رحل عن عالمنا المخرج أحمد البدري، عصر اليوم الجمعة 15 ديسمبر 2023، وينتظر تشييع جنازته ظهر غد السبت من مسجد الحصري بأكتوبر.

مرض أحمد البدري

وكان صديق المخرج أحمد البدري، قد هاجم أصدقاءه؛ وذلك بعد أن رفضوا زيارته.

وقال صديق المخرج أحمد البدري، فى منشور له عبر موقع التواصل الاجتماعي الشهير فيسبوك: "إخص" بجد كما تدين تدان ليه الناس بقت قاسية كده ووحشة مع بعضها صديقي الغالي المخرج أحمد البدري كان كويس مع كل الناس وياما خرج نجوم وطول عمره صاحب واجب مع الكل ليه لما يبقي في أصعب أيام حياته ومحتاج الدعم حتي لو بكلمه مايلاقيش دي زيارة المريض صدقه إحنا بنتصل بالناس علشان يجوا يزوروه بس  ويعملوله دعم نفسي بعد بتر رجله وان الحاله عماله تتدهور  وكله قال مش فاضي ولا واحد من زمايله وأصدقاءه زاره.

.معقوله ياناس".

بعد بتر قدمه.. وفاة أحمد البدري مخرج عمر وسلمى 2 مخرج عمر وسلمى..فنان شهير يدعو الممثلين لزيارة أحمد البدري في معهد ناصر

واستكمل قائلاً: “لكن طبعا لو توفاه الله كله هايروح عامل بوست متشحتف فيه ع الفيسبوك ويقول صاحبي وحبيبي مش كده؟ .. الراجل رجله اتشلت .. وفيروس في الدم ومشكله في الرئة وسكر مرتفع وتنفس صناعي.. ومحدش من زمايله زاره.. زورو المرضى عشان لما تمرضوا تلاقوا اللي يسأل عليكم إدعوا لبعض بالشفاء عشان لما تتعبوا تلاقوا اللي يدعلكم”.

وأضاف: “والناس اللي بتقعد تسأل عن العنوان هو في معهد ناصر اللي ع الكورنيش  الرعايه المركزة من ٤ إلى ٥  روحوا زوره واخلصو النيه لله ربنا يشفيك ويعافيك يابدري ويشفي ويعافي كل مريض”.

 

وقدم أحمد البدري العديد من الأعمال الفنية الشهيرة، من أبرزها فيلم عمر وسلمى 2 لـ تامر حسني ومي عز الدين.

المصدر: صدى البلد

كلمات دلالية: التواصل الاجتماعي الرعاية المركزة المخرج أحمد البدرى اليوم الجمعة تشييع الجثمان المخرج أحمد البدری

إقرأ أيضاً:

أحمد أمين عن تعيينه رئيس مهرجان نبته للأطفال: حلم بيتحقق

عبر الفنان أحمد أمين عن سعادته بتعيينه رئيس لمهرجان نبته للأطفال، الذي يقام برعاية الشركة المتحدة للخدمات الاعلامية، وذلك عبر حسابه الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

تعليق أحمد أمين على تعيينه رئيس لمهرجان نبته للأطفال View this post on Instagram

A post shared by Ahmed Amin (@ahmedsayedamin)

وشارك أحمد أمين مجموعة من الصور عبر حسابه في انستجرام، وعلق عليها قائلًا: "سعيد جدا إني أكون رئيس مهرجان نبتة الأول للأطفال برعاية الشركة المتحدة للخدمات الاعلامية على هامش مهرجان العلمين..وبإعلان انطلاق مهرجان نبتة حلم بيتحقق".


 

وتابع: "هتقولوا طبعا إني مكبر الموضوع على مهرجان صغنن للأطفال وبكرة أكبر وأبقى رئيس مهرجان كبير بقى للكبار.. لكن اللي نفسي فيه بجد إن "نبتة" هو اللي يكبر معايا ومعاكم".


 

وأضاف: "من قلبي تحية حب وامتنان واجبة لكل طفل.. هم تقريبا السبب في اللي وصلتله مش بس لإني اشتغلت في الكتابة للطفل ١٠ سنين من عمري بين الصحافة والأعمال الفنية والكرتون.. ولكن لإني بتعلم منهم كل يوم.. بتعلم من خيالهم ونظرتهم الإيجابية للحياة وبساطتهم وانطلاقهم.. وبحاول أبقى جنبهم ومعاهم يمكن ألحق الطفل اللي جوايا قبل ما يكبر ويعجز".


 

وأكمل: "وحابب أشكر كل شباب فريق نبتة واحد واحد وعلى رأسهم دكتورة نشوى جاد رئيس مجلس إدارة نبتة.. وحابب أوجه شكر خاص للفنانة دنيا سمير غانم على حماسها للمشاركة بعمل فني للمهرجان واللي متأكد إنه هيكون إضافة مؤثرة ومحبوبة كعادتها".


 

واختتم حديثه: "أفكار كتير ومجهود كبير والأهم نية خير ووعد مني نحاول أد ما نقدر نعمل حاجة تحترم الأطفال وتسعدهم.. وفي انتظار مشاركة الجهات والأفراد بأعمال وأفكار تليق بالطفل المصري والعربي..وسيتم الإعلان عن كل التفاصيل قريبًا".


 


 


 

مقالات مشابهة

  • على أنغام جامدين جامدين.. تامر حسني يشارك الجمهور كواليس ريستارت
  • “بعمل الفيديوهات دي عشان اكسب فلوس”.. أقوال بلوجر شهيرة متهمة بالتحريض على الفسق
  • أحمد حلمي يسخر من أحمد وعمرو سعد في برنامجهما
  • تعرف على تفاصيل دور حسين فهمي في "قصر الباشا"
  • حسن الرداد يحيي ذكرى وفاة شقيقه «فادي» بكلمات مؤثرة: «توأم روحي»
  • خالد النبوي يحتل المركز الأخير بـ "أهل الكهف"
  • غادة عادل عروس للمرة الثانية في هذه الحالة
  • أحمد أمين عن تعيينه رئيس مهرجان نبته للأطفال: حلم بيتحقق
  • بذكرى ميلاده.. أبرز المحطات في حياة الشيخ إمام
  • 27 يوليو.. "الاستعراض الأخير" على مسرح جلال الشرقاوي