وجه مطرب المهرجانات الشهير عصام صاصا رسالة لجمهوره، من خلال منشور له عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، وذلك بعد تعرضه لانتقادات كثيرة بسبب إحياءه حفلات غنائية في الفترة الأخيرة، رغم أنه متسبب في حادث دهس شاب على الطريق الدائري.


كتب "صاصا":"بسم الله الرحمن الرحيم.. ربنا وحده يعلم أنا بكتب الكلام دا، وأنا عامل ازاي وفيا أيه.

. أنا بقالي أكتر من شهر قاعد من غير شغل، ومعنديش أي حاجه أعملها، غير أني قاعد، وما باليد حيلة، مستني قضاء ربنا سبحانه وتعالى، ومحدش هيفهم أو هيحس بالموضوع غيري، أنا مطلعتش اتكلمت وعدت وزدت في الموضوع كتير، ومحدش شافني حتى بفيديو قلت أي كلمة خالص، لكن عندي شغلي وعندي عقود والتزامات، لما أعملها وأخلصها يا إما هدخل في قصة تانية.. أنا مش قدها، وشرط جزائي".

وأضاف: "أنا هنزل شغلي وهشتغل، لأني مش بإيدي أي حاجة غير إني أعمل كده، أنا عندي أمي وأخويا وعندي مراتي وابني، وفرقة فيها أكتر من 35 شخص في رقبتي أنا شاب لسه ببدأ حياتي، ولسه بقول يا رب.. مصاريف البيت والأقساط والحاجات دي كلها اللي أنتم متعرفوش عنها حاجة، مين اللي هيدفعها، أنا طالع أتكلم لأن ما باليد حيلة غير أنكم لازم تفهموا إن كل اللي بتسمعوا مش صح، الفلوس والقصور والعربيات، كل ده مش صح، وحال الناس اللي شغالين معايا، كل دول حالهم، واقف بسببي أنا كل دول ليهم بيوت وعيال ودنيا تانية خالص".

وتابع:"انا عارف ومتاكد ان ربنا مش هيورينا الشر ومش هيوريني اي حاجه وحشه ده ابتلاء من عند ربنا سبحانه وتعالي وانا راضي ب كل حاجه ومش هقول غير الحمدلله علي كل شئ والحمدلله واللي ربنا كاتبهولي هشوفوا.. سوا خير أو شر محتاج من كل الناس اللي بتحبني تدعيلي من قلبها بجد انا عمري ما كنت شخص مؤذي وعمري ما كنت شخص وحش مع حد.. ربنا كبير..وحشتوني أو ي يا احلي جمهور في الدنيا  عصام صاصا".

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: أزمة عصام صاصا

إقرأ أيضاً:

تامر عاشور يوجه رسالة شكر لطلاب جامعة بدر بعد حفله الأخير

 

 

أعرب الفنان تامر عاشور، عن سعادته بعد إحيائه حفله الأخير بجامعة بدر خلال الأيام الماضية، وسط جمهوره الذي دائمًا يشيد بجمال صوته واختياره لأغانيه الذي تجذب الجمهور لإستماعها فور طرحها بإستمرار.

 

و نشر تامر عاشور، عبر حسابه بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير "إنستجرام"، صورًا له من خلال الحفل، وأيضًا شارك متابعيه رسالة شكر لجمهوره قائلًا فيها: "اتبسط جدا جدا بالحضور الكبير لطلاب جامعة بدر وكان يوم فعلا حلو ومميز بشكركم جدا جدا".

الفنان تامر عاشور من حفله الأخير بجامعة بدر
آخر أعمال الفنان تامر عاشور

و الجدير بالذكر أن آخر أعمال تامر عاشور، هي أغنية "وداع وداع" والأغنية من كلمات محمد جشم باشا، وألحان مصطفى إبراهيم، وتوزيع عمرو الخضرى، وميكس ماستر صقر، جيتار مصطفى نصر، حيث حققت الأغنية 2 مليون مشاهدة حتى الآن عبر موقع الفيديوهات "يوتيوب".

و جاءت كلمات أغنية "وداع وداع" لتامر عاشور كالتالي:

جاي بعد ما شفت غيرك قلبي تندم على اللي فات

جاي بتفتح صفحه دابت واترمت في الذكريات

فوق خلاص وبلاها سيره مش هنحيى في اللي مات

وداع وداع وداع مش فضيلك أنا قلبي مات خلاص مش صافيلك

اصله مش خدامك جنابك سلام سلام سلام واستبينا

خلاص مافيش كلام ما علينا قوللي طب ايه اللى جابك

وداع وداع وداع مش فاضيلك

انا قلبي مات خلاص مش صافيلك اصله مش خدام جنابك

مقالات مشابهة

  • رئيس أكاديمية الشرطة يوجه رسالة للخريجين: "اجعلوا مصر أمانة في أعناقكم"
  • شيرين توجه رسالة لشقيقها: «آسفة بعتك بأرخص تمن».. والأخير يرد
  • أحمد سعد يوجه رسالة لابنته بمناسبة عيد ميلادها
  • كبسولات في عين العاصفة : رسالة رقم [٩٨]
  • الصبحان يوجه رسالة لاذعة لإدارة الأهلي: اتقوا الله في الجمهور .. فيديو
  • زوج شيماء سيف يوجه رسالة لها بمناسبة فوز الزمالك
  • تامر عاشور يوجه رسالة شكر لطلاب جامعة بدر بعد حفله الأخير
  • نتنياهو يوجه رسالة إلى إيران
  • ليفاندوفسكي يوجه رسالة تحذيرية إلى لامين يامال
  • متروبوليت جبيل والبترون يوجه رسالة في عيد القدّيس سلوان الآثوسيّ