بوابة الفجر:
2024-07-04@09:56:46 GMT

عصام صاصا التريند الثالث على اليوتيوب

تاريخ النشر: 31st, January 2024 GMT

تصدر مهرجان منحرفين لمؤدي المهرجانات عصام صاصا تريند موقع الفيديوهات يوتيوب واحتل المركز الثالث في المحتوى الرائج على موقع اليوتيوب.


ؤذكر أت مهرجان منحرفين من كلمات عبده روقه، توزيع الموسيقى كيمو الديب، إخراج ومونتاج أشرف رمضان.
 
 كلمات أغنية منحرفين 
 

 

وتقول كلمات الأغنية: في حضورنا الدنيا بتتشقلب داللي يخصمنا بيتغلب والايام مهما بتتقلب ثابتين دايم علي مبدأنا احنا مسكنا الهوا بايدينا قلبنا دايما علي بعضينا وشقينا لحد ماعدينا سالكين دايما للي خلقنا منحرفين اعذرونا لو مش شايفين وانتو من يومكو شفافين قاطعو عليكو هلاهيل الفاقدين اللي في المعارك جاحدين مسيطرين وكمان حطين مفيناش حد عويل فرسان في حروبنا وبنقبل عمرنا ما نحك ولا نطبل وبنات بتعاكس وتسبل لو بت كيوت مرحب بيها من فضل الخصم ما يكرفش اصلنا في عراكنا ما بنشوفش خوفنا كتير ومبنخافش اسمنا سمع في ٢٠٠ جيها الاشباح هتتدبح هنا لو دباح الشبل هنا مولود سفاح وفي ايدو سكينا الاساطير احنا الخطر علي اي خطير يلي انت عامل فيها بتطير تسقط علي ايدينا قاطعين ع الدنيا باخبارها ازاي اخصامنا نعبرها بنكبر للي يكبرها ومحدش كان خيرو علينا لو فاكر نفسك جونسينا هتعاني جدًا من مطاوينا احنا بنفسينا استقوينا محتجناش حد سند لينا انتي حبيبتي وماي وايف وحياتي وبنتي اموت بجد دا لو يوم غبتي عشان بحبك مووت انتي الروح انتي البعيد عنك مجروح البعد عنك مش مسموح يا احلي البنات يا كيوت الباقي ع العشره بنوفيلو والخاين عبيلو واديلو لو كل واحد حب زميلو كان زمان الدنيا احسن واحلا بنجامل دون اي مقابل لو تغدر بينا سد وقابل هنفرقع جيهتك بقنابل وهتغلب وتخش في سحلا مبنتهدش احنا بنسد ومتسدش احنا يابني كتير متعدش من يومنا مشاغبين مبنعطلش احنا نفعل ومبنقولش لو جي تاكل هنا متاكلش ومن زمان راكبين العمر واحد والموت ممكن ضربتي ملهاش اي مسكن اللي يخصمني لازم يركن ومفيش مخلوق يتوقعني من يومي مشاغب ومزاول تخسر قدامي مهما تحاول تبدأ عادي هبدأ واناول اصل انا مجنون ابعد عني
 

آخر أعمال عصام صاصا
 

 

يذكر أن آخر أعمال عصام هو طرحه أغنية اللي جاي بتاعنا بمشاركة مصطفى حجاج وهي الأغنية الدعائية لفيلم الإسكندراني، كلمات منة القيعي، توزيع موسيقي أحمد طارق يحيى، مكس وماستر هاني محروس، إخراج خالد يوسف.


 

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: كلمات أغنية منحرفين مؤدي المهرجانات عصام صاصا الفيديوهات يوتيوب

إقرأ أيضاً:

بسبب مشروع عاش هنا.. مريم فخر الدين تتصدر التريند

تصدرت الفنانة الراحلة مريم فخر الدين تريند محرك البحث الشهير "جوجل"، بعد أن أدرج الجهاز القومي للتنسيق الحضارى اسمها ضمن مشروع عاش هنا، حيث تم وضع لافتة تحمل اسمها وعنوانها على باب منزلها الذى يقع فى شارع مراد بالجيزة، وذلك لتعريف المارة بها وتخليدًا لذكراها عبر الأجيال المتعاقبة.

نبذة عن مريم فخر الدين


ولدت الفنانة مريم فخر الدين في محافظة الفيوم في شهر يناير عام 1933 لأب مصري وأم مجرية.


بدأت بالتمثيل بالصدفة عندما تعاقد معها المصور عبده نصر والمخرج أحمد بدرخان على التمثيل في أول أفلامها ليلة غرام، ثم واصلت مسيرتها السينمائية، وتعتبر صاحبة الرقم القياسي في عدد البطولات حيث قامت ببطولة أربعمائة فيلم، وإلى جانب التمثيل أنتجت أيضا 9 أفلام.
 

بداية نجومية مريم فخر الدين

 

و صعدت مريم فخر الدين سلم النجومية من خلال فترة الخمسينات والستينات في أدوار الفتاة الرقيقة الجميلة العاطفية المغلوبة على أمرها وأحيانا كثيرة التضحية ولكنها نجحت من حين لآخر في أن تخرج من دور هذه الشخصية النمطية.

 

و مع مطلع السبعينات اختلفت بحكم السن أدوار مريم فخر الدين على الشاشة وأصبحت تقوم بأدوار مختلفة تماما كدورها الشهير في فيلم الأضواء عام 1972 وقبله دور الأم في فيلم بئر الحرمان عام 1969.

مقالات مشابهة

  • تعرف على تفاصيل حفل مسار إجباري في ساقية الصاوي
  • أحلام تكشف حقيقة سرقة أصالة لـ ألحان أغانيها
  • أبو الليف يطرح أحدث أغنياته "بركاوى" في هذا الموعد
  • «بركاوي».. أبو الليف ينتهي من تسجيل أحدث أعماله الغنائية
  • شاهد بالفيديو.. على أنغام الفنانة إنصاف مدني.. نازحة سودانية تتزوج من مواطن خليجي والجنس اللطيف يعلق: (انتي الوحيدة العبرتي وانتصرتي والوحيدة الاستفادت من الحرب)
  • ديانا حداد تتصدر التريند بأغنية "الناس الحلوة"
  • بسبب مشروع عاش هنا.. مريم فخر الدين تتصدر التريند
  • مشاهير أمام العدالة.. عصام صاصا بقضية القتل الخطأ وعباس أبو الحسن فى حادث زايد
  • احنا في كارثة.. أحمد شوبير يعلق على أزمة اتحاد الكرة وفيتوريا
  • عروس تونسية تترك عريسها في الكوشة وترقص مع تامر حسني.. «فيديو»