تستعد النجمة كارمن سليمان لإطلاق ميني ألبوم جديد في الفترة المقبلة ويتكون الميني الأول من 4 أغاني وسيتم طرح أغنية كل 10 أيام، بتوقيع كامل للملحن الكبير عزيز الشافعي وهو من إنتاج المنتج الموسيقي مصطفى جاد.

 

تفاصيل أغنية حبايب قلبي

 

وشوقت كارمن سليمان جمهورها ومتابعيها لأحدث أعمالها غنائية بنشر البوستر الدعائي الخاص له كاشفة عن موعد طرحه في يوم 15 يوليو الجاري.

يذكر أن كارمن قد طرحت آخر أعمالها الغنائية فيديو كليب "كنا في مكان" على طريقة الذكاء الاصطناعي وذلك تزامنًا مع احتفالات عيد الحب في  14 فبراير الماضي.

وسجلت كارمن سليمان الأغنية مع الأوركسترا في مقدونيا خلال الفترة الماضية، كما استخدمت الذكاء الاصطناعي في كليب الأغنية.
 

مصطفى جاد يروج لأغنية "حبايب قلبي"

 

قام مصطفى جاد زوج الفنانة كارمن سليمان بالترويج لأغنية "حبايب قلبي" وجاء ذلك عبر حسابه الرسمي على منصة تبادل الصور والفيديوهات الشهيرة إنستجرام، حيث قام بوضع البوستر الرسمي لأغنية حبايب قلبي من خلال خاصية الاستوري في إنستجرام، وكتب:
"إستنونا في أغنية جامدة قوي يوم الإتنين 17/5 للنجمة كارمن سليمان من إنتاج مصطفى جاد بعد نجاحنا مع بعض في أغنية لينا رقصة ويا جمالك مبسوط ومتحمس لإستمرارنا في شراكة النجاح مع صانع الأغاني الأنجح الملحن والشاعر الكبير عزيز الشافعي في ميني ألبوم حبايب قلبي بيحمل توقيعه الموسيقي الكامل.. إستنونا هتتبسطوا".

منشور مصطفى جاد على إنستجرام 
آخر كليبات الفنانة كارمن سليمان

 

ومن جديد بالذكر أن آخر كليبات الفنانة كارمن سليمان هو فيديو كليب بعنوان "كنا في مكان" والذي تم طرحه في فبراير الماضي لهذا العام الحالي 2024  على حسابها الرسمي على موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب"  وتم تصويره على طريقة الذكاء الإصطناعي، وحققت نجاحا كبيرا أثناء طرحها، والأغنية من إنتاج مصطفى جاد، كلمات أحمد سرور، ألحان مصطفى جاد، توزيع وميكس ماهر الملاخ، ماستر خالد سند، تدوين أوركسترا كمال أحمد، أوركسترا Fames Project، إخراج عمر شربيني.

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: كارمن سليمان المطربة كارمن سليمان أغنية حبايب قلبي عزيز الشافعي

إقرأ أيضاً:

"خلّص على اللي قبلُه".. كلمات أغنية حماقي الجديدة "ليلي طال"

طرح الفنان محمد حماقي أغنيته الجديدة “ليلي طال” من ألبوم “هو الأساس”، عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات الشهير “يوتيوب”.

فريق عمل أغنية ليلي طال وكلماتها 

أغنية ليلي طال من كلمات تامر حسين وألحان عزيز الشافعي والتوزيع لـ تميم، وتقول كلماتها"خلّص على اللي قبله.. من يوم ما قلبي قابله ولا حد كان طايلني.. ودي حاجة تتحسبله خلّص على اللي قبله.. من يوم ما قلبي قابله ولا حد كان طايلني.. دي بإسمه تتكتبله يا ويلي ويلي ويلي من الطلة أداري إيه وأداري ليه إنشالله دي حاجة فيه دي حاجة فيه واخداني وبلاقيه في بالي جه 100 مرة يا ويلي ويلي ويلي من الطلة أداري إيه وأداري ليه إنشالله دي حاجة فيه دي حاجة فيه واخداني يا ترى ليه! مسلم ليه وليلي طال.. طال ليلي طال.. طال ليلي طال في سهر معاه وصاحية عينيا مونساه يقوللي بحبك أقول وراه وبحسد قلبي عشان لقاه وليلي طال.. طال ليلي طال.. طال أنا قلبي مستلمني 100 ألف مرة لما على عمري قبل منه قال كنت ليه حارمني أنا قلبي مستلمني 100 ألف مرة لما على عمري قبل منه وأنا أقولّه غصب عني يا ويلي ويلي ويلي من الطلة أداري إيه وأداري ليه إنشالله دي حاجة فيه دي حاجة فيه واخداني وبلاقيه في بالي جه 100 مرة يا ويلي ويلي ويلي من الطلة أداري إيه وأداري ليه إنشالله دي حاجة فيه دي حاجة فيه واخداني يا ترى ليه! مسلم ليه 

 

 

أعلن حماقي مساء أمس عن طرح 3 أغاني من ألبوم هو الأساس “ليلي طال، العقد اللولي، تخسرني”، عبر حساباته المختلفة على مواقع التواصل الاجتماعي.

 

كان قد طرح حماقي من أسبوعين 3 أغانِ وهم “بناقص، صدمة، شاغل عيون الناس”، وسجلوا ملايين المشاهدات عبر يوتيوب.

بجانب أغنية واكلة الجو التي بدأ بها حماقي إصدارات ألبومه المنتظر “هو الأساس”، الذي يقوم بطرحه تدريجيًا منذ مطلع يوليو الماضي.

تأتي الأغاني الثلاث ضمن ألبوم “هو الأساس”، وسجلت شاغل عيون الناس الأعلى مشاهدة بينهم، حيث حققت أكثر من مليون و 300 ألف مشاهدة، من كلمات تامر حسين، ألحان عزيز الشافعي، توزيع تموا.

 

وتقول كلماتها "يا شاغل عيون الناس إيه الحكاية كده كتير هغير لأ كفاية يا قمري اللي نوّر سمايا إديني فرصة محتاج معاد وداري عني عينك تداري أداري إيه ما خلاص قايدة ناري عيني عليك في ليلي ونهاري يا عيني ع العشق اللي زاد ده مافيش زي حبيبي زي زي حبيبي هلاقي مين لو قالوا إن حبيبي جَي مش ممكن أغمض عين يا شاغل عيون الناس إيه الحكاية كده كتير هغير لأ كفاية يا قمري اللي نوّر سمايا إديني فرصة محتاج معاد وداري عني عينك تداري أداري إيه ما خلاص قايدة ناري عيني عليك في ليلي ونهاري يا عيني ع العشق اللي زاد الرقة دي مش على حد والحنية دي بقى فين والله بتكلم جد كده عقدت الباقيين وهدلع فيك وأنا حر ده مافيش بعدك حلوين عادي جداً لو تتغر مين قدك يا حبيبي مين

 

أما أغنية صدمة فسجلت أكثر من مليون مشاهدة، وشهدت التعاون الاول مع كاتب الكلمات مصطفى حسن، والملحن محمد عبد المنعم، والموزع توما.

وتقول كلماتها "فراقك ده جرح وصدمه حادثه مش مجرد كدمه خلت قلبي بره الخدمه مابقاش شغال يدخل غرب ليه في خلافاتنا ويبخوا السموم في حياتنا دايرين صبح ليل في سيرتنا وقولنا وقال يلعن ابو الناس اللي وقعوا مابينا يلعن ابو الناس اللي خلونا شيلنا يلعن ابو الناس اللي كلامهم بهدلنا يلعن ابو الناس اللي فرقونا يلعن ابو الناس اللي شيلونا يلعن ابو الناس اللي ضيعونا دموعي دي شلال نازله وبعدك وحيد و في عزله أيامي تقيله ورزله مابقتش انام حلفتك بقى ترجعلي أنا ليا حاجات تشفعلي سكتهم بقى واسمعلي شبعنا كلام

 

وأتت بناقص بأكثر من نصف مليون مشاهدة، من كلمات شهدان فهمي، ألحان أحمد صلاح حسني، توزيع فهد، وتقول كلماتها "بناقص الناقص فُضها سيرة.. وحيرة لإمتى هفضل ألوم وأحاسب وأدفع أنا فواتير قديمة ياللي انت بعت هوانا بالساهل والله دي تبقى في حقي عيبة لو فكرت معاك أتساهل والله ده أنا فجأة وعلى غفلة قلبي خلاص منك قفل قفلة ومهما تقول بابي خلاص مقفول ده قرار محسوم ولا يمكن أرجع فيه فراق بفراق بنهاية أكيدة.. أكيدة قلبي من بعدها مش شايفك هوا بتعدي مالكش قيمة انت مين مابقيتش عارفاك أيوة بدأت أنا صفحة جديدة راحتي فيها وأنا مش جنبك والله ده أنا فجأة وعلى غفلة قلبي خلاص منك قفل قفلة ومهما تقول بابي خلاص مقفول ده قرار محسوم ولا يمكن أرجع فيه

 

 

وعلى صعيد آخر استقبلت شوارع القاهرة الحملة الدعائية لألبوم الفنان محمد حماقي “هو الأساس”، الذي يدخل به الماراثون الغنائي لصيف 2024، حيث ظهر البوستر الرسمي في عدد من شوارع القاهرة الكبر، منها “الزمالك، محور 26 يوليو، مدخل مدينة الشيخ زايد”

 

انطلاق دعاية ألبوم هو الأساس 

أطلق حماقي الصورة الأساسية للألبوم منذ مايقرب من أسبوعين، عبر حساباته المختلفة عبر مواقع التواصل الاجتماعي.

 

ظهر حماقي في البوستر بمظهر خارج المعتاد عليه، حيث صبغ شعره باللون الأبيض وبنطال باللون الزيتوني به قطعات بشكل عشوائي، حيث يندرج تحت لوك شبابي جريء متناسب مع الموسم الصيفي الذي سيطرح فيه الألبوم.

 

افتتح حماقي ألبوم هو الأساس بأغنية “واكلة الجو” التي اقتربت من مليوني مشاهدة، خلال الشهر الأول من طرحها .

اقتربت أغنية “واكلة الجو” في أسبوعها الأول من حاجز المليون ونصف مشاهدة عبر يوتيوب، من كلمات تامر حسين ألحان عزيز الشافعي توزيع تميم.

وتقول كلماتها “أنا جنبي قاعدة أحلى واحدة في القعدة واحدة واخدة قلبي واحدة واحدة ضرب نار دمار دي مش بتهدا جامدة مش هزار أنا جنبي قاعدة أحلى واحدة في اللمة لأ بجد فينها وفين همّ حد شاف جمال كده بالذمة دايسة ع الزرار واكلة الجو اليوم بوجودها احلوّ هفضل 100 سنة هنا لو قدامي عينيها الحلوين دول واخدة الناس بالرقة وبالإحساس أنا عيني عليها يا ناس إيه اللي بتعمله فيا ده معقول أنا جنبي قاعدة أحلى واحدة في القعدة واحدة واخدة قلبي واحدة واحدة ضرب نار دمار دي مش بتهدا جامدة مش هزار أنا جنبي قاعدة أحلى واحدة في اللمة لأ بجد فينها وفين همّ حد شاف جمال كده بالذمة دايسة ع الزرار أنا جنبي واحدة الجمال يغير منها والقمر يموت يبقى مكانها واللي شافها مرة بيدمنها مايصادفش نوم وأنا ع العموم بقول وأحب أعرّفها لو مافيش مضايقة أنا هخطفها خطفة م اللي هتحب تشوفها مني كل يوم واكلة الجو اليوم بوجودها احلوّ هفضل 100 سنة هنا لو قدامي عينيها الحلوين دول واخدة الناس بالرقة وبالإحساس أنا عيني عليها يا ناس إيه اللي بتعمله فيا ده معقول أنا جنبي قاعدة أحلى واحدة في القعدة واحدة واخدة قلبي واحدة واحدة ضرب نار دمار دي مش بتهدا جامدة مش هزار أنا جنبي قاعدة أحلى واحدة في اللمة لأ بجد فينها وفين همّ حد شاف جمال كده بالذمة دايسة ع الزرار”

 

كان قد طرح حماقي حديثًا 6 أغاني صيفية منفردة بدايةً من أغسطس 2023 “لمون نعناع، حبيت المقابلة، مش كفاية فراق، ده قلبي ده، دلعنا كتير، ايه السعادة دي”، والتي حققت ملايين المشاهدات عبر موقع الفيديوهات الشهير يوتيوب ومنصات الموسيقى المختلفة.

 

 

كان من المفترض أن يطرح حماقي ألبومه الغنائي الشتوي خلال آواخر 2023، ولكن أحداث غزة حالت دون تنفيذ ذلك وتوقف تمامًا عن كامل أنشطته الفنية.

 

أما على صعيد الألبومات الغنائية الكاملة فطرح حماقي في 2021 “يافاتني”، الذي ضم  17 أغنية "يا فاتنّي، ماتعودناش، لوهتسيب، تك، عرض مستمر، زيها مين، لو هتسيب، مش قادر أنسى، يانسيم، تك، عايزك تسمعني، ردوده غريبة، طالع موضة، ظلموني، ليلة من لياليك" بجانب "نادانا، لا ملامة، ودينا بعيد"، التي تم طرحهم كأغانٍ إضافية داخل الألبوم. 

مقالات مشابهة

  • آبل تستعد لإطلاق أصغر جهاز ماك ميني مع شريحة M4
  • نوال عبدالشافي تطرح أغنيتها الرومانسية الجديدة «انت لأ» (فيديو)
  • أديل بركات تطرح أحدث أعمالها الغنائية «أنا مش سعيد» على طريقة الفيديو كليب (فيديو)
  • كارمن سليمان ونسمة عبد العزيز تفتتحان فعاليات مهرجان القلعة 32
  • أغنية تخسرني| دراما جديدة في ألبوم حماقي الجديد.. فريق عمل للمرة الأولى
  • "خلّص على اللي قبلُه".. كلمات أغنية حماقي الجديدة "ليلي طال"
  • كارمن سليمان بالأبيض في المتحف المصري وسعر إطلالتها صادم
  • يوري مرقدي يستعين بسندريلا الشاشة سعاد حسني في كليب أغنية انساك.. فيديو
  • محمد حماقي| أسماء الأغاني الثلاثة من ألبوم هو الأساس وموعد الطرح
  • محمد حماقي| أغانِ جديدة من ألبوم هو الأساس غدًا