بوابة الفجر:
2024-10-05@10:04:45 GMT

مسلم: "كنت مسؤول عن جامع جمب بيتي وبصلي بالناس"

تاريخ النشر: 2nd, April 2024 GMT

فاجئ مطرب المهرجانات مسلم، الإعلامية أميرة بدر على الهواء مباشرة، بتأديته للآذان خلال حلقته معها في برنامج "أسرار".

 

وكشف مطرب المهرجانات مسلم، خلال برنامج "أسرار" أنه كان يؤم بالمصلين في مسجد بجانب منزله، قائلًا: عرفت ان صوتي حلو من وانا عندي ٨ سنين وابتديت أذن وأكون مسؤول عن الجامع اللي جمب بيتي وافتحه للناس، وكنت بغني لحد قبل ما اتدين وكده، ولكن صوتي بقى كويس بسبب تجويد القرآن لأنه بيحسن الصوت.


واضاف مسلم: انا اتبهدلت أو ي عشان أرجع أغني وكان حلمي اوصل بموهبتي لهدف أقول اني هوصل وهعمل ده، بغض النظر عن تقديمي للقرآن، ومبقتنعش بكلام الشيوخ أن الغناء حرام والدين بتاعنا ده دين الأخلاق وربنا هيحاسب كل واحد على نواياه، ممكن أصلي ولكن في حاجات بتفوتني ومش زي الأول وبتمنى ربنا يهديني وأرجع تاني، وشغلي السبب في كده وده غصب عني وكفاية مسحول في حوار الجواز والخطوبة.

مسلم يتحدث عن خطيبته

 

تحدث مسلم عن خطيبته قائلًا: "خطبت بعد طلاقي بـ 7 شهور، لأني حبيت من قلبي مش بعقلي واختيار قلبي، والمرة اللي فاتت كانت اختيار الناس وأني اقعد في البيت واتجوز وممشيش غلط، وكلنا بنغلط وكلنا خطائين، واللي خطبتها من برا المجال ومحترمة من عيلة، واتظلمت معايا، وكانت بتستحمل، والناس افتكرت إنه ا اخدتني من طليقتي وابني.


واستكمل مسلم: انا معملتش حاجة غلط وعملت خطوبة زي أي بني آدم ومجرحتش حد طليقته بالخطوبة اللي عملتها، وراعيت مشاعرها وعمري ما هجرحها لأنها ام ابني، وكنا مطلقين ومش قايلين لحد، ولما بدأنا نشوف حياتنا قولنا نعلن عشان الناس تعرف، الناس قالت خطوة سريعة، ولكن حسيت مع خطيبتي بحاجات محستهاش مع اللي قبلها، حبيت أن ثقتي في نفسي زادت وقبل كده مكنتش عايش حياة.


وأضاف مسلم، أنه عاد مرة أخرى لخطيبته بعد إعلانه فسخ الخطوبة: ده تسرع مني وأنا اللي نزلت اننا فركشنا وفي ناس قالت بغيظ طليقتي ولا محتاجة أعمل تريند عشان اتشهر، بندم اني عرفت للناس تفاصيل حياتي الشخصية بس اتعلمت، وأنا بني ادم عايز احب واعمل اسرة وحياة،.

وقال مسلم: احنا رجعنا لبعض لاننا مستحملناش  نبعد عن بعض ومرضيناش نقول إننا رجعنا، عشان الناس متفكرش نعمل لقطة ولا تريند، ومش حابب حد يحطها في الحتة دي لأنها أنضف من كده، وناوي اننا نعقل ونكبر ومنتسرعش في اي حاجة بعد كده، أنا اللي اتقمصت شوية وموقف حصل ولكنها مسابتنيش ومسابتنيش زعلانة في عز منا غلطان، احترمتها.

 

برنامج "أسرار" يعرض يوميًا على شاشة "النهار " تستضيف خلاله الإعلامية أميرة بدر، عددًا من نجوم الفن والرياضة والسياسة والمجتمع، في تمام الساعة التاسعة والنصف مساءً.

 

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: مسلم اميرة بدر

إقرأ أيضاً:

افتتاح لوحة توزيع كهرباء خلوة أبو مسلم بمركز أبو حماد

تابع أحدث الأخبار عبر تطبيق

افتتح المهندس حازم الأشموني محافظ الشرقية، اليوم الخميس، لوحة توزيع كهرباء خلوة أبو مسلم بمركز أبو حماد بتكلفة 212 مليون جنيه، وذلك في إطار حرص المحافظة على تحسين جودة الخدمات المقدمة للمواطنين بقرية الخلوة الجديدة والقرى المجاورة لها والمساهمة في الإرتقاء بمنظومة الكهرباء وتحسين إستقرار التيار الكهربي.

حضر الافتتاح الدكتور أحمد عبد المعطي نائب المحافظ ومحمد نعمه كُجَك السكرتير العام المساعد للمحافظة والنائب أحمد فؤاد اباظه والنائب ثروت سويلم عضوا مجلس النواب ونائب المستشار العسكري للمحافظة والمهندس جمال صديق رئيس قطاع كهرباء وسط الشرقية والمهندس عبد الغني ميدان مدير عام التشغيل والمهندس سامي توفيق مدير عام السلامة والصحة المهنية والمهندس شادي عمير مدير عام الصيانة بقطاع كهرباء وسط الشرقية والمهندس مصطفي عادل مدير إدارة كهرباء أبو حماد وصلاح سالم رئيس مركز ومدينة أبو حماد.

أزاح المحافظ ومرافقوه الستار عن اللوحة التذكارية إيذاناً بإفتتاح وتشغيل لوحة توزيع كهرباء خلوة أبو مسلم وإطلاق التيار الكهربائي وبدء أعمال التشغيل.

وقال محافظ الشرقية "لدينا قيادة رشيدة وحكومة تبذل قصارى جهدها للإرتقاء بمستوى الخدمات المؤداه للمواطنين وماضيين في إفتتاح مشروعات خدمية جديدة رغم الصعوبات والتحديات لإرضاء المواطنين والإرتقاء بمستوى الخدمات المقدمة لهم.  

قدم المهندس جمال صديق رئيس قطاع كهرباء وسط الشرقية شرحاً تفصيلياً لمحافظ الشرقية عن مكونات لوحة توزيع الكهرباء وتمت الإشارة إلى أن لوحة التوزيع تعمل بجهد 11 ك .ف وتأخذ من محطة محولات الجعفرية ومكونة من 17 خلية و 4 مغذيات دخول و 10 مغذيات خروج للتيار بسعة قواطع 1250 أمبير.

وأضاف رئيس قطاع كهرباء وسط الشرقية، أن الهدف من إنشاء لوحة توزيع الكهرباء هو تخفيف الأحمال عن لوحة مركز أبو حماد وتقسيم المغذيات إلى الأحمال المرتفعة ( مغذي الخيس – مغذي السناجرة – مغذي عمريط) بجانب تقديم الخدمة في تمركز الأحمال بالوحدة المحلية بالصوة وإستقرار التغذية ومجابهة زيادة الأحمال بمركز أبو حماد والوحدة المحلية بالصوة.

أكد محافظ الشرقية، أن المشروعات الجديدة بقطاع الكهرباء وتطوير وصيانة المشروعات القائمة يساهم في تحسين وتطوير البنية التحتية وتأمين الطاقة الكهربائية وتوفير إحتياجات المشروعات الإستثمارية والمناطق الصناعية وحل مشاكل القرى والمناطق المحرومة والتي تعاني من انقطاع التيار الكهربي.

مقالات مشابهة

  • «عشان متتصدمش».. 3 معلومات يجب معرفتها قبل مشاهدة فيلم جوكر 2
  • سرق الورشة اللي شغال فيها.. النيابة تتخذ قرارات مع عامل الجمالية
  • أحمد القندوسي: "عشان تدخل الأهلي لازم تعدي على وكلاء"
  • لطفي لبيب: المسرح بيتي الذي أعشقه.. وتوجهت للكتابة الأدبية بعد اعتزال الفن
  • آية سماحة ضيفة الإعلامية إنجي علي في برنامج "أسرار النجوم" الليلة
  • علي هامش مهرجان الإسكندرية السينمائي.. «لطفي لبيب»: أعشق المسرح فهو أهم شيء لي فهو بيتي الذي أعشقه
  • افتتاح لوحة توزيع كهرباء خلوة أبو مسلم بمركز أبو حماد
  • حبس البلوجر سوزي الأردنية صاحبة تريند الشارع اللي وراه وتغريمها 300 ألف جنيه
  • اليونسكو تعلنها.. جامع النوري الكبير سيفتتح العام المقبل
  • لصوص نزلة كعابيش.. سرقوا أموال «الصعيدي» وأنهوا حياته بطعنة غادرة