هنأت الفنانة مشيرة إسماعيل، الفنان عادل إمام بمناسبة عيد ميلاده، خلال مداخلة هاتفية على قناة «DMC»، قائلة: «كل سنة وأنت طيب يا عادل».

مشيرة إسماعيل تشكر الشركة المتحدة

وأضافت: «أنا بشكر للشركة المتحدة للإعلام، على الحفاوة التي قدموها للفنان عادل إمام، لأنه يستاهل كده وأكتر، واحنا بنشكرهم جدا»، مشيرة إلى أنه «من أول ما كنا شباب صغيرين واحنا صحاب، وبنحضر أعمال بعض، واشتغلت معاه 3 أعمال ميتكرروش.

. إحنا بتوع الأتوبيس، ودموع في عيون وقحة، وسيد الشغال».

تابعت مشيرة إسماعيل: «المجموعة التي شاركت معنا في مسلسل (دموع في عيون وقحة)، كانوا حقيقيين كلهم، وهو عمل رائع»، موضحة: «كنت بتمرن في قصر عابدين، وهما كانوا بيعرضوا في مسرح الجمهورية، وقابل سعيد صالح وصلاح السعدني، وكنا شلة كبيرة وكنا نمشي مع بعض، وندخل نشرب عصير في شارع فؤاد».

مشيرة خطاب: عادل إمام عنده قلق رهيب على الشغل

وشددت على أن «عادل إمام إنسان طيب وبسيط جدا، لكن في الشغل معندوش ياما أرحميني، أنا كنت ببقي قاعدة في أوضتي بعمل ماكياج واسمع صوت رجله، فأقف على الباب، فيقولي إزاي بتعرفي إن أنا جيت، أقوله بسمع رجلك، وعنده قلق رهيب على الشغل».

المصدر: الوطن

كلمات دلالية: عادل إمام عيد ميلاد عادل إمام مشيرة إسماعيل الشركة المتحدة مشیرة إسماعیل عادل إمام

إقرأ أيضاً:

الرئيس السيسي: ما يحدث في الشرق الأوسط خطير

القاهرة - مصراوي:

قال الرئيس عبدالفتاح السيسي، إن منطقة الشرق الأوسط مهددة باتساع رقعة الصراع الدائر حاليا.

وأضاف السيسي في حفل تخريج دفعة جديدة من طلبة أكاديمية الشرطة: مش هتكلم كتير أوي، لكن زي ما اتقال في كلمة وزير الداخلية، واحنا في مصر حرصنا منذ اليوم الأول تبقى سياستنا متوازنة جدا، لكن الوضع الحالي، واستمراره، سيؤدي لعواقب خطيرة في منطقتنا ويمكن في العالم.

وأوضح السيسي: محتاجين في مصر نبقى متمسكين بده وبثوابتنا ونكون حريصين على سياسة تتسم بالتوازن والموضوعية واحنا على ده بقالنا سنين.

وأكمل السيسي: في ظل الظروف الموجودة على حدودنا الشرقية والجنوبية والغربية، هل نبقى قلقانين.. نبقى قلقانين بدون شك.. التطورات خطيرة.

وتابع الرئيس: اسمحوا لي أوجه التحية لأسر الطلبة والخريجين وأهنئهم وأشركهم إنهم أعدوا أبناءهم وبناتهم وجهزوهم وقدموهم هنا لبلدهم مصر عشان يشاركوا في حمايتها واستقرارها.

وقال: اسمحوا لي أن أشكر الخريجين والعاملين على الأكاديمية، على الجهد مش بس حفل التخرج النهاردة، الحقيقة بتيجي فرصة أجي الأكاديمية، وكل مرة بنيجي بنطمن ونسعد بالمستوى، ولسه فيه جهد أكبر من كده، عشان زي ما قولتوا شعاركم العلم.

مقالات مشابهة

  • الإعلامية إيمان مختار تشيد بإطلاق الشركة المتحدة قناة «Q News»
  • الشركة المتحدة تطلق قناة Q News للأخبار باللغة الإنجليزية
  • جريدة «الوطن» تهنئ الشركة المتحدة على انطلاق قناة Q News باللغة الإنجليزية
  • أحمد عزمي: الشركة المتحدة بيتي ويحيي الفخراني دعمني بعد خروجي من السجن
  • أحمد عزمي: عمرو الفقي كلمني بنفسه وقال لي أنت في حضن الشركة المتحدة
  • «عادل إمام أنقذني».. أحمد سلامة يكشف عن موقف إنساني للزعيم خلال تصوير فيلم «المولد»
  • 30 سبتمبر.. يوم الاحتفاء بالحروف: كيف غيرت الترجمة العالم؟
  • معلومات عن «أثقل رجل على وجه الأرض» في ذكرى ميلاده.. حطم الأرقام القياسية
  • الرئيس السيسي: ما يحدث في الشرق الأوسط خطير
  • عادل الباز: ما الجديد في رحلة البرهان لنيويورك؟