بالتزامن مع عرضه..مسلم يطرح كليب "غمة" من فيلم درويلة..طرح المطرب مسلم، على موقع الفيديوهات الشهير "اليوتيوب" فيديو كليب يحمل إسم "غمة" وهى الأغنية الرابعة استكمالًا لأحد الأغاني الدعائية والترويجية للفيلم السينمائى "درويلة" والذى تتضمن بعض مشاهد من الفيلم الذى تجمع بين المطرب مسلم وبين أبطاله، ويشار أن فيلم "درويلة" يعرض آنذاك بجميع دور العرض السينمائي في مصر والوطن العربي.

كليب "غمة" من غناء المطرب مسلم ومن كلمات عمرو المصرى وألحان عمرو الشاذلى وتوزيع موسيقى عمرو الخضرى، وتقول كلمات أغنية "غمة":

كلمات أغنية غمة للمطرب مسلم:


مش واقفه يوم ولا عمرها وقفت يوم على حد.. الباب قدامه هيخرج منه وهعمل سد
واللي مبينا يعتبره، دا كان.. دا كان دا كان مولد واتفض
غمه غمه غمه غمه.. وانزاحت راحت ثم.

فرفشت وعيشت حياتي.. نورت الحته الضلمه
نورت الحته الضلمه.. خنقه خنقه خنقه
ولا ينفعوا وقت الزنقه.. مالهوش لزمه وبايعينه
لو عايز يرجع لأ.. لو عايز يرجع لأ.

احنا بتوع اللي معانا.. نبنيله مكان جوانا
اما اللي يهمه اذانا.. مطرود ويعيش محروم
يتمنى يشوفنا قصاده.. هيعيش بعدنا ف حداده
يتعب وتزيد اعراضه.. ويفضل على نفسه يلوم.

حلمه حلمه حلمه.. إنه يقابلني ف حلمه
كنت انا نعمته ورفضها.. خلي اللي خده يستلمه
خلي اللي خده يستلمه
مقلب كان مقلب.. وخلعت انا منه وبهرب
وقولوله سلام خلصنا.. حبه من القلب اتسرب
حبه من القلب اتسرب.

تفاصيل العرض الخاص لفيلم دوريلة


يشار إلى أن فيلم "درويلة" طرح الأسبوع الماضي في دور العرض السينمائي، واحتفل صناعة، بالعرض الخاص له يوم الثلاثاء الماضي في إحدى السينمات بالقاهرة الجديدة، وحضر العرض كل من المخرج معوض إسماعيل وزوجته أميرة قائد وكل من النجوم حسني شتا، مسلم، نهال نور، إبرام سمير، كابتن إبراهيم صبحى، محمد على ميزو والمؤلف عبد الرحمن فتحى والمنتج والمؤلف محمد دياسطى وآخرين، بالإضافة إلى عدد من النجوم المقربين لدى أبطال العمل بالاحتفال والتهنئة معهم.

أحداث فيلم درويلة


وتدور أحداث الفيلم، حول مسرح "درويلة" الذي يمتلكه النجم عمرو عبد الجليل، والصراع على هذا المسرح بين إبنه حسني شتا وإبنه بالتبني محمود عبد المغني، ومن هنا تدور الأحداث.


أبطال فيلم درويلة

وجدير بالذكر بأن فيلم "درويلة" يتضمن نخبة وكوكبة كبيرة من النجوم لعل أبرزهم: النجم عمرو عبد الجليل، محمود عبد المغنى، أيتن عامر، محمد على رزق، حسنى شتا، إبرام سمير، مسلم، لبنى ونس، نهال نور، محمد على ميزو، كابتن إبراهيم صبحى وآخرين، وهو فكرة وإنتاج محمد دياسطى وإشراف عام أميرة قائد ومستشار إعلامى حسام صلاح وموسيقي تصويرية تامر عطا الله الشهير ب (توسى) وقصه وسيناريو وحوار ل محمد دياسطى وعبد الرحمن فتحى وإخراج معوض إسماعيل.

 

 

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: أبطال فيلم درويلة أحداث فيلم درويلة مسلم يطرح كليب غمة من فيلم درويلة تفاصيل أغنية مسلم أبو مسلم مسلم فیلم درویلة

إقرأ أيضاً:

بعد إعلان إصابتها بالسرطان.. عمرو يوسف لـ كندة علوش: "تستاهلي كل حب الدنيا يا أجمل قلب في الدنيا"

تابع أحدث الأخبار عبر تطبيق

حرص الفنان عمرو يوسف على دعم زوجته الفنانة كندة علوش، بعد إعلانها إصابتها بسرطان الثدي، خلال استضافتها ببرنامج "حلقات خاصة" مع الإعلامية منى الشاذلي.

عمرو يوسف يدعم كندة علوش بعد إعلانها إصابتها بسرطان الثدي

ونشر عمرو يوسف صورة له مع زوجته كندة علوش عبر حسابه الرسمي بموقع "إنستجرام"، قائلًا: "الحمد لله ثم الحمد لله ثم الحمد لله، الحمد لله على كل شيء، ظروف صعبة مرينا بيها على مدار سنتين لكن انتي كنتي مؤمنة ومسلمة أمرك لله".

وتابع: "ظهورك وكلامك قوى ناس كتير هتبدأ رحلتها وكانت خايفة لكن انتي في عز تعبك اديتيهم قوة، ربنا يخليكي ليا ولأولادك ولحبايبك في الدنيا كلها اللي ما بطلوش دعاء ليكي من ساعة ما عرفوا، ربنا يحبب فيكي خلقة كمان وكمان عشان إنت تستاهلي كل حب الدنيا يا أجمل قلب في الدنيا".

رسالة دعم عمرو يوسف لزوجته كندة علوشكندة علوش بعد إصابتها بالسرطان: شعري وقع بنسبة 60%

كشفت الفنانة كندة علوش عن إصابتها بسرطان الثدي، وقالت: "ماما عملت العملية وبدأنا أنا وهي ناخد جلسات الكيماوي مع بعض، وشعري وقع 60 % منه واشتريت باروكة ملبستهاش ووقع من كل راسي، مكانش فيه بؤر بس الحمد لله موقعش كله لكن ماما وقع كله وهي بتخاف مش زيي وكنت ببقى قلقانة وخايفة على خوفها".

وتابعت: "أكتر جملة كنا بنرددها مع بعض طول الوقت الحمد لله، وناس بيقولوا ابتلاء وناس بيقولوا مرض ولا لحظة اتعاملت معاه كده واتعاملت كأنها نعمة وربنا ميزني وعايز يلفت نظري لحاجة ويعلمني حاجات".

وأضافت علوش: "وفي رحلة الحياة اللي بيعلمك مش بس الحاجات الحلوة مش من النجاح أو السعادة، اللي بيساعدنا الانكسارات والوقعات لحظات الفشل لحظات الضعف، وربنا حب يعلمني من خلال الرحلة دي وعشان كده دايما بقول الحمد لله وأنا أكيد أحسن من ملايين الناس اللي اتعرضوا لنفس المرض بس كانت ظروفهم أسوأ".

وأردفت حديثها: "قررت أعيش حياتي بشكل طبيعي، لأن أولادي صغيرين فمينفعش أدخل أجواء المرض للبيت.. وكنت بسيبهم في المصيف كل أسبوع آجي أخد جرعة الكيماوي وارجع في نفس اليوم.. وده كان شيء مرهق جدًا". 

مقالات مشابهة

  • اليوم.. محمود العسيلي يطرح أغنية لـ«لا أبالي» بالتعاون مع مسلم
  • بأول كليب لها بالذكاء الإصطناعي.. لطيفة تتجاوز المليون مشاهدة خلال 24 ساعة
  • فريق «تلاتة إخوات» يطرح فيديو كليب «مارشميلو»
  • "أهل الكهف" يواصل احتلال المركز الرابع في شباك التذاكر
  • فيلم ولاد رزق 3 يحصد أرقاما قياسية بالسينمات أمس
  • دراما "جوابات حراجي القط" بمهرجان فرق الأقاليم المسرحية
  • خالد النبوي يحتل المرتبة الأخيرة بـ "أهل الكهف"
  • يهدف للحفاظ على الهوية.. قصر روض الفرج يشهد عرض "الحياة حدوتة" بمهرجان فرق الأقاليم
  • بعد إعلان إصابتها بالسرطان.. عمرو يوسف لـ كندة علوش: "تستاهلي كل حب الدنيا يا أجمل قلب في الدنيا"
  • قصر روض الفرج يشهد عرض "الحياة حدوتة" بمهرجان فرق الأقاليم.. صور