يشارك الفنان رامي الطمباري في العرض المسرحى "العيال فهمت" للمخرج شادى سرور، كتابة طارق علي، أحمد الملواني وأشعار طارق علي، وإخراج شادي سرور، وبطولة من رنا سماحة وعبد المنعم رياض، وإيهاب شهاب ومحمود الهنيدي ورانيا النجار.

آخر أعمال رامي الطمباري


يذكر أن آخر أعمال رامي الطمباري، مشاركته في مسلسل صوت وصورة، وهو بطولة حنان مطاوع، وليد فواز، نجلاء بدر، ولاء الشريف، مراد مكرم، والعمل من تأليف محمد سليمان عبد المالك، وإخراج محمود عبد التواب.

 

تصريحات رامي الطمباري 

 

وتحدث رامي الطمباري في تصريحات له عن كواليس دوره في العمل، مؤكدًا على أن شخصية المقدم حسين كانت متداخلة مع الشخصيات والقضية، مُضيفًا أحيانا بيبقى متعاطف وساعات رجل قانون فقط، دايما لما الشخصية بيبقى ليها جانب إنساني هو ده اللي بيظهر ويعلق مع الناس ويبتدوا يرتبطوا بيه وده اللي خلاهم يتعلقوا بشخصية الضابط، وبالعكس الضابط إنسان زينا وبيمر بكل ده، والكتابة كانت فيها خط إنساني خرّجت الضابط من ورا المكتب لإنسان طبيعي زينا، وأول ما اشتغلت عالمقدم حسين كنت عاوز أخليه شبه الناس وأبعد عن الفورمات المعروف عن الضباط في السينما". 

 

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: رامي الطمباري العيال فهمت مسلسل صوت وصورة مسرحية العيال فهمت

إقرأ أيضاً:

بهاء سلطان يعيش حالة من النشاط الفني.. ويطرح «أما أتكلم»

حالة فنية كبيرة يعيشها المطرب بهاء سلطان، حيث طرح الفترة الأخيرة عددا كبيرا من الأغنيات، لعل آخرها أغنية، «ننزل فين»، التي طرحها في عيد الأضحى الماضي.

أغنية بهاء سلطان الجديدة

وبعد أيام قليلة، يستعد بهاء لطرح أغنية جديدة، نشر البرومو الخاص بها عبر صفحته على إنستجرام وهي أغنية «أما اتكلم»، حيث تقول كلمات المقطع الذي نشره: «كل أما أتكلم يقطم سكتم بكتم ساكت عامل فيها مكتم، يظهر حد مفهمه تلفت نظر الناس، كل أما أتقدم، على فكرة الدنيا دي فيها كتير ومفيش أكتر من الناس الفلة، وبيه ومن غيره عادي الصبح بييجي الشمس بتطلع من بعده الليل بتعتم».

View this post on Instagram

A post shared by RotanaMusic (@rotanamusic)

بهاء سلطان يطرح «ما ارتحناش»

وتُعتبر هذه هي الأغنية الثالثة هذا العام، حيث طرح سلطان أغنية «ما ارتحناش» في فبراير الماضي، وهي أغنية من كلمات هاني رجب وألحان إسلام معز، وهي أغنية درامية.

وتقول كلمات الأغنية: أصعب حاجة في حياتك تبعد عن أي ناس لو كان البعد راجل كنت قتلته وخلاص، لو كان البعد راحة كنا ارتحنا ونسينا بس إحنا بقالنا فترة بنام بدموع عنينا، وما ارتحناش ولا الناس اللي بعدوا ارتاحوا بعدينا، ولا حبايب هتيجي في يوم تنسينا دي قلة راحة غصب عنا مابنهداش، وما ارتحناش ولا الناس اللي بعدوا ارتاحوا بعدينا ولا حبايب هتيجي في يوم تنسينا، وقالوا هننسى بس بجد مابننساش دايما تيجي النهاية عكس اللي اتمناه، بعد ماتظبط حياتك على حد تكون معاه تيجي الدنيا في ثواني تاخده بعيد عن أيدينا ولا منه، فضل معانا ولا منه غريب علينا، وما ارتحناش ولا الناس اللي بعدوا ارتاحوا بعدينا.

مقالات مشابهة

  • فيلم اللعب مع العيال يقترب من تحقيق 30 مليون جنيه إيرادات في دور العرض
  • ماذا قالت دنيا عبدالعزيز عن مسرحية "العيال فهمت"
  • افتتاح أولى ليالي "لعبة النهاية" على مسرح الطليعة.. صور
  • دنيا عبد العزيز تشيد بمسرحية «العيال فهمت»: تحترم عقلية الجمهور
  • وزيرة الثقافة تشهد العرض المسرحي "حاجة تخوف" مشروع تخرج قسم التمثيل باستديو المواهب وتشيد بالمواهب المشاركة
  • أسباب توقف العرض المسرحي "الحلم حلاوة"
  • بهاء سلطان يعيش حالة من النشاط الفني.. ويطرح «أما أتكلم»
  • فرقة الأنفوشي تقدم "الحضيض" بالسامر والمسرح كامل العدد
  • ثقافة الإسكندرية تقدم "شمس في مدينة الظل" بمسرح كامل العدد
  • إيرادات الأفلام.. «اللعب مع العيال» يتراجع بشباك تذاكر السينما