متابعة بتجــرد: تحدث النجم أحمد السقا عن علاقته المميّزة بالنجم كريم عبد العزيز، مؤكداً الصداقة المتينة التي تجمع بينهما منذ سنوات.

وشارك النجم المصري متابعيه على السوشيال ميديا بصورة عفوية تجمعه بزميله النجم كريم عبد العزيز وأرفقها بتعليق من القلب كتب فيه: “قاعد وصاحي بدري ولقيت نفسي عايز أقول كلمة في حق أجمل وأجدع صاحب قابلته في حياتي من واحنا عيال صغيرين”.

وأضاف: “أنا كنت عايش في شارع شهاب وهو عايش في العجوزة والقدر ربطنا ببعض ومن يومها واحنا اكتر من الأخوات وربنا يخلينا لبعض لأنه بجد راجل وجدع ومتربّي وابن ناس وطول عمرنا مابنقولش لبعض غير ازيّك يا صاحبي. عامل إيه يا صاحبي، أو مبروك يا صاحبي”.

وتابع السقا كلامه قائلاً: “حقك عليا إني أقولك ربنا يخليك ليا يا صاحبي. صاحبي وأخويا اللي بجد كريم عبد العزيز… رقبتي ليك يا صاحبي… كلمة حق في حقك يا صاحبي… ملحوظه عشان الناس اللي بتصطاد في الماء العكرة دي الصورة اللي كريم كسب بيها “جوي أوورد” وفي كل الحالات صاحبي قمر”.

وتفاعل الجمهور بشكل واسع مع منشور أحمد السقا ونال إعجاب الآلاف من محبيه الذين أثنوا على علاقة الصداقة المميّزة التي تجمعه بكريم عبد العزيز، وأشادوا بطريقته العفوية وإصراره على وصفه بأنه صديقه الصدوق ورفيق عمره.

قاعد وصاحى بدرى ولقيت نفسى عايز أقول كلمه فى حق أجمل وأجدع صاحب قابلته ف حياتى من واحنا عيال صغيرين انا كنت عايش ف شارع شهاب وهو عايش ف العجوزه والقدر ربطنا ببعض ومن يومها واحنا اكتر من الأخوات وربنا يخلينا لبعض لأنه بجد راجل وجدع ومتربى وابن ناس وطول عمرنا مابنقولش لبعض غير… pic.twitter.com/8b8D1hlXeJ

— Ahmed Elsaka (@ElSaka) April 30, 2024 main 2024-04-30 Bitajarod

المصدر: بتجرد

كلمات دلالية: کریم عبد العزیز

إقرأ أيضاً:

وائل كفوري يتصدّر في أسبوع: “الوقت هدية”

متابعة بتجــرد: حققت أغنية النجم اللبناني وائل كفوري الجديدة “حلو الحب”، أكثر من مليوني مشاهدة، خلال الأسبوع الأول من طرحها عبر موقع الفيديوهات الشهير “يوتيوب”.

أغنية حلو الحب من كلمات منير بو عساف، ألحان هشام بولس، توزيع:داني حلو، وتقول كلماتها :

“بعدا الدّني بتجيب عشّاق الوفى وما خلصت اللّهفة بقلوب العاشقين والحب ّ بين النّاس بعدو ما اختفى وبعدو القلب بيدقّ وبينبض حنين حلو الحب لمّا يجمع بين قلبين ويخلّيهن شخص واحد من بعد ما كانوا تنين يعيشوا لبعض يحسّوا ببعض ما بعمرو يفرقهن بُعد ويصيروا أقرب لبعض من قرب النّظر للعين حلو الحب حلو الحب حلو الحب كل حدا منّا مشتاق يعشق من قلبو يلاقي اللّي بيحبّو ويحلم معو ببكرا كلّحدا منّا لفراق وجّعو كفايي وناطر حدا جايي يمحيلو هالذّكرى حلو الحب لمّا يجمع بين قلبين ويخلّيهن شخص واحد من بعد ما كانوا تنين يعيشوا لبعض يحسّوا ببعض ما بعمرو يفرقهن بُعد ويصيروا أقرب لبعض من قرب النّظر للعين حلو الحب حلو الحب حلو الحب”.

وليست هذه الأغنية الوحيدة التي أصدرها وائل كفوري خلال الفترة الأخيرة الماضي، حيث طرح في الأسابيع الماضية أغنيتين جديدتين الأولى بعنوان “لآخر دقة” من كلمات وألحان رامي شلهوب وتوزيع جمال ياسين، وحققت الأغنية أكثر من 4 مشاهدة، والثانية بعنوان “الوقت هدية”  من كلمات وألحان رامي شلهوب وتوزيع جمال ياسين وحققت أكثر من 12 مليون مشاهدة.

main 2024-06-28 Bitajarod

مقالات مشابهة

  • قبل حفلة السبت.. النجم محمد رمضان يوجه رسالة خاصة للجمهور المغربي ويعدد أفضال المملكة عليه
  • بعد «كيرة والجن».. «عز» و«كريم» في عمل فني جديد
  • وائل كفوري يتصدّر في أسبوع: “الوقت هدية”
  • بعد أول يوم عرض.. "ملك والشاطر" لأحمد عز ويسرا ترفع شعار "كامل العدد" وتحتل المركز الأول على "تويتر"
  • عمل سينمائي جديد يجمع أحمد عز وكريم عبد العزيز بعد نجاح "كيرة والجن"
  • مسرحية "ملك والشاطر" لأحمد عز تتصدر تريند تويتر بعد أول يوم عرض
  • مبتتحسبش كده..كريم عبد العزيز يوضح موقفه من ترتيب الأسماء على الأفيش
  • تعاون جديد يجمع كريم عبدالعزيز وأحمد عز.. إليكم التفاصيل
  • تعاون جديد يجمع كريم عبدالعزيز وأحمد عز في السينما (ما القصة)
  • 4 ملايين جنيه في 24 ساعة.. فيلم «ولاد رزق 3» يتربع على عرش السينمات