكلام خلصان

يا ريت متجيش يا سيدي

احسبها وكأنك متعرفنيش

صراحة بقيت متلزمنيش

ولا لازمني اللي بينا زمان

قويت ومشيت

موقفتش حياتي عليك

ولا استنيت ده أنا

استعوضت ربنا فيك

أنا أجمل حاجة تحصلك

برغم إني مزيدتش بيك

فمجنون مين موصلك

في يوم هضعف واضيع بعديك

طريق بنهيه مفارقك قلبي

يكره هتيجي تبكي عليه

متلجألوش ولو فيك إيه ".

 

مقالات مشابهة

  • شيرين عبد الوهاب تطرح رابع أغاني ألبوم «بتمنى أنساك»
  • رامي تونسي: بداية مخجلة لدوري روشن .. فيديو
  • محمد حماقي يطرح أغنية «جديدة لانج» غدا (صورة)
  • أمير عيد تايه فى روما.. أغاني يحبها نجم كايروكي ويغنيها فى العلمين
  • شاهد.. رامي صبري يستمتع بإجازته الصيفية
  • رامي جمال يواصل صدارة يوتيوب ..مشاهدات أغنية "حالته صعبة" في 6 أيام
  • وزير الأوقاف يكرم الشيخ صبري دويدار والمهندس مجدي أبو عيد
  • ‎موظفة تفضح ترامب: بلا أخلاق خلف الكاميرات
  • أبو الليف يساند محمد فؤاد في واقعة الاعتداء على الطبيب
  • إلزام الشركات الأجنبية بالتأمين على مجلس الإدارة والتنفيذيين