خاص

علق المنتج البحريني محمد الترك على اتهامات طليقته دنيا بطمة التي اتهمته بالتجسس عليها والتورط في المؤامرة ضدها التي تسببت في الحكم بسجنهت.

وتحدث محمد الترك عن أزمته مع بطمة قائلا: “اذا أكرمت اللئيم تمرد ابكي ومثلي على الشعب المغربي ولكن تجيبي اسمي لا، أنا سكتلك بما فيه الكفاية سنتين وتقولي عني اني كنت عميل وجاسوس اللي كان يعمل كدا عيلتك وأولهم اختك”.

وأضاف: “9 سنين مستحملك بقرفك بسخافتك بوساخة قلبك بتقل دمك انتي وعيلتك وكل الحاجات اللي بتخطر على بال الكفار استحملتهم، بتقولي عني ببيع اخبارك، عندك ايه اخبار عشان ابيعهم؟ انتوا الللي مفاضيح انتي اللي بتفضحي نفسك كنت واقف معاكي بخيرك وبشرك… كم مرة وقعتي كم مرة عملتي مشاكل ومسكتيش والناس كرهتك وكرهتني معاكي”.

وتابع: “في بيتكم كنتوا بتعيشو على لمبة واحدة عشان التوفير ولما حد كان بيمرض مكنتوش بتجيبوا ليه دوا أنا اللي كنت بجيب وعملت عملية جدتك لعيونها خالك انا اللي عامل عمليته، بناتي حارماني منهم سنة ونص اللي هما مش في بالك أصلا وخالتك اللي تربيهم وانتي بحفلاتك وبتشوفيهم بالشهر مرة بتمثلي ليه انك مظلومة ومقهورة”.

واستكمل :مثلي بدموعك على الناس طول عمرك كدا من يوم من عرفتك وأنا في مشاكل، وهاخد بناتي منك بالانتربول اللي بيصدقوا دموعك المزيفة عيلتك اللي مستوى ذكائهم 3 % كنت بتكسف اقول اسمك من أفعالك عرفتك على امراء وشعراء وناس ليهم قيمة … بناتي هاخدهم أربيهم مع أم متعلمة مش جاهلة تلبس النضارة وتقعد على انستجرام بالساعات”.

يذكر أن محكمة النقض في الرباط أصدرت حكمها برفض الطعن الذي قدمته الفنانة المغربية دنيا بطمة في القضية الشهيرة المعروفة باسم “حمزة مون بيبي”، وتأييد حبسها عام.

 

https://cp.slaati.com//wp-content/uploads/2024/01/ssstwitter.com_1704648958088.mp4

 

المصدر: صحيفة صدى

كلمات دلالية: المغرب دنيا بطمة محمد الترك

إقرأ أيضاً:

بعد سقوطها من الطابق الثامن.. شقيقة طالبة طب الإسكندرية لـ «الأسبوع»: «أختي اتغدر بها»

كشفت مشيرة نصر، شقيقة «سهيلا» طالبة طب الإسكندرية، التي لقت مصرعها بعد سقوطها من الطابق الثامن بإحدى الشقق السكنية في منطقة محرم بك بالإسكندرية، تفاصيل جديدة حول وفاة شقيقتها في ظروف غامضة قبل انطلاق العام الدراسي الجديد بساعات.

وقالت مشيرة نصر، في تصريحات خاصة لـ «الأسبوع»: «أنا لقيت كارنيه واحدة اسمها أسماء في شنطة أختي، ده بيعمل أيه؟».

وتابعت مشيرة: «شقيقتي الدكتورة كانت تدرس في جامعة طب السويس، وفي العام الثاني حولت من الجامعة إلى جامعة طب الإسكندرية، وكانت شايلة مواد متضافة ليها من الجامعة وكانت بتتمتحنها ومنتظرة النتيجة بتاعتها».

وأشارت مشيرة، في تصريحاتها الخاصة لـ «الأسبوع»: «شقيقتي ذهبت يوم الخميس الماضي إلى الإسكندرية من أجل أن تنقل إلى سكن جديد مع صديقاتها.. مشيت من أبو المطامير الساعة 11 الصبح عشان تروح تنقل من الشقة اللي في محرم بك إلي سكن آخر مع 3 طالبات، راحت هي وصاحبتها (نيرة)، ولمت هدومها عشان يسلموا السكن للناس صحابه».

سهيلا

وأضافت: «بعدها بشوية أختى راحت تعمل إلتماس في مادة نزلت فيها 5 درجات، وهي لما امتحنت المادة دي كلمتني وقالت لي خدي بالك أنا ممكن اشيل المادة وقولت لها عادي يا ستي سيبيها على الله.. هي أختى هتنتحر عشان خمس درجات يعني؟».

وذكرت مشيرة، أن هاتف شقيقتها المحمول تم كسره بفعل فاعل، متسألة: «أي تليفون نازل من الدور الثامن زي ما بيقولوا يفضل زي ما هو مش متكسر حتت، هما مخرمين التليفون بمفتاح الشقة»، مؤكدة أن الملابس التي كانت ترتديها شقيقتها تم تقطيعها من الشق الأيمن لها «متقطعة وكأن حد شدها منه لدرجة إن النسيج اللي في فستانها متفلت من بعضه.. ملابسها مشدودة ومتقطعة.. أنا أختى اتغدر بيها».

ونعت كلية الطب بجامعة الإسكندرية، الطالبة سهيلة نصر حسن، المقيدة بالفرقة الخامسة بالكلية، والتى وافتها المنية منذ عدة أيام جراء حادث بمنطقة محرم بك.

سهيلا طالبة طب إسكندرية

وردًا على ما أثير على مواقع التواصل الاجتماعي عن إقامة الطالبة بالمدينة الجامعية، قالت الجامعة في بيان رسمي لها، إن إدارة المدن الجامعية أعلنت أن الطالبة غير مقيمة بالمدن الجامعية بجامعة الإسكندرية وغير مقيدة بها، مؤكده أن إدارة كلية الطب أنها تتابع بلاغات وتحقيقات الحادث، حيث أن الطالبة كانت تقيم بمنطقة محرم بك بالإسكندرية.

وتداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي صورًا للطالبة سهيلا نصر حسن، بكلية طب الإسكندرية، والتي لقت مصرعها في حادث مأساوي سقوطًا من الطابق الثامن من إحدى العقارات السكنية في منطقة محرم بك وسط غموض كبير عن الحادث، قبل تخرجها من الجامعة.

اقرأ أيضاًبسبب أزمة نفسية.. سقوط «طالبة الطب» من علو في أكتوبر

صدمتها سيارة فارهة.. وفاة طالبة كلية الطب ضحية حادث التجمع الخامس

مقالات مشابهة

  • «عشان الترند».. كيف فبرك تربي البساتين سحر مؤمن زكريا؟
  • العنقري: من الأولى بالإقالة في الأهلي المدرب أو اللي اختاره والفراج يرد .. فيديو
  • هيئة الدواء للمواطنين: الدواء اللي بتدور عليه ومش لاقيه ميعتبرش ناقص لهذا السبب
  • بعد سقوطها من الطابق الثامن.. شقيقة طالبة طب الإسكندرية لـ «الأسبوع»: «أختي اتغدر بها»
  • إبنة أحمد سعد نسخة مصغرة عنه.. شاهدوا صورها معه
  • شيرين توجه رسالة لشقيقها: «آسفة بعتك بأرخص تمن».. والأخير يرد
  • أول تعليق من الطفل «مازن» بعد بكائه في مدرجات الزمالك بالسوبر الإفريقي
  • «هعملك البطاقة بالمهنة اللي عايزها».. ضبط عنصر إجرامي تخصص في تزوير المحررات الرسمية بعين شمس
  • تامر حسني لـ أحمد العوضي: فنان كبير وكسرت الدنيا رمضان اللي فات
  • إسعاد يونس: "اللي مهتم بمكاسب التيك توك هيلاقي نفسه وحيد"