كشف الكاتب الصحفي مجدي الجلاد عن سر أخبره به الرئيس الأسبق حسني مبارك قائلًا: "كنت واقف في عزاء مبارك في الصف مع جمال وعلاء واتكلمنا شوية وحصل بيننا حوار، اتكلمنا في عجالة في حاجات، قلت له مهما حصل خلاف او اتفاق فهو عاش وطني ومات وطني".

نفسي يرجع.. مجدي الجلاد : توفيق عكاشة أفضل من ناس كتير على الشاشات مجدي الجلاد لـ محمد رمضان: ماتمررش حياة الناس الفقيرة.

. فيديو

وقال الكاتب الصحفي مجدي الجلاد، خلال استضافته ببرنامج "أسرار" مع الإعلامية أميرة بدر المذاع على قناة النهار: "لما عملت حوار مع حسني مبارك، هقول ما يسمح به في الفترة الزمنية الحالية، والحوار كان يبدو ابوياً، وقالي الفساد موجود وعارفهم بالاسم، وقالي كلمة وجعتني اوي على مصر، قال أحيانًا الحد اللي قاعد مكاني يقعد يحسبها لو قبض على جزء من نخبة مصر، مثلًا في القضية اللي فاتت، هيبقى في صالح سمعة مصر، وقال كل واحد هيجي وقته، وبالمنطق ساعتها كنت مش مقتنع، بس لما قعدت مع سياسي كبير في بيته، وسألته على منطق مبارك، رد السياسي وقالي، هتقدر تعرف حساباته لما تقعد على نفس الكرسي، قلت له هو الكرسي له حسابات، قال اه، قلتله هل تصل للمرحلة دي، قالي ازاي تبقى ساذج للدرجة دي ما انت يا مجدي جوه وعارف، وانا لا مصدق ده ولا مصدق ده، ومش مقتنع لحد دلوقتي، لانه قال اسم أنا عارف انه فاسد، والشخص ده موجود لحد دلوقتي في المشهد".

 

وأضاف الجلاد قائلًا: "عمر سليمان ميت مش عايش، وسيبك من كل اللي بيتقال، انا من اكتر الناس اللي واثقين ان عمر سليمان مات، لان القصة بتاعتي من المصدر اللي مينفعش يكذب، وهو طبيبه الخاص، وهو قالي أن حالته كانت متأخرة وصعبة جدًا واتنقلت معاه من بلد لبلد، واول مرة اقولها، وبيجيلي ساعات تشكك وحيرة".

 


برنامج "أسرار" تقدمه الإعلامية أميرة بدر على شاشة النهار يومياً خلال شهر رمضان، في الساعة التاسعة والنصف مساءً، تستضيف من خلاله عدد من نجوم الفن والرياضة والسياسة في مصر.
 

المصدر: صدى البلد

كلمات دلالية: مجدی الجلاد

إقرأ أيضاً:

عبد الناصر زيدان: «مش متعاطف مع إمام عاشور وأنا الوحيد اللي اتكلمت في قضيته»

علق الإعلامي عبد الناصر زيدان، على أزمة لاعب الفريق الأول لكرة القدم بنادي الأهلي ومنتخب مصر إمام عاشور، في التعدى على أمن أحد المولات بمدينة 6 أكتوبر.

وقال زيدان خلال تصريحاته ببرنامج "الحكم" والمذاع على قناة "الحدث اليوم"، إن البعض يرى عدم حديثي عن الأزمات التي تحدث داخل جدران النادي الأهلي.

وأضاف، اتحدث بكل شفافية ومهنية عن كل الأزمات التي تحدث سواء في الأهلي والزمالك، وهذا دوري كإعلامي محايد.

وأكمل، تحدث عن أزمة إمام عاشور بشكل مفصل وأنا غير متعاطف معه، وفي برنامجي خصصت ساعة كاملة للحديث عن أزمته مع أمن أحد المولات الشهيرة بمدينة 6 أكتوبر

مقالات مشابهة

  • أحمد مجدي : الجماعية سر قوة الهلال
  • فرنجية: الضربة اللي ما بتكسرك بتقوّيك
  • الحسد موجود.. مي عمر تعلق على تعرضها لحادث سير هي وزوجها محمد سامي
  • خاص... حسن الخلعي يكشف لـ "الفجر الفني" كواليس مسلسل "حياة أو موت"
  • عادل عصام الدين: يظل الهلال هو الهلال اللي يخوف ولا يزال متقدم ع الاتحاد .. فيديو
  • هيدي كرم: محمد سامي قالي بعمل مسلسل بطولة مي عمر ومضحكش عليا
  • هل أسامح اللي ظلمني ولا آخد حقي منه؟.. أمين الفتوى يُجيب
  • أحمد مجدي: برنامج أفلام «برواز مكسور» بملتقى ميدفست مصر يمس كل شخص منا
  • عبدالناصر زيدان: "مش متعاطف مع إمام عاشور وأنا الوحيد اللي اتكلمت في قضيته"
  • عبد الناصر زيدان: «مش متعاطف مع إمام عاشور وأنا الوحيد اللي اتكلمت في قضيته»