كشف الفنان هشام ماجد عن موقف أحمد الفيشاوي في بداية العمل الفني ومساعدته له ولشيكو ولأحمد فهمي.

وأكد: "الفيشاوي أكتر حد وقف معانا وقفة جدعنة كنا لسه مش معروفين وهو كان نجم أوي ساعتها ومازال نجم، وافق على كل حاجة مقابل أنه يقف جنبنا، وشايله ده جدًا، وهو مش مظلوم فنيًا لأنه بيعمل أفلام كتير ممكن يكون ناقصة يعمل مسلسلات".

هشام ماجد


ونوه هشام ماجد، خلال استضافته ببرنامج "أسرار" مع الإعلامية أميرة بدر المذاع على قناة النهار، إلى أن كبريائه يمنعه من تقبل أمور سيئة من أجل المال، مبينا: “إني أسيب منتج عشان أروح لمنتج تاني فلوسه أكتر”.

وتابع: "الكبرياء شبه العند وأنا برج الطور وساعات أعند عشان مرجعش في كلمتي، وكان زمان يخليني ماعتذرش، لكن دلوقتي كبرت وفهمت، اتأسفت لناس كتير زي مراتي وأمي، وكلمة آسف مش عيب بالعكس بتكبرك".
 

ارن الفنان هشام ماجد  بين مهنة الهندسة حيث تعلم وعمل والتمثيل حيث احترف فيما بعد قائلاً: “من صغري نفسي أبقى مشهور كنت بتفرج على اللاعيبة والممثلين وأقول نفسي أبقى مؤثر أوي”.

وتابع: “اكتشفت موضوع التمثيل متأخر ودخلت هندسة، ومكنتش محتاج التمثيل ماديًا، المهندس بيبقى شايف نفسه فوق الناس، رغم إن هما ناس عادية جدًا، وفيه مهندسين تعبانين وأغبياء”.

وقال: "مصطفى غريب شاطر وبيستغل الفرص الحلوة، وكان دوره صغير وعمل لنفسه مساحة كبيرة، وعدد مشاهدة كانت أقل من كده، وابتدى يطلع لزمات وسكة للدور، والأستاذ خالد وشيرين سابوه يعمل كده".

وكشف رأيه في الأعمال الفنية الحالية قائلًا: "بكره الاعمال اللي  بيبقى فيها نجم وكله بيخدم عليه، بحب كل الموجودين له لازمة ومهم في المشهد، وبحاول أعمل كده، وده بيدي للعمل قيمة أكبر، بيبقى فيها هات وخد، يعني لو شفنا فيلم الناظر كلهم بيضحكوا وليهم لازمة، ومكتوب صح والمخرج شريف عرفة بيوزن الفيلم".

شهوة شراء الأحذية

وكشف: “شهوتي شراء الأحذية وساعات بيبقى مالهاش لازمة وانا وعمرو سلامة فينا الموضوع ده، عندي حوالي ٦٠ جزمة وحاططهم على الأرض، ومراتي بتضايق من ده، بقف في المراية كتير واتأكد اني كويس”.

وأكمل: "مبشوفش نفسي حلو وكتر خير اللي بيشوفني حلو، مبحبش تغيير الشكل والعمليات، الا لو عندك عيب مضايقك اوي، مش زعلان عن احمد فهمي عشان اعاتبه، وهو بيكلمني كتير، وانا اللي مأثر معاه، وطالع معاه ضيف شرف، وانا عندي فيلم في العيد، اسمه فاصل من اللحظات السعيدة".

عشق الزمالك

وعلق على أقاويل أمير مرتضى منصور على صفقات الزمالك قائلًا: "أمير مرتضى بيهزر وأحمد مدبولي انا قلتله كويس،  لكن الصفقات مبتتعملش كده، وفي الفترة دي جابوا لاعيبة كويسة، عبدالله السعيد لاعيب كويس وكان ناقص الزمالك، وبحب فتوح وزيزو ومثلوثي".

وأردف: "نفسي أشوف عبد المنعم في الزمالك ومروان عطية وعلى معلول وإمام عاشور والشناوي، بشجع الزمالك وبحترم الأهلي، وبحب اتفرج على مدحت شلبي ورضا عبدالعال وميدو وشوبير وابراهيم فايق وعبد الجواد، بحب السينما والكورة لكن مبفهمش في السياسة، وأكتر حاجة بحبها بناتي وعيلتي، وبعدهم شغلي".

المصدر: بوابة الوفد

كلمات دلالية: أحمد الفيشاوى شيكو أحمد فهمي مسلسلات الفنان هشام ماجد هشام ماجد

إقرأ أيضاً:

سر خطير يمنع أحمد الفيشاوي من زيارة قبر والده حتى الآن

أثار الفنان أحمد الفيشاوي الجدل على مختلف مواقع التواصل الإجتماعي بعد تصريحاته الجريئة خلال حلقته مع الإعلامي العراقي نزار الفارس ، حيث كشف أثناء حواره عن الكثير من أسرار حياته ومنها السبب وراء عدم زيارة قبر والده منذ وفاته.

وقام نزار الفارس بسؤاله: "امتى اخر مرة زرت قبر والدك فاروق الفيشاوي؟"، ليرد عليه أحمد الفيشاوي قائلًا: "لأ، ولا مرة، انا مستني ان شاء الله ربنا يتوفاني عشان أقابله، أنا مستني بفارغ الصبر، والفاتحة بتوصل من أي حته في العالم".

وتابع: "ومقدرش أزور قبر أبويا مش عارف ممكن أطب ساكت ولا حاجة، ولما بشتاق له بفكر فيه، يبقى عندي صورة جميلة زي دي وهو شكله جميل شكله ولي من أولياء الله الصالحين، وهو فعلا كان راجل جميل، والقلوب دي لا يعلمها إلا الله بس أنا من عشرتي ليه كان راجل طيب، بس أنا عندي مكان حاجز جنبه في المنوفية".

 

وتطرق الفيشاوي خلال الحلقة إلى حديثه عن طليقته ندا الكامل وارتباطها بمغني المهرجانات عمر كمال حيث أوضح أنه لم ينزعج من الأخبار التي ترددت قبل أكثر من عامين، حول ارتباطهما.

وقال أحمد الفيشاوي: "أزعل ليه؟ أولا وقتها كنا مطلقين، ثانيا عمر كمال شخص ظريف، وحد محترم وفنان كبير، وأي بنت ممكن تتمنى عمر لأنه جميل ومطرب ناجح".

وعن السبب وراء اتخاذ قرار الطلاق قال: "الخلافات هي اللي بتبوظ الجواز".

أحمد الفيشاوي :هو فيه أحلى من شيرين رضا

لطالما كانت علاقة الفنان أحمد الفيشاوي والفنانة شيرين رضا محل اهتمام الكثيرين، حيث انتشرت قبل فترة أنباء تفيد بزواجهما وهو ما تم نفيه عدة مرات، ولكن تحدث أحمد الفيشاوي خلال اللقاء عن رغبته في الزواج من الفنانة شيرين رضا قائلا: "لو وافقت أكيد كنت أتجوزها مليون في المية، هو في أحلى من شيرين رضا؟"

وعن فرق العمر بينهما قال أحمد الفيشاوي: "السن مش بيفرق، أهم حاجة الحب والتفاهم".

وتابع: "أنا حبيتها سنين طويلة، وكان حب متبادل وهي مش بتنكر، ودي حاجة أتشرف بيها لأنها جميلة، وكانت بتدلعني تقوللي يا فش فش".

آخر أعمال أحمد الفيشاوي:

 يذكر أن آخر أعمال أحمد الفيشاوي كان فيلم "بنقدر ظروفك"، والذي يشارك في بطولته كل من أحمد الفيشاوي ومي سليم ونسرين طافش ومحمود حافظ ومحمد محمود وعارفة عبدالرسول وإبرام سمير وطاهر أبو ليلة، ويوسف وائل نور ويوسف الأسدي، ومشرف عام على الإنتاج محمد علاء الدين، ومن إنتاج شركة كولومبيا للإنتاج الفني، ومن تأليف سمير النيل وإخراج أيمن مكرم.

مقالات مشابهة

  • سر خطير يمنع أحمد الفيشاوي من زيارة قبر والده حتى الآن
  • «أى بنت تتمناه».. كيف علق أحمد الفيشاوي على ارتباط طليقته بـ عمر كمال؟ (فيديو)
  • إيرادات الأفلام.. نور النبوى ينتصر على هشام ماجد
  • مش هتجوزه | أحمد الفيشاوي يرد على شيرين رضا بـ تصريح صادم .. فيديو
  • أخبار الفن .. إيمان أيوب تكشف تفاصيل مؤلمة عن زواجها السابق.. أحمد الفيشاوي يصدم شيرين رضا بتصريح غير متوقع
  • هشام ماجد ضمن الأكثرر بحثًا في 2024 من خلال فيلم "فاصل من اللحظات اللذيذة"
  • أحمد الفيشاوي ضيف الإعلامي نزار الفارس بهذا الموعد «فيديو»
  • محلل سياسي: قانون الحبس الاحتياطي القديم إيذاء نفسي للشخص (فيديو)
  • تعرف على إيرادات فيلم بضع ساعات في يوم ما في أولي أيام عرضه
  • «أستاذ طب نفسي» يوضح أسباب الإصابة بضعف الانتباه وفرط الحركة |فيديو