وجه السيناريست تامر حبيب رسالة مؤثرة لجمهوره بعد عرض فيلم “ حب البنات” في سينما زاوية من خلال حسابه الشخصي على موقع" فيسبوك".

 

وكتب تامر حبيب:' لسة راجع من سينما زاوية المحببة لقلوب كل اللي بيحبوا السينما كانوا عاملين عرض لفيلم حب البنات بمناسبة عيد الحب ومشكورين جدًا طلبوا مني اروح احضر الفيلم وعملولي لقاء مع الجمهور بعد الفيلم ما خلص 

 

وأضاف:'  الجمهور اللي كان مالي كل كراسي القاعة ومافيش كرسي فاضي كانت طبعًا أغلبيتهم العظمي من البنات ويمكن ٩٠٪؜ منهم كانوا اطفال أو لسة ماتولدوش لما الفيلم اتعرض اول مرة في ٢٠٠٤".

 

وتابع:' أنا راجع من العرض ده طاير من السعادة والبهجة وحاسس بنشوة لا تضاهيها نشوة الشباب كانوا بيسمعوا الحوار مع الفيلم وهو شغال، وكانوا بيصفقوا مع ظهور الممثلين كأننا في مسرح  و بيغنوا ويرقصوا مع كل كلمة في كل اغنية في الفيلم وفاجئوني بتصفيق مدوي بعد الفيلم ما خلص كأنهم كانوا في مسرحية لعادل امام

 

واختتم:' مهما وصفت، مش هقدر اعبر عن شعوري اللي حسيته من اول الفيلم ما بدأ لغاية دلوقتي حالًا وروح وبهجة وطاقة الشباب وهما بيحاوروني بعد الفيلم كانوا مخليني عايز اسجد شكرًا لربنا  علي إنه انعم. عليا النهاردة بإحساس ماحستوش من زمااااان، أنا كنت قاعد وسط مجموعة من الشباب فاتحين عليا هويس حب وبهجة بجد ماتتوصفش…. شكرًا جدًا لكل واحدة وواحد خلوني احس بسيل المشاعر ده، وشكرًا لصاحبة فكرة عرض الفيلم النهاردة من اسرة سينما زاوية، وفي عيد الحب بعد عشرين سنة من عرضه… وشكرًا يا سينما انك عندك كل هذا السحر… وشكرًا يا امي علي دعائك ليا ان ربنا يحبب فيا خلقه، واحب اطمنك يا ماما ان ربنا استجابلك من وسع… والف شكر وحمد ليك ياارب ".

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: حب البنات سينما سینما زاویة

إقرأ أيضاً:

عروس تونسية تترك عريسها في الكوشة وترقص مع تامر حسني.. «فيديو»

أثار حفل الزفاف الذي أحياه المطرب تامر حسني في تونس جدلا واسعا على السوشيال ميديا، بعد انتشار مقطع فيديو للعروس وهي ترقص مع تامرحسني بطريقة عفوية.

وظهرت العروس في بداية الفيديو، وهي ترقص مع تامر حسني وتستخدم هاتفها المحمول لتسجيل تلك اللحظة السعيدة على طريقة السيلفي، تاركة عريسها.

وما كان من تامر حسني، إلا أن قام باحتضان العريس والرقص مع العروس على أغنية هدلعني، وسط تفاعل الحضور معهما.

https://www.instagram.com/p/C84Hefgo4yH/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=embed_video_watch_again

آخر أعمال تامر حسني

وكانت أغنية 30 حياة، هي آخر عمل قدمه الفنان تامر حسني، بالتعاون مع الفنانة الشابة مها فتوني، وهي من كلمات تامر حسني ومؤمن راجح، وإخراج تامر حسني، وألحان مودي منير، وتوزيع كريم أسامة.

كلمات أغنية 30 حياة

وجاءت كلمات الأغنية كالآتي: «إنتي الوحيدة اللي عارفه مفتاح قلبي فين، وإنت اللي لو قربلي هم بتبعده، بتحسي بيا في أي وقت بكون حزين، طب ما إنت قلبي في عز زعله بتسعده، إنتي الحياه بالنسبه ليا واللي فيها.. مش عايزة أعيش لو ثواني مش هشوفك فيها، خد مني عمري يارب كله وإديها، وأنا لو هعيش ٣٠ حياة هفديك بيها، جنبِك أنا بقيت حد تاني أنا معرفوش، وأنا حبيت كل حاجة أولها معاك».

اقرأ أيضاًفي أجواء أسرية.. تامر حسني وبسمة بوسيل يحتفلان بعيد ميلاد ابنتهما (فيديو)

«المتحدة».. تخصص شاطئا عاما لخدمة أهالي مدينة العلمين

مقالات مشابهة

  • سينما زاوية تعرض «رسائل الشيخ دراز».. وناقد: فيلم تسجيلي بديع
  • تامر حسني: مستغرب البنات اللي عجبتهم أغنية «سي السيد» فجأة
  • "عكس أول ما نزلت".. تامر حسني يندهش من إعجاب البنات بأغنية "سي السيد"
  • تامر حسني يعلق على أغنية سي السيد بعد 10 أعوام من طرحها «فيديو»
  • حسن الرداد يحيي ذكرى وفاة شقيقه «فادي» بكلمات مؤثرة: «توأم روحي»
  • وزير العدل السابق يوجه رسالة مؤثرة قبل رحيله
  • في ذكرى وفاته.. حسن الرداد يوجه رسالة مؤثرة لشقيقه
  • “اللعب مع العيال”.. سينما منتهية الصلاحية
  • عروس تونسية تترك عريسها في الكوشة وترقص مع تامر حسني.. «فيديو»
  • فهمي ولبلبة وأوس أوس في العرض الخاص لعصابة الماكس بالسعودية الليلة