بوابة الفجر:
2024-10-03@08:15:39 GMT

"ابن امبارح" لرامي جمال تقترب من المليون مشاهدة

تاريخ النشر: 6th, February 2024 GMT

حققت أغنية  “إبن امبارح”  للفنان رامي جمال  نجاحًا كبيرًا، حيث تخطت ال 900ألف مشاهدة، على موقع الفيديوهات الشهير ” يوتيوب ".

 
صناع أغنية إبن امبارح لـ رامي جمال
وأغنية "ابن امبارح" من كلمات مودي نبيل، الحان فارس فهمي، توزيع ميكس وماستر محمد شفيق.

 


كلمات أغنية “إبن امبارح” لـ رامي جمال

 


مقربتوش ف يوم منى.

. ده كان يسمع يادوب عنى وغلطة عمرى هي أنى.. انا اللى عليا كبرته
وماشى يا عينى من خيبته.. يقول للناس انا سيبته وناسى زمان منين جيبته.. ياريتنى ساعتها صورته بقى ابن امبارح الغلبان.. بيتكلموعندهلسان ده كان عامل ملاك بجناح.. لكن معلش انا الغلطان بلعت الطعم وأتشديت.. وقرب منى واهتميت

 
طلع كداب وفيه أتخميت.. ووشه التانى فعلًا بان مكنش يطول يعيش جنبى.. وقلة أصله مش ذنبى كبر دلوقتى على قلبى.. وشايف نفسهعالأخر
أهو اللى ف صوته بيعلى.. ده كان يتمنى يوصلى
دى وسعت منه بيقولى.. هايمشى  كأنه مش فاكر

 

 


رامي جمال يروج لـ أغنية “إبن امبارح”

 


وروج الفنان رامي جمال لأغنية “إبن امبارح”، شارك البوستر الرسمي للأغنية عبر حسابه الرسمي على موقع الصور والفيديوهات إنستجرام.

 
وعلق عليه قائلًا: “مقربتوش في يوم مني …ده كان يسمع يدوب عني …وغلطه عمري هي اني..أنا اللي عليا كبرته …وماشي ياعينيمنخيبته …يقول للناس ده أنا سبته.. وناسي زمان منين جبته …يارتني ساعتها صورته ميعادنا يوم الجمعه الساعه ٤ مع آخر اغنيه درامافي الشتا ده”.

 
أغاني رامي جمال خلال فصل الشتاء لهذا العام 


 
وفي سياق متصل يذكر أن رامي جمال قد طرح عدد أغاني درامية كثيرة خلال فصل الشتاء هذا حيث بدأ الأغاني الدرامية بأغنيةجيت متأخر ثم أغنية أهي مشيت وأغنية دوخناك يا فراق وأغنية بُعده فارق، وأغنية هي حكاية ختامًا بأغنية ابن امبارح.

 


آخر أعمال الفنان رامي جمال
 


طرح المطرب رامي جمال، منذ أيام عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب"، أغنية "هي حكاية"، وهي من كلمات محمدمصطفى ملك، ألحان رامي جمال، توزيع وميكس وماستر محمد مجدي.


 

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: اغنية إبن امبارح خلال فصل الشتاء رامي جمال يروج إبن امبارح ابن امبارح رامی جمال ده کان

إقرأ أيضاً:

الملحن إيهاب عبد الواحد: أغنية «أنا بابا» كانت لمسلسل إمبراطورية ميم

كشف الملحن إيهاب عبد الواحد قصة أغنية «أنا بابا» الرسمية لفيلم «إكس مراتي» بطولة الفنانة أمينة خليل وهشام ماجد، والتي غنتها الفنانة بوسي ومطرب المهرجانات الشعبية مسلم.

كواليس أغنية أنا بابا لمسلم وبوسي

وقال إيهاب عبد الواحد خلال لقائه مع برنامج its show time التي تقدمه الإعلامية دينا حويدق وسمر نعيم على شاشة قناة الحياة: «كنت صاحب فكرة إننا  نحط مسلم وبوسي مع بعض في الأغنية، وكنت شايف إنه هيطلع حاجة مختلفة، وأول ما سمعت بوسي الأغنية وافقت، واقترحت عليهم نقول مرة كلمة أنا بابا ومرة تانية أنا ماما؛ لأن الشاعر مصطفى حدوتة كان كاتبها أنا بابا في الأول عشان مكنتش الأغنية لفيلم إكس مراتي».

وأضاف:«كنا عاملين الأغنية لمسلسل إمبراطورية ميم لأن الفنان خالد النبوي كان ظاهر بشخصية الأب وكانت الأغنية أنا بابا، ولكن المخرج محمد سلامة والمنتج تامر مرتضى كان عندهم وجهة نظر إن ديه مش لغة المسلسل وقالوا مش حاسين إنها سكة المسلسل، وبعدين عملت أغنية إمبراطورية ميم للفنان مدحت صالح».

وأردف: «فضلت الأغنية معانا لحد ما اتفرجت على فيلم إكس مراتي مع الفنان هشام ماجد وتايسون والمنتج سوكا وقولت أغنية أنا بابا هتبقى هنا؛ لأني شوفتها لغة الفيلم، وحبيت الأغنية تبقى العلاقة فيها زي أغنية يا سلام على حبي وحبك، والحمد لله قدرت أعمل الميكس ده ونجحت وكسرت الدنيا الحمد لله».

مواعيد برنامج its show time

الجدير بالذكر أن برنامج It’s Showtime يعرض على شاشة قناة الحياة يومي الثلاثاء والأربعاء من كل أسبوع في تمام الساعة العاشرة مساءً، وتقدمه الإعلاميتين دينا حويدق وسمر نعيم.

مقالات مشابهة

  • بعد أسبوعين..أغنية كبرتوا الموضوع لـ أحمد سعد من مسلسل" ديبو " تتخطى المليون مشاهدة
  • المساحة المحترقة في كاليفورنيا هذا العام تتجاوز المليون فدان وتوسيع أوامر الإخلاء مجددًا للمجتمعات النائية
  • رامي صبري يلغي حفله في مصر بعد تحذيرات
  • قيامة ليّام تقترب.. الصور الأولى من الفيلم السعودي هوبال للمخرج عبد العزيز الشلاحي
  • الملحن إيهاب عبد الواحد: أغنية «أنا بابا» كانت لمسلسل إمبراطورية ميم
  • موعد ومكان حفل رامي صبري في الإسكندرية
  • السلة الغذائية ومنحة المليون تضعان وزيرة الهجرة تحت قبة البرلمان
  • من مسلسل "ديبو".. أغنية "كبرتوا الموضوع" لـ أحمد سعد تتخطى مليون مشاهدة
  • أحمد فريد يشارك الجمهور صور حفل الإسكندرية مع رامي جمال
  • إنجاز جديد.. شركة بريطانية تقترب من إنهاء ترتيبات استغلال احتياطات الغاز الطبيعي بالمغرب