صرح الفنان أحمد العوضي، عن آخر تطورات حالته الصحية بعد تعرضه لوعكة صحية شديدة، مفاجئة أثناء تصوير مسلسله الجديد "حق عرب"، حيث قال في اتصال هاتفي مع الإعلامي شريف عامر ببرنامج "يحدث في مصر" المذاع على شاشة قناة "إم بي سي مصر": "الكلام اللي اتقال كان كتير هو اهتمام بالحالة الصحية، أنا كنت بصور طول الوقت وبطلع من التصوير على التمرين والعكس".

 

وتابع العوضي: "جالي دو برد وأهملت فيه وأنا اتعافيت على نفسي لغاية ما حصلي ارتفاع في درجة الحرارة ورعشة وروحت للدكتور وقالي لازم أتحجز أربع أيام في المستشفى علشان الإهمال اللي بعمله ودخلت واتحجزت وأنا هخرج بكرة إن شاء الله".

 

مسلسل “حق عرب”
 

مسلسل "حق عرب" تدور أحداثه في إطار أكشن رومانسي شعبي، ويناقش من خلاله العديد من الصراعات، ومن المقرر أن يتم عرضه خلال السباق الرمضاني المقبل 2024، ويجسد أحمد العوضي خلاله دور تاجر خشب، ويمر في حياته بالعديد من المواقف الصعبة وتتوالى الأحداث في إطار الاثارة والرعب، وتقوم حلا شيحة بالبطولة النسائية أمام العوضي.

 

أبطال مسلسل “حق عرب”
 

“حق عرب” يضم مجموعة من نجوم الفن أبرزهم أحمد العوضي، حلا شيحة، رياض الخولي، ميريهان حسين، وفاء عامر، وليد فواز والمسلسل من تأليف محمود حمدان وإخراج إسماعيل فاروق.

المصدر: بوابة الفجر

كلمات دلالية: مسلسل حق عرب الفنان أحمد العوضي برنامج يحدث في مصر الإعلامي شريف عامر يحدث في مصر أحمد العوضي شريف عامر أحمد العوضی حق عرب

إقرأ أيضاً:

حسام حبيب يكذّب شيرين عبد الوهاب ويفجّر مفاجآت كبيرة في أزمته الأخيرة معها

متابعة بتجــرد: فجّر الفنان حسام حبيب مفاجآت من العيار الثقيل في معرض ردّه على اتهامات طليقته الفنانة شيرين عبد الوهاب، في أزمتهما الأخيرة والتي اتّهمته فيها بالتعدي عليها بالضرب، ما تسبّب في إصابتها بجرح غائر في الرأس، مبدياً استياءه الشديد من هجوم الجمهور عليه.

وقال حسام في تصريحات صحافية: “أنا في صدمة ومش مجمع ما يحدث، لكني أريد أن أبدأ كلامي بكام حاجة، وهي أن في ناس كتير واخدة عني فكرة مش حلوة، ومطلعتش أدافع عن نفسي ولا مرة وكنت منتظر أنها تطلع تدافع عني، هي طلعت مرة وقالت إن حسام مخدش مني حاجة ولا سرق مني حاجة”.

وأضاف: “هي قالت على الهواء قدّام الناس كلها إني سرقت منها، بس عشان الناس تعرف أنها متناقضة، ولسه من كام يوم، قالت إن حسام ده ظهري وأهلي وكويس ومعرفش إيه، وأنا بتكلم وأنا قلبي متقطع عشان محبش أتكلم عن شيرين بالشكل ده، وهتفضل مكانتها عندي زي ماهي بس أنا المرة دي هدافع عن نفسي ليس من أجلي، لكن لأن ورائي أهل وعائلة محترمة، ساءت سمعتهم بسبب ما تفعله شيرين”.

وأردف حسام حبيب بالقول: “كنت منتظر إن شيرين تدّيهم حقهم وتدّيني حقي، مش عشان حاجة، عائلتي فيها بنات ورجّالة محترمة ومينفعش أنا أجيب لهم كلام زي ده، ومكنتش بطلع أتكلم من أجل غلاوتها عندي، ولا أقبل أنها تطلع كذابة”.

وتابع: “بدأت أكره نفسي بسبب الحب، اللي بيحب دلوقتي بيتشاف حرامي وبيتشاف منافق وتوكسيك، أنا نرجسي؟ أنتم يا جماعة قرأتوا أعراض النرجسية إيه، إنه يكسر اللي قدامه ويجيبه عشان يفضل يمتلكوا، أنا كنت عامل لها نفسي سجادة، مش بتاع فجل أنا، واللي بيقولوا إني أتجوزت شيرين عشان شهرتها، يا سيدي خدت من شهرتها وبقيت زيّها، على الأقل كنت هعمل أغنية كل شهر وكنت هكسب فلوس كتير، بس أنا مفكرتش في نفسي ولا في عائلتي، كنت أناني إني أدّيت طاقتي كلها لواحدة داست عليّ، بقت عايزة تقول الحقيقة والناس مش مصدّقاها”.

وعن تفاصيل أزمة شيرين مع ابنتها هنا، قال حسام إنه مصدوم من تصرف زوجته السابقة مع ابنتها، مضيفاً: “لم أكن أتخيل أبداً إن خناقة أنا موش طرف فيها، خناقة بينها وبين بنتها، إنها تقول كدا، وأنا هطلب شهادة بنتها، وهي عاملة في بنتها حاجة لما الناس هتعرفها شيرين هتنتهي عند الناس، لأن اللي يهون عليه ضناه يهون عليه أي حد في الدنيا، ولما شفت المنظر ده كان لازم آجي وأشيل هنا من تحتها، ولازم أتصرف”.

وتابع حسام حبيب: “اللي مأثّر فيا أكتر إني قولت لـ هنا روحي اتكلّمي مع مامتك، وجبت الاتنين وقلتلها يا هنا دي مامتك ولازم تحترميها، وجبت شيرين وقلتلها دي بنتك وخلّي كلامك بينكم وبين بعض، وطلعت لقيتها قفلت الباب بالمفتاح، والباب زجاج، وفضلت أخبّط محدّش بيفتح، لحد ما شفت منظر مش قادر أفتكره، فكسرت الباب ودخلت أخدت البنت، وكلّمت باباها وقلتله لازم تيجي تاخدها، وتيجي بنفسك مش هبعتها مع حد، وأرجوك ابعدها عن الشخصية دي”.

وأضاف: “أنا بقول الكلام ده وأنا متقطّع، وأنا بحب شيرين جداً بس دا أمر واقع واللي شفته كان مرعب، واللي حصل فيا دا في كفة واللي شوفته النهادره في كفة تانية، وأنا مقدرش أقول اللي شوفته، لأني مش مفوّض من هنا ولا من والدها إني أقول حاجة، بس أقسم بالله اللي شفته مرعب ولا في الأفلام، وطبعاً كل الألفاظ اللي في الدنيا وحاجة مايصدقهاش عقل”.

واستكمل حسام حبيب: “هنا بنت شيرين قالت إن حسام معملّيش حاجة ولا لماما، قالت اللي عمله إنه شالني من تحت إيديها، وقالت إن ماما هي اللي عوّرت نفسها عشان تنزل تعمل اللي هي عملته، ده حاجة عمرها ما جت في بالي، هي قالتلي زمان لما باباها كان بيتخانق مع حد بيعوّر نفسه ويروح يعمل محضر في القسم، وكنت مفكّرها بتهزّر، دي مش حاجة وراثة بس دا سلوك، ودا سلوك غلط، وأنا عاشرت شيرين كتير بس هي لما بتتعصّب بتئذي نفسها، وهي بتقول كدا لازم أضر نفسي عشان أعمل مشكلة أجبرك إنك تمشي أو متكلّمنيش تاني”.

واختتم حسام حبيب كلامه موضحاً: “شيرين قالت لي نزّلها حالًا في الشارع، قلتلها مش هنزلها، قالتلي هنزلها وهكلّم أبوها وأقوله كمان ماياخدهاش، قلتلها ايه ده على جثتي، وفعلاً عملت اللي أنا عايزه وكلّمت أبوها لحد ما جه خدها، وقلتله نصيحة مني ابعدها عنها، لأن الموضوع فيه أذى بجد مبقاش تهريج، وشيرين غالية جداً عليَّ، وأنا بتقطّع وزعلان من نفسي إني بقول الكلام ده، وكفاية مثالية”.

main 2024-07-08 Bitajarod

مقالات مشابهة

  • أحمد صيام يكشف تفاصيل إصابته بمرض السرطان
  • عملية جراحية لمدة 8 ساعات.. آخر تطورات الحالة الصحية لعضو الزمالك أحمد سليمان  
  • الزمالك يكشف تطورات الحاله الصحيه لأحمد سليمان
  • تطورات الحالة الصحية للفنان رضا إدريس
  • محامي أحمد رفعت يكشف آخر تطورات التحقيقات
  • آخر تطورات حالة أحمد سليمان الصحية.. محتاج تبرع بالدم
  • «اللهم أنت الشافي».. حمادة هلال يدعو لوالد زوجته بعد تعرضه لوعكة صحية
  • "شهادتي للتاريخ.. ودياب تبرأ من رفعت".. الوحدة الإماراتي يكشف كواليس مثيرة حول فسخ عقد أحمد رفعت
  • حسام حبيب يكذّب شيرين عبد الوهاب ويفجّر مفاجآت كبيرة في أزمته الأخيرة معها
  • بعد وفاة أحمد رفعت.. هل الحزن بيكسر القلب؟ الدكتور مجدي يعقوب يُجيب