بوابة الوفد:
2024-07-04@12:48:29 GMT

داليا مصطفى: "أنا عندى سكر ومش مكسوفة".. فيديو

تاريخ النشر: 6th, March 2024 GMT

تصدرت الفنانة “داليا مصطفى” تريندات مواقع التواصل الاجتماعي، بعد إعلانها عن إصابتها بمرض السكري، وكيفية التعامل معه بدون خجل.

داليا مصطفى أنا عندى سكر:

نشرت الفنانة “داليا مصطفى” فيديو عبر حسابها بموقع التواصل الاجتماعى “إنستجرام”، موضحة إصابتها بالسكري، قائلة:"كنت منزلة صورة أنا وأختي وكنت لابسه فيها جهاز استشعار بتاع السكر، ده جهاز السكر عشان في ناس مكنتش فاهمة ده جهاز إيه بالظبط، بعد ما نزلت الصورة ، أمهات كتير بعتولي وناس منظمة لمعارض وحاجات للسكر شجعوني جدا وانبسطوا أوي إني لابساه ومش مكسوفة، وأمهات قالولي شكرا طلعتي بشكل عادي بالمنظر ده والجهاز ده خلى أولادنا عندهم ثقة أنهم يلبسوه ومش مكسوفين خالص".

أضافت داليا مصطفى: "إحنا يمكن معندناش التوعية دي إن مفيش داعي للتنمر ، أنا شايفه أن الأطفال أو حتى الستات اللي بتبقى مكسوفة تلبس الجهاز ده لو لابسين نص كم، على فكرة مش فارقة مش مهم رأي أي حد فيا أنا مستريحة كده الجهاز ده ريحني جدا، كان سكري قبل كده صعب بيوصل لـ8 ومرضى السكر هيفهموا يعني إيه دي حاجة مش لطيفة، كنت بكره الشكشكة حاجة بتضايقني وكنت سايباها كده وحصل مضاعفات مش لطيفة".

اختتمت “داليا مصطفى” حديثها، قائلة:"فجأة روحت لدكتور عظيم قالي في جهاز، وقلتله إني سمعت إنه نزل من كام سنة بس مش في مصر قالي لأ موجود، وفعلا ركبته هو جهاز أكتر من هايل بيقيس السكر زي رسم بياني، لما بيكون عالي باخد أنسولين، ولما بيكون واطي بيدني تنبيه فأخذ حاجة، أنا مش بعمل إعلان وبالمناسبة أنا مش عارفة إيه ماركة الجهاز ده أصلا بقولكم وبشجع أي واحدة ،وطفل أو طفلة عندها سكر أن ميهمهش أي حد، كل واحد مشغول بحاله متفكروش في حاجة وفكروا في نفسكم وبس وربنا يشفينا كلنا"

يذُكر أن كانت آخر أعمال الفنانة “داليامصطفى”،مسلسل علاقة مشروعة بطولة ياسر جلال ومى عمر،مراد مكرم، بسنت شوقى، عفاف مصطفى، ياسمين رحمي، وردشان  مجدى، والعمل من تأليف سماح الحريرى وإخراج خالد مرعى. 

 

المصدر: بوابة الوفد

كلمات دلالية: داليا مصطفى مرض السكري إنستجرام مسلسل علاقة مشروعة ياسر جلال مي عمر دالیا مصطفى

إقرأ أيضاً:

تسريب جديد لـ Google Pixel 9

السومرية نيوز – منوعات
بعد إلقاء نظرة عملية على هاتف Pixel 9 الوردي، ظهر مقطع فيديو جديد آخر يُظهر الجهاز من جميع الزوايا، بما في ذلك الشاشة. وقدم تسريب Pixel 9 نظرة على الجهاز باللون الوردي النابض بالحياة والذي، وفقًا لتسريبات سابقة أخرى، من المحتمل أن يطلق عليه اسم “Peony”.   وتتوافق الأجهزة مع التسريبات السابقة، لكننا تمكنا من رؤية الجهاز فقط من الخلف. والآن نرى بضع زوايا أخرى.   ويُظهر مقطع فيديو تم نشره في البداية على TikTok بواسطة @reparation_mobile23 هاتف Pixel 9 الوردي من الخلف والجوانب والأمام، مع الشاشة.   ومن هذا يمكننا أن نرى أن الجهاز يحتوي على لوحة زجاجية مسطحة تمامًا مثل أسلافه، وأيضًا أن الحواف تبدو متطابقة تقريبًا مع Pixel 8.   ومع استعداد جوجل لإطلاق سلسلة Pixel 9 في 13 اب، فمن المؤكد أن المزيد من التسريبات ستبدأ في الظهور في الأيام المقبلة.

مقالات مشابهة

  • مخطط أحمال بيراميدز ينتقد جهاز منتخب مصر
  • جهاز الإمداد الطبي يرسل شحنات كبيرة من المستلزمات الطبية للجنوبية
  • داليا البحيري تعلّق على اعتزال الزعيم عادل إمام
  • جهاز المخابرات العامة: الأيام القادمة ستكون صعبة على أعداء الوطن
  • تسريب جديد لـ Google Pixel 9
  • مصطفى بكري: مجلس النواب في حاجة لممارسة دوره الرقابي
  • تعليق مهم من مصطفى ثابت بشأن قطع الكهرباء وتضارب التصريحات بين المسئولين
  • تاب واعتزل الغناء.. من هو مطرب المهرجانات علي قدورة؟
  • الحضور إلزامي.. حماية المستهلك: استدعاء مالكي هذه السيارات بسبب نظام الفرامل
  • «طاقة موفّرة لإنارة المنازل».. «محمد» يصمم جهاز خاص بتوليد الكهرباء