كشف مطرب المهرجانات مسلم، تفاصيل عودته لخطيبته السابقة يارا، والتي انفصل عنها بعد أيام قليلة من إعلان الخطوبة.

وأعلن مسلم حصريا لبرنامج "أسرار" ، الذي تقدمه الإعلامية أمير بدر على شاشة "النهار"، أنه عاد مرة أخرى لخطيبته السابقة والتي وقفت بجانبه كثيرا.


واضاف مسلم: خطبت بعد طلاقي بـ 7 شهور، لأني حبيت من قلبي مش بعقلي واختيار قلبي، والمرة اللي فاتت كانت اختيار الناس وأني اقعد في البيت واتجوز وممشيش غلط، وكلنا بنغلط وكلنا خطائين، واللي خطبتها من برا المجال ومحترمة من عيلة، واتظلمت معايا، وكانت بتستحمل، والناس افتكرت انها اخدتني من طليقتي وابني.


واستكمل مسلم: انا معملتش حاجة غلط وعملت خطوبة زي أي بني آدم ومجرحتش حد طليقته بالخطوبة اللي عملتها، وراعيت مشاعرها وعمري ما هجرحها لأنها ام ابني، وكنا مطلقين ومش قايلين لحد، ولما بدأنا نشوف حياتنا قولنا نعلن عشان الناس تعرف، الناس قالت خطوة سريعة، ولكن حسيت مع خطيبتي بحاجات محستهاش مع اللي قبلها، حبيت أن ثقتي في نفسي زادت وقبل كده مكنتش عايش حياة.


وأضاف مسلم ، أنه عاد مرة أخرى لخطيبته بعد إعلانه فسخ الخطوبة: ده تسرع مني وأنا اللي نزلت اننا فركشنا وفي ناس قالت بغيظ طليقتي ولا محتاجة أعمل تريند عشان اتشهر، بندم اني عرفت للناس تفاصيل حياتي الشخصية بس اتعلمت، وأنا بني ادم عايز احب واعمل اسرة وحياة،.

وقال مسلم: احنا رجعنا لبعض لاننا مستحملناش  نبعد عن بعض ومرضيناش نقول إننا رجعنا، عشان الناس متفكرش نعمل لقطة ولا تريند، ومش حابب حد يحطها في الحتة دي لأنها أنضف من كده، وناوي اننا نعقل ونكبر ومنتسرعش في اي حاجة بعد كده، أنا اللي اتقمصت شوية وموقف حصل ولكنها مسابتنيش ومسابتنيش زعلانة في عز منا غلطان ، احترمتها.

المصدر: صدى البلد

كلمات دلالية: مطرب المهرجانات مسلم خطيبته السابقة الخطوبة طليقتي

إقرأ أيضاً:

دار الكتب والوثائق تحتفل بذكرى «30 يونيو» (صور)

نظمت دار الكتب والوثائق القومية برئاسة الدكتور أسامة طلعت، احتفالية بعنوان «ثورة 30 يونيو.. الطريق إلى الوطن»، في قاعة الندوات بمقر دار الكتب بكورنيش النيل، وأقيم على هامش الاحتفالية معرضا لمستنسخات من الدوريات التي تناولت أحداث ثورة 30 يونيو، وفقرة فنية لفرقة «دريم باند» من القادرين باختلاف، قدّموا خلالها عدّة أغنيات وطنية.

احتفالات وزارة الثقافة

وبدأ الدكتور أسامة طلعت كلمته مرحبا بالحضور، وبالدكتور محمود مسلم، رئيس لجنة الثقافة والإعلام والآثار بمجلس الشيوخ، حيث أكد أنّ الاحتفالية جاءت في إطار احتفالات وزارة الثقافة بثورة 30 يونيو المجيدة، وهو يوم للتأكيد على الهوية المصرية التي أنقذتها الثورة.

وتابع: «عجزت الجماعة عن فهم مكنون الشعب المصري فحاولوا أدلجة الدولة المصرية وهو ما عجّل بنهايتهم، وكان حكم الجماعة المحظورة خطرا على تاريخ مصر وجغرافيتها معا، لذلك جاءت انتفاضة شعب مصر بقوة غضبا لمصر الوطن والمكانة».

ووجّه الكاتب الصحفي الدكتور محمود مسلم، رئيس لجنة الثقافة والإعلام والآثار بمجلس الشيوخ، خلال كلمته في الاحتفالية، الشكر لوزارة الثقافة ودار الكتب والوثائق برئاسة الدكتور أسامة طلعت، كما أشاد بفريق قادرون باختلاف الذي يقدّم فنا هادفا وطنيا.

وتحدّث مسلم عن الاحتفال بذكرى نصر أكتوبر تحت حكم الإخوان عام 2012، حيث فوجئ المصريون بقيادات إرهابية بصحبة رئيس الجمهورية في صدارة الصفوف، وإصرارهم على احتلال المناصب القيادية في المحليات، وبعد وصولهم إلى الحكم اكتشفنا أنّهم أسوأ مما كنا نتوقع.

وأضاف: «كانت جماعة الإخوان تمارس الكذب على جميع التيارات، حتى رفاقهم في الإسلام السياسي، إضافة إلى وعودهم بعدم خوض الانتخابات الرئاسية وإخلافهم للوعد كعادتهم».

حركة تمرد

وسرد مسلم ذكرياته مع حركة تمرد التي عقدت بعض مؤتمراتها في مقر جريدة الوطن، وحماس المصريين في القاهرة والمحافظات للخروج في سبيل إنقاذ مصر من براثن الإخوان، يث أكد أنّ الجيش المصري ساند الثورة منذ اللحظة الأولى: «سيبقى يوم 3 يوليو يوما مجيدا تخلصت فيه مصر من كابوس كبير واستعادت هويتها في ملحمة فريدة من نوعها».

مقالات مشابهة

  • التحقيق مع شقيق المطرب عصام صاصا.. تفاصيل
  • زور توكيل.. تفاصيل القبض على شقيق عصام صاصا في الهرم
  • نص تحريات المباحث في واقعة القبض على شقيق عصام صاصا
  • وزير التعليم لطلاب الثانوية العامة: اعملوا اللي عليكم و النتيجة بتاعة ربنا
  • تامر حسني يتصدر تريند "يوتيوب" بأغنية "جامدين جامدين"
  • علاء مرسي يكشف لـ كلام الناس عن موقف إنساني لخالد النبوي
  • نفاذ تذاكر حفل مي فاروق وتحضيرات لسهرة مميزة
  • دار الكتب والوثائق تحتفل بذكرى «30 يونيو» (صور)
  • ديانا حداد تتصدر تريند مواقع التواصل الاجتماعي بـ«الناس الحلوة»
  • لهذا السبب.. حمادة هلال يتصدر تريند محركات بحث "جوجل"