حل الفنان رامي جمال وزوجته ناريمان ضيوف على برنامج "معكم مني الشاذلي" الذي تقدمه الإعلامية مني الشاذلي عبر قناة on E، ومن المقرر أن يتحدث رامي جمال خلال الحلقة عن العديد من تفاصيل حياته الشخصية وأيضًا الحديث عن نجاحاته الكثيرة الذي حققها في الفترة الأخيرة.

وكشف رامي جمال خلال الحلقة قصة زواجه من زوجته ناريمان حيث تحدث قائلًا: "ناريمان جاءت إلى الاستوديو لكي ألحن لها أغنية لأنها كانت تغني وقتها، وأعجبت بها وشعرت تجاهها بالحب فصرحت لها بمشاعري وقمت بخطبتها والزواج منها في أسبوع فقط".

ومن جانبه تحدثت زوجته ناريمان وعلقت على تركها الغناء قائلة: "كان في اتفاق بيني وبين رامي أننا عشان نتجوز أبطل غناء وأنا وافقت واتفاقنا كان بالتراضي وبعد نقاش بيننا طويل وأنا غير نادمة على هذا القرار".

واضافت قائلة: "أنا رامي لم يحرمني من الغناء ولكنه يشاركني في جميع اختياراته الغنائية وأيضًا يتركني أغني وأطرح أغنيات في أوقات معينة".

حفلات رامي جمال القادمة 

 

وفي سياق منفصل، يستعد النجم رامي جمال لتحضير مفاجأة كبيرة لعرضها خلال حفله بمهرجان العلمين في دورته الثانية التي انطلقت فعالياته مساء أمس.

آخر أعمال الفنان رامي جمال 

 

ويذكر أن اَخر أعمال الفنان رامي جمال الغنائية، هي أغنية "يادمعي" الذي طرحها مؤخرا عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب" ضمن سلسلة من الأغنيات التي يطلقها خلال موسم الصيف على طريقة السينجل.

أغنية «يا دمعي» تعاون فيها رامي جمال مع الشاعر الغنائي مصطفى حسن الذي كتب الكلمات والأغنية من ألحان مصطفى العسال وتوزيع أماديو، ومن إنتاج أر چي برودكشن وتوزيع رقمي ڤيرال ويڤ.

كلمات أغنية “يادمعي” لـ رامي جمال 

 

ويا مخي مين لففك ويا وجعي إزاي أخففك

ويا دمعي يا دمعي يا دمعي يا دمعي.. نفسي في فرحة تنشفك

يا أصحابي طلعتوا عيرة

ملكوش غير سيرتي سيرة

غلاوتكوا راحت غلاوتكوا من بعد ما كانت كبيرة

رشّوا في سكتي خناجرهم

وأنا مأمنتش غيرهم

وروني كتير من شرهم ومدوقتش حاجة من خيرهم

ومدوقتش حاجة من خيرهم

ويا مخي مين لففك ويا وجعي إزاي أخففك

ويا دمعي يا دمعي يا دمعي يا دمعي

نفسي في فرحة تنشفك

روحتلهم ردوا بابهم

يحرم على قلبي عتابهم

مش مديهم حب تاني هما خلاص خدوا منابهم

بره من قلبي اتطردوا لو يستاهلوا كانوا قعدوا

الظاهر ان الناس الحلوة خلصوا خلاص بقى وانقرضوا

خلصوا خلاص بقى وانقرضوا

ويا مخي مين لففك ويا وجعي ازاي اخففك

ويا دمعي يا دمعي يا دمعي يا دمعي

نفسي في فرحة تنشفك

واللي سكنتوا مساكني من نقطة ضعفي مسكني

بطلت الطيبة بطلتها ومفيش حاجة هتحركني

عززته سقاني من ذله صدمتني ابيار غله

ويا عيني عليا مع اني قدمت الأسبوع كله

قدمت الأسبوع كله

ويا مخي مين لففك ويا وجعي ازاي اخففك

ويا دمعي يا دمعي يا دمعي يا دمعي

نفسي في فرحة تنشفك

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: رامي جمال معكم منى الشاذلى الفنان رامي جمال دمعی یا دمعی یا دمعی یا دمعی رامی جمال فی فرحة

إقرأ أيضاً:

رامي جمال: "نفسي أشوفني في التمثيل"

أعرب النجم رامي جمال في فيديو نشرته الصفحة الرسمية لمهرجان العلمين الجديدة عن رغبته في دخول مجال التمثيل قريبًا، قائلًا: "أتمنى أن أرى نفسي في التمثيل".

 

وأضاف خلال الفيديو: "نفسي أشوفني في التمثيل، أنا كنت نفسي أنجح في التلحين، ونجحت ولكن في الغناء لسه ما نجحتش بالشكل اللي أنا عايزه، فلما أوصل للمرحلة اللي عايزها ممكن وقتها أجرب حاجة جديدة زي التمثيل".

 

مهرجان العلمين 

 

 

وكانت الشركة المتحدة للخدمات الإعلامية أطلقت قناة U LIVE، لنقل فعاليات مهرجان العلمين الجديدة في دورته الثانية، وتأتى القناة الجديدة على تردد 11785 رأسي باسم قناة المتحدة U LIVE وتستمر القناة فى العمل حتى انتهاء مهرجان العلمين في نهاية شهر أغسطس القادم، حيث تستمر القناة لأكثر من 50 يوما، تقدم فيها أهم فعاليات مهرجان العلمين.

 

يشار أن آخر أعمال رامي جمال، أغنية برود ببرود، والتي حازت على إعجاب الجمهور في الوطن العربي

 

كلمات الأغنية 

 

وتقول كلمات الأغنية: "برود ببرود عليّ بإيه أكون جنبك ومش موجود ما عنديش خلق أو مجهود دي ماتت والكلام خلصان ياريت ما تجيش يا سيدي إحسبها وكإنك ما تعرفنيش صراحة بقيت ما تلزمنيش ولا لازمني اللي بينا زمان برود ببرود عليّ بإيه أكون جنبك ومش موجود ما عنديش خلق أو مجهود دي ماتت والكلام خلصان ياريت ما تجيش يا سيدي إحسبها وكإنك ما تعرفنيش صراحة بقيت ما تلزمنيش ولا لازمني اللي بينا زمانوقويت ومشيت ما وقفتش حياتي عليك ولا إستنيت ده أنا إستعوضت ربنا فيك آه أنا أجمل حاجة تحصل لك برغم إني ما زيدتش بيك فمجنون مين موصل لك في يوم هضعف وأضيع بعديك طريق بنهيه مفارقك قلبي بكرة هتيجي تبكي عليه ما تلجألوش ولو فيك إيه وممنوع يبقى بينا سلام شبعت عتاب وليه أستنى صدق وعود من الكذاب بلاها ولسه بينا حساب راجع لي أكيد مع الأياموقويت ومشيت ما وقفتش حياتي عليك ولا إستنيت ده أنا إستعوضت ربنا فيك أنا أجمل حاجة تحصل لك برغم إني ما زيدتش بيك فمجنون مين موصل لك في يوم هضعف وأضيع بعديك قويت ومشيت ما وقفتش حياتي عليك ولا إستنيت ده أنا إستعوضت ربنا فيك أنا أجمل حاجة تحصل لك برغم إني ما زيدتش بيك فمجنون مين موصل لك في يوم هضعف وأضيع بعديك".

مقالات مشابهة

  • بعد تألقه في مهرجان العلمين.. رامي جمال يستعد لـ«مش عايشين»
  • بكرة أغنية بحبها.. رامي جمال يشوق جمهوره لـ "مش عايشين" ويكشف عن موعد طرح ألبومه الجديد
  • رامي جمال يوقف نشاطه الغنائي مؤقتًا والجمهور: مالحقناش نفوق
  • "مش عايشين".. موعد طرح أغنية رامي جمال الجديدة
  • «مش عايشين».. رامي جمال يكشف موعد طرح أحدث أغانيه
  • أمير يوسف يكشف كواليس أغنية مهرجان العلمين «عالم خيالي»: «حضرناها في أسبوع»
  • رامي جمال يشوق الجمهور لأغنيته الجديدة "مش عايشين"
  • رامي جمال يكشف موعد طرح أغنيته الجديدة «مش عايشين»
  • رامي جمال: "نفسي أشوفني في التمثيل"
  • رامي جمال يكشف عن سبب نجاح أغانيه هذا العام